fbpx

D. GŪŽYS: „TURĖJAU NUSPRĘSTI, AR ESU KULTŪRISTAS AR SUNKUMŲ KILNOTOJAS“

Deividas Gūžys 2019-ųjų metų IFFB Lietuvos klasikinės figūros čempionas, Europos vicečempionas bei PRO kortos laimėtojas dalinasi įspūdžiais iš savo pirmųjų PRO varžybų, patarimais, kaip saugoti savo sveikatą bei išlaikyti gerą formą visur ir visada.

Tavo kelias sporte prasidėjo labai seniai, ar prieš įžengiant į sporto salę, užsiiminėjai kitokiu sportu ar aktyvia veikla? Kaip sugalvojai pradėti eiti į sporto salę?

Panašu, kad jau nuo vaikystės mane visur lydėjo sportas. Prieš pradėdamas kilnoti svorius išbandžiau keletą kitų sporto šakų. Tikriausiai vienas iš pirmųjų mano sporto būrelių buvo karate, vėliau, kaip ir daugelis lietuvių, mėginau žaisti krepšinį, kažkuriuo metu buvau susidomėjęs ir lengvąja atletika. Nuo vaikystės kasdien darydavau atsispaudimus, o būdamas 12 metų įsigijau pirmąjį savo hantelį. Sekančiais metais kieme pasistačiau skersinį, o dar vėliau namuose atsirado ir dalis sporto salės įrangos, kurią man paskolino pažįstamas. Matydamas sporto rezultatus, kurie man patiko, būdamas 15 metų nusprendžiau pradėti lankyti sporto klubą buvusį mano mokyklos rūsyje.

deividas guzys
Progresas: 2000 m. (16 m.) | 2011 m. (27 m.) | 2019 m. (35m.)

Ar kultūrizmas – brangus sportas? Kas reikalauja daugiausia investicijų?

Tikriausiai kiekvienas sportas, kuriame siekiama apčiuopiamų rezultatų, reikalauja išlaidų. Šiame sporte kiekvienas renkasi kiek nori išleisti papildams, kokį maistą valgyti, į kokias varžybas vykti ir kada dalyvauti varžybose. Nuo visų šitų faktorių priklauso išlaidų krepšelis. Siekiant geresnės kokybės ir didesnio masto varžybų didėja ir išlaidos, o daugiausiai manau kainuoja kelionės į užsienio varžybas.

deividas guzys
2019 m. IFBB Lietuvos čempionatas

Kokia yra pati įsimintiniausia tavo sportinė pergalė? Kodėl?

Šis 2019 metų sezonas kupinas tokių įsimintinų pergalių, nes pradžioje turėjau ambiciją tapti Lietuvos čempionu, tačiau pasiekęs tai sulaukiau ir kitų pergalių, apie kurias net nesvajojau. Maltoje Diamond Cup varžybose buvau pirmas ir laimėjau profesionalo kortą, Europos čempionate buvau antras, o pirmą kartą užlipęs ant profesionalų scenos Arnold Classic Africa varžybose buvau penktas. Turėjau tikrai be galo įsimintiną sezoną.

Kiekvienas sportininkas turi dominuojančias ir atsiliekančias raumenų grupes, ar pasidalinsi savo didžiausiais privalumais bei trūkumais?

Žinoma tokių raumenų grupių turiu ir aš. Niekada neturėjau vargo su rankomis, jos pas mane auga ir netreniruojamos, tačiau pečių ir krūtinės raumenys visuomet reikalavo didesnio dėmesio. Yra ir kitų trūkumų, tačiau viskas sutvarkoma sunkiu darbu.

Šiais metais pakeitei savo atstovaujamą kategoriją. Ar stipriai skiriasi pasiruošimas klasikinio kultūrizmo ir klasikinės figūros kategorijoms? Kuo?

Na šiais metais pakeičiau ne tik kategoriją, tačiau ir pasiruošimo metodiką, kas leido man ne tik jaustis geriau viso pasiruošimo ir varžybų metu, tačiau ir pasiekti geriausią formą mano sportinėje karjeroje. Pačios kategorijos iš esmės nereikalauja kitokio pasiruošimo, tiesiog norėdamas dalyvauti klasikinio kultūrizmo kategorijoje turėčiau numesti dar 4 kilogramus, o tam pasiekti turėčiau atsisveikinti su dalimi savo taip sunkiai užaugintų raumenų. Manau kiekvienas turi rasti sau tinkančią kategoriją, o klasikinė figūra puikiai tiko man.

Jau turėjai pirmąjį startą PRO turnyre. Kuo skiriasi mėgėjų ir PRO varžybos?

