L-Karnitinas

Karnitinas – tai maistinė medžiaga. Šis maisto papildas ir jo vartojimas aktualus sportuojantiems ar norintiems numesti svorio. L-karnitinas (skystas) yra dažnai vartojamas kaip papildas svorio metimui. Tad išsiaiškinkime, kokia yra šios medžiagos nauda šaltiniai ir kaip veikia papildai. Skaityti daugiau (tekstas apačioje)

Turinys

Kas yra L-karnitinas?

L-karnitinas – tai maistinė medžiaga ir maisto papildas, kuris dažniausiai būna skystas.

Pagrindinis L-karnitino vaidmuo jūsų organizme yra susijęs su mitochondrijų funkcija ir energijos gamyba.

Ląstelėse jis padeda pernešti riebalų rūgštis į mitochondrijas, kur jas galima sudeginti energijai gauti.

L-karnitinas gali padėti pagerinti mitochondrijų funkciją.

L carnitine atsargos

Apie 98 % jūsų L-karnitino atsargų yra jūsų raumenyse, o jų pėdsakai – kepenyse ir kraujyje.

Kad jūsų organizmas šios medžiagos pasigamintų pakankamai, jums taip pat reikia daug vitamino C.

Karnitino rūšys

L-karnitinas yra standartinė biologiškai aktyvi karnitino forma, randama jūsų organizme, maisto produktuose ir daugumoje papildų.

Štai keletas kitų karnitino rūšių:

  1. L-karnitino L-tartratas: dėl greito įsisavinimo greičio, jis dažniausiai būna sporto papildų sudėtyje. Jis gali padėti sumažinti raumenų skausmą ir atsigauti fizinio krūvio metu (1).
  2. Propionil-L-karnitinas: ši forma puikiai tinka esant kraujotakos problemoms, tokioms kaip periferinių kraujagyslių ligos ir aukštas kraujospūdis. Jis gali padidinti azoto oksido gamybą, o tai pagerina kraujotaką (2).

Ar L-karnitinas padeda numesti svorio?

L-karnitinas (skystas) dažnai vartojamas kaip maisto papildas, dėl jo savybių padėti perkelti daugiau riebalų rūgščių į ląsteles, kad jos būtų sudegintos energijai gauti.

Todėl manoma, kad taip kūnas degins riebalus ir taip galėsite numesti svorio.

Tačiau žmogaus kūnas yra labai sudėtingas, o tyrimų su žmonėmis ir gyvūnais rezultatai yra įvairūs.

Nutukusių asmenų arba vyresnio amžiaus žmonių – analizė parodė, kad vartodami L-karnitiną žmonės numetė vidutiniškai 1,3 kg daugiau svorio (3).

Bet norint patvirtinti L-karnitino naudą, reikia atlikti daugiau tyrimų.

Taip pat reikia nepamiršti, kad sveika mityba yra pirmas akcentas svorio metimo procese.

L-karnitino nauda sveikatai

Keletas naudingų savybių sveikatai, siejamų su L-karnitino papildais:

L karnitino nauda

  1. Širdies sveikata. Kai kurie tyrimai rodo, kad gali sumažėti kraujospūdis ir su širdies ligomis susiję uždegiminiai procesai (4).
  2. Raumenų skausmas. Gali sumažinti raumenų skausmą po treniruotės (5).
  3. Raumenų aprūpinimas deguonimi. Gali padidinti jūsų raumenų aprūpinimą deguonimi (6).
  4. Ištvermė. Gali padidinti kraujotaką, azoto oksido gamybą, padėti atitolinti ir sumažinti nuovargį (7).
  5. Raudonųjų kraujo kūnelių gamyba. Gali padidėti raudonųjų kraujo kūnelių, kurios perneša deguonį visame kūne ir raumenyse, gamybą (8).

Geriausi L-karnitino šaltiniai maiste

  1. Jautiena (85 g produkto): 81 mg.
  2. Kiauliena (85 g produkto): 24 mg.
  3. Pienas (227 ml produkto): 8 mg.
  4. Žuvis (85 g produkto): 5 mg.
  5. Vištiena (85 g produkto): 3 mg.

L-karnitino vartojimas

Standartinė L-karnitino vartojimo norma yra 500–2000 mg per dieną.

Kitų formų karnitino vartojimas:

  1. L-karnitino L-tartratas. Dozė svyruoja nuo 1000 iki 4000 mg per parą.
  2. Propionil-L-karnitinas. Dozės svyruoja nuo 400 iki 1000 mg per parą.

Apibendrinimas

riebalu deginimas 1

L-karnitinas geriausiai žinomas kaip riebalų degintojas.

Nepaisant to, tam pilnai pagrįsti reikia atlikti daugiau mokslinių tyrimų.

Derėtų nepamiršti, kad siekiant numesti svorio, prioritetas turėtų būti sveika mityba ir sportas, o maisto papildai gali sklandžiau padėti pasiekti rezultatą, viską suderinant kartu.