Argininas

Argininas – tai aminorūgštis, gaunama su maistu ar papildais. L-argininas yra azoto oksido (NO) pirmtakas ir jo vartojimas pagerina treniruotės efektyvumą ir pasižymi kita nauda. Skaityti daugiau (tekstas apačioje)

Turinys

Kas yra L-argininas?

L-argininas – tai sąlygiškai nepakeičiama aminorūgštis.

Tai reiškia, kad tam tikrai atvejais (nėštumas, sunki trauma ar liga) organizmas negali jo pakankamai pasigaminti ir jo būtina gauti su maistu ar papildais.

Jis būtinas azoto oksido gamybai.

Be to, jis veikia kaip kitų aminorūgščių pirmtakas ir yra būtinas jūsų imuninės sistemos sveikatai ir funkcionavimui.

Kadangi L-argininas atlieka daug svarbių vaidmenų organizme, šios aminorūgšties trūkumas gali sutrikdyti ląstelių ir organų veiklą ir sukelti rimtų neigiamų padarinių sveikatai.

L-argininas gaminamas keliais būdais. 

Jis gali būti sintetinamas iš aminorūgšties citrulino, skaidant kūno baltymus arba gali būti gaunamas su baltymais iš suvartojamo maisto.

L-arginino nauda

arginino nauda

  1. Geresnis treniruotės efektyvumas. Keletas tyrimų rodo, kad L-arginino papildai gali pagerinti treniruotės efektyvumą padidindami azoto oksidokiekį organizme, o tai pagerina kraujotaką ir raumenų aprūpinimą deguonimi. Atliktame tyrime nustatyta, kad 2 g L-arginino vartojimas kasdien 45 dienas, žymiai padidino sportinį efektyvumą, palyginti su placebo grupe. Kitas tyrimas parodė, kad tie, kurie 1 valandą prieš intensyvų pratimą gėrė gėrimą, kuriame yra 6 g L-arginino, žymiai padidino azoto oksido kiekį kraujyje ir galėjo ilgiau sportuoti, palyginti su placebo grupe.
  2. Erekcijos disfunkcijos gydymas. Atlikta 10 tyrimų apžvalga parodė, kad vartojant arginino papildus 1,5–5 gramų dozėmis per dieną, erekcijos sutrikimai žymiai sumažėjo, palyginti su placebu arba jo negydymu.
  3. Cukraus kiekio reguliavimas kraujyje. Tyrimai rodo, kad L-argininas gali būti naudingas sergantiems cukriniu diabetu, nes pagerina gliukozės metabolizmą ir jautrumą insulinui.
  4. Kraujo spaudimo reguliavimas. Atlikta 7 tyrimų apžvalga parodė, kad L-argininas reikšmingai sumažino sistolinį ir diastolinį suaugusiųjų, kovojančių su aukštu kraujospūdžiu, kraujospūdį.
  5. Kraujo tekėjimo gerinimas. Kai kurie tyrimai rodo, kad L-arginino papildai gali pagerinti kraujagyslių funkciją ir kraujotaką tam tikrose populiacijose. Tačiau tyrimų rezultatai prieštaringi, ir daugelis nustatė, kad L-argininas neturi jokios naudos.

Arginino papildų vartojimas

L-arginino vartojimas skiriasi pagal siekiamą tikslą.

Pavyzdžiui, tyrimuose, tiriančius L-arginino poveikį kraujospūdžiui, buvo vartojamos 6–30 gramų kiekis per dieną, 2–24 savaites.

Tyrimai parodė, kad pacientams, sergantiems erekcijos disfunkcija, kasdien vartojant 1,5–5 gramus L-arginino, sutrikimai gali žymiai sumažėti.

Nors moksliniuose tyrimuose dažnai naudojamos didesnės dozės, rekomenduojama, kad L-arginino paros dozė būtų mažesnė nei 9 gramai per dieną, kad būtų išvengta galimo šalutinio poveikio: pykinimo, viduriavimo ir pilvo pūtimo.

Kaip ir kitas pavienes aminorūgštis, L-argininą rekomenduojama vartoti tarp valgymų, kad pasisavinimas būtų maksimalus.

Konkretus vartojimo kiekis būna nurodyta ant maisto papildų pakuotės.

Argininas maiste

Argininas randamas šiuos maisto produktuose:

argininas maiste

  1. Žuvyje
  2. Raudonoje mėsoje
  3. Paukštienoje
  4. Pieno produktuose
  5. Pupelėse
  6. Lapinėse daržovėse
  7. Riešutuose

Dauguma žmonių gali gauti pakankamai arginino su subalansuota mityba. Tačiau arginino papildai taip pat yra kapsulių, tablečių arba miltelių pavidalu.