Galbūt sudalyvavęs vieną kartą ir nespėjau susidaryti labai tikslios nuomonės, tačiau pastebėjau, kad PRO varžybose sportininkams rodoma didelė pagarba, padėka už jų indėlį. Susitikimo prieš varžybas metu visuomet pasisako IFBB prezidentas bei organizatoriai, stengiamasi sukurti šiltą atmosferą ir geriausias sąlygas. Jaučiasi, kad svarbiausi tame renginyje yra sportininkai. Patys dalyviai turi daug patirties, daugelis jų išsiskiria profesionalumu, aukštesniu pasirengimo varžyboms lygiu bei pasitikėjimu savimi. Na, o apie teisėjus kažko išskirtinio pasakyti negaliu, tikiu, kad jie dirba vienodai atsakingai tiek PRO, tiek ir mėgėjų varžybose.

Kokios traumos vyrauja šiame sporte? Apskritai, kaip saugai savo sveikatą, ypač kai varžybinė dieta tikrai nebūna lengva?

Kiek pačiam teko susidurti, tai daugiausia kenčia keliai, nugara ir pečiai. Aš, norėdamas išvengti šių traumų, turėjau nuspręsti, kas aš esu, kultūristas ar sunkumų kilnotojas. Visgi kultūristams raumenų auginimui tokių didelių svorių nereikia ir raumenis galima apkrauti mažiau žalojant sąnarius. Na, o saugantis nuo organizmo išsekimo kartas nuo karto tikrinuosi sveikatą, darausi organizmo tyrimus, vartoju reikalingus papildus bei renkuosi sveiką mitybą, bei sveiką gyvenimo būdą. Na o traumų prevencijai visuomet prieš treniruotę darau apšilimą ir lengvus tempimo pratimus, o treniruodamas raumenis stengiuosi, jog judesiai būtų kuo natūralesni, neatlieku pratimų taip, kad man būtų nepatogu juos daryti.

deividas guzys
IFBB Diamon Cup Malta – laimėta PRO korta

Kiek metų dar planuoji tęsti savo varžybinę karjerą (jeigu planuoji)? Ką planuoji veikti pabaigęs savo sportinę karjerą?

Į šį klausimą kol kas pilno atsakymo neturiu, nes sportas yra mano gyvenimas ir ketinu tai daryti iki kol nebenorėsiu ar nebegalėsiu, tačiau tikiuosi, kad tai įvyks dar negreitai. O pabaigęs aš užsiimsiu tikriausiai tuo kuo ir dabar. Treniruosiu, kažką dirbsiu, stengsiuosi išlikti aktyvus, kaip ir visuomet.

TOP papildai kiekvienam vyrui, kuris nori turėti gražią, atletišką bei raumeningą figūrą?

Na papildai nėra pagrindas siekiant atletiškos figūros, tačiau, jei jau reikia rinktis, tai pagrindas yra BCAA šakotosios amino rūgštys, o toliau galima plėstis pagal kiekvieno finansines galimybes: tai kreatinas, proteinas, ZMA, energetikai pagal poreikį. Kaip bebūtų, svarbiausia yra mityba.

Kokios pagrindinės taisyklės būtų norint “nepamesti formos” keliaujant ar atostogaujant?

Svarbiausia taisyklė yra planuotis savo maistą. Keliaujant ar atostogaujant tai daryti sudėtingiau, nes ne visuomet gali su savimi turėti gendantį maistą, dėl karščio ar panašiai, tačiau galima pasirinkti negendančio maisto alternatyvas, o valgant restoranuose rinktis patiekalus pagamintus sveikai. Kai žinai mitybos principus, nėra sudėtinga atsirinkti ką valgyti. Bet nereikia bijoti retkarčiais atsipalaiduoti, svarbu laiku sugrįžti į režimą.

Pasidalink savo mėgstamiausiu sveikuolišku patiekalu.

Vienas mano mėgstamiausių sveikuoliškų patiekalų yra tuo pačiu ir labai praktiškas užkandis, kurį labai patogu turėti ir kelionių metu. Tai batonėliai, pagaminti iš smulkintų riešutų, įvairių sėklų, stambiai skaldytų avižų dribsnių, riešutų sviesto, poros kiaušinių, keleto kaušelių proteino, pasaldinti datulėmis arba bananu ir iškepti orkaitėje.

Koks šiuo metu yra tavo didžiausias sportinis tikslas (svajonė)?

Na, aš niekuomet nesvajoju apie tolimus tikslus ir visuomet galvoju vieną žingsnį į priekį, o kai tai pasiekiu, imuosi aukštesnio tikslo. Kadangi dabar dalyvausiu PRO varžybose, tai tikslas ir svajonė pirmiausia pasiekti tokią formą, kad galėčiau konkuruoti dėl pirmos vietos bet kokio lygio varžybose.

Deividas Gūžys – puikus sportininkas – linkime jam sėkmės!

Sek Deividą  sporto papildai  mityba

***

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)