EAA

Aminorūgštys – tai baltymų statybiniai blokai. Jų reikia gyvybiniams procesams, tokiems kaip baltymų ir hormonų gamyba. Sportininkams papildai reikalingi pagerinti raumenų atsistatymą po treniruotės. Nepakeičiamos aminorūgštys (EAA) turi būti gaunamos su maistu ar papildais, nes organizmas jų negamina. Sužinokite, kas yra EAA, kokia jų nauda, vartojimas, šaltiniai maiste. Skaityti daugiau (tekstas apačioje)

Olimp Amino EAA Xplode 520g

Kaina:34,90

Išparduota
PhD All Day EAA 300g

Kaina:

Turinys

Kas yra nepakeičiamos aminorūgštys (EAA)?

Aminorūgštys yra organiniai junginiai.

Iš viso yra 20 skirtingų aminorūgščių, bet tik 9 yra priskiriami nepakeičiamoms amino rūgštims.

Tai, izoleucinas, leucinas, valinas, lizinas, histidinas, fenilalaninas, treoninas, triptofanas ir metioninas.

Kūnas negali pasigaminti nepakeičiamų aminorūgščių, todėl jų turite gauti su mityba ar maisto papildai sportui.

Geriausi nepakeičiamų aminorūgščių šaltiniai yra gyvuliniai baltymai, tokie kaip mėsa, kiaušiniai ir paukštiena.

Suvartojus baltymų turinį produktą, organizmas jį suskaido į aminorūgštis.

Jos yra panaudojamos įvairiems kūno procesams, pavyzdžiui, raumenų auginimui.

Nepakeičiamų aminorūgščių trūkumas gali neigiamai paveikti visą jūsų kūną, įskaitant nervų, reprodukcinę, imuninę ir virškinimo sistemas.

Sąlygiškai nepakeičiamos aminorūgštys

Kai kurios aminorūgštys yra laikomos kaip sąlyginai nepakeičiamos.

Tai reiškia, kad jos tampa nepakeičiamomis tik esant tam tikromis aplinkybėmis (ligai, nėštumui, traumai).

nepakeiciamos aminorugstys

Pavyzdžiui, argininas, nes gyjant po sunkios traumos ar kovojant su tam tikromis ligomis (pvz. vėžys), organizmas jo negali pasigaminti tiek, kiek tuo metu reikia.

Tokiais atvejais galima vartoti arginino papildus.

Kurios amino rūgštys yra nepakeičiamos?

Yra 9 nepakeičiamos aminorūgštys (EAA), kurių kiekviena atlieka daugybę svarbių funkcijų jūsų kūne:

  1. Leucinas. Tai viena iš šakotosios grandinės amino rūgščių (BCAA), labai svarbi baltymų sintezei ir raumenų atstatymui. Leucinas taip pat padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje ir gamina augimo hormonus.
  2. Izoleucinas. Tai dar viena aminorūgštis iš BCAA, kuri dalyvauja raumenų metabolizme ir yra labai koncentruota raumeniniame audinyje. Izoleucinas svarbus imuninei funkcijai, hemoglobino gamybai ir energijos reguliavimui.
  3. Valinas. Tai paskutinioji aminorūgštis iš BCAA. Valinas padeda skatinti raumenų augimą ir regeneraciją bei dalyvauja energijos gamyboje.
  4. Fenilalaninas. Jis yra svarbus baltymų struktūroje ir veikloje bei kitų aminorūgščių gamyboje.
  5. Triptofanas. Jis reguliuoja jūsų apetitą, miegą ir nuotaiką.
  6. Metioninas. Jis svarbus metabolizme ir detoksikacijoje. Jis taip pat būtinas audinių augimui ir cinko bei seleno absorbcijai.
  7. Lizinas. Jis vaidina pagrindinį vaidmenį baltymų sintezėje, kalcio absorbcijoje ir hormonų bei fermentų gamyboje.
  8. Treoninas. Tai yra pagrindinė struktūrinių baltymų, tokių kaip kolagenas ir elastinas, dalis, kurie yra svarbūs jūsų odos komponentai.
  9. Histidinas. Naudojamas histaminui gaminti, kuris yra gyvybiškai svarbus imuniniam atsakui, virškinimui, seksualinei funkcijai ir miego-budrumo ciklams.

EAA papildų nauda

Dauguma žmonių su maistu gauna pakankamai nepakeičiamų aminorūgščių.

Tačiau EAA papildų vartojimas turi tam tikrų privalumų. 

Pavyzdžiui, sportininkai dažnai juos vartoja norėdami pagerinti sporto efektyvumą ir atsistatymą po jo.

10 tyrimų apžvalgoje nustatyta, kad BCAA dozės iki 255 mg vienam kūno kilogramui per dieną gali padėti sumažinti uždelstą raumenų skausmą treniruotiems asmenims po fizinio krūvio.

EAA vartojimo normos

Kadangi jūsų organizmas negali pasigaminti nepakeičiamų aminorūgščių, svarbu jų gauti su savo mityba ar EAA papildais.

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, suaugusiems asmenims, 1 kg kūno svorio reikėtų suvartoti tokias EAA normas:

  1. Leucinas: 39 mg
  2. Lizinas: 30 mg
  3. Valinas: 26 mg
  4. Fenilalaninas (kartu tirozinu): 25 mg
  5. Izoleucinas: 20 mg
  6. Treoninas: 15 mg
  7. Metioninas: 10,4 mg
  8. Histidinas: 10 mg
  9. Triptofanas: 4 mg

EAA maisto šaltiniai

Maisto produktai, kuriuose yra visos 9 nepakeičiamos aminorūgštys, vadinami visaverčiais baltymais.

eaa maiste

Šie maisto produktai yra visaverčiai baltymų šaltiniai:

  1. Paukštiena
  2. Kiaušiniai
  3. Jūros gėrybės
  4. Pieno produktai