fbpx

KAIP IŠSIUGDYTI TEIGIAMĄ ĮPROTĮ?

Kiekvienas turime tikslus, kuriuos norime įgyvendinti. Atrodytų žinote, ką reikia padaryti, bet taip ir nepradedate arba atidėliojate, o mėnesiai ir metai bėga nesustodami. Kaip susigrąžinti motyvaciją, kad pagaliau imtumėte ir padarytumėte, ką esate užsibrėžę? Pirmiausiai reikia suprasti, kaip išsiugdyti teigiamą įprotį.

Ar teko jausti motyvacijos perteklių, kai nusistatote naują tikslą? Nesvarbu, kokius aukštus tikslus sau nusistatėte, tačiau jums atrodo, kad galite viską! Esate veržlūs, energingi, savimi pasitikinti ir manantys, kad galite nuversti kalnus.

Ir tada… susiduriate su realybe ir sunkumais, o motyvacija krenta žemyn lyg iš rankų paleisti hanteliai.
sekme

Ar nebūtų smagu nueiti iš taško A į tašką B ir pasiekti savo tikslą, nepatiriant tokių drastiškų motyvacijos svyravimų? Iš tikrųjų, ilgalaikis aukštos motyvacijos išlaikymas yra sunki užduotis. Siekiant tikslo, tikriausia patirsite nesėkmių, kurie jus skatins viską mesti ir tiesiog nuleisti rankas. Tačiau ką daryti, kad taip nenutiktų ir motyvacija išliktų stipri?

Pirmiausia, jūs turite suprasti, kad motyvacija glaudžiai susijusi su įpročiais, o šie daro didelę įtaką jūsų mąstysenai.

Įprotis – tai  susiformavęs žmogaus polinkis atlikti tam tikrą veiksmą. Įprotis gali tapti poreikiu, skatinančių žmogų vienaip ar kitaip elgtis. Įprotis susidaro nuolat kartojant išmoktą veiksmą. Įpročiui susidaryti svarbu, kad atliekamas veiksmas turėtų teigiamą emocinį poveikį – keltų gerą fizinę savijautą ir teiktų emocinį pasitenkinimą.

Pagal veiklos sritis skiriami elgesio, mokymosi, darbo, buitiniai ir kiti įpročiai. Gali būti naudingi arba žalingi. Įprotis susideda iš priminimo signalo, veiksmo ar veiksmų sistemos ir atlygio.

Bet koks jūsų įprotis prasideda, kai gaunate priminimo signalą, tuomet atliekate kažkokį veiksmą ar veiksmų sistemą. Tuomet, jūs tikitės gauti tam tikrą atlygį.

įpročiai

1 pavyzdys.

Jūsų žadintuvas suskamba 6 val. ryte (priminimas). Iki 6.30 val., jūs padarote mankštą su savo kūno svoriu (veiksmų sistema). Atlikę mankštą, dienos eigoje jūs pastebite, kad esate žvalesnis, linksmesnis ir trykštate energija (atlygis)!

2 pavyzdys.

Grįžote namo po ilgos ir sunkios darbo dienos, esate prastos nuotaikos. Jūs esate išalkęs (priminimas). Jūs nedelsdami atsidarote šaldytuvą ir suvalgote visą greitą maistą, užkandžius, saldumynus (veiksmas). Atrodo, kad nuotaika lyg ir pasitaisė (iš pradžių manote, kad tai atlygis), tačiau vis tiek jaučiatės blogai. Suprantate, kad prisivalgę nesveiko maisto, savęs nesukontroliavote, pasielgėte lengvabūdiškai. Nenorite, kad toks atvejis pasikartotų.

Kai pilnai įsisavinsite įpročio sandarą (priminimo signalas -> veiksmas -> atlygis), suvoksite, jog svarbu formuoti teigiamus ir motyvuojančius įpročius, kuriuos nuolat atlikdami, pasieksite norimų rezultatų. Įprotį susiformuosite per maždaug 2-3 savaites.

mitybaNedelskite ir jau dabar užsirašykite (būtent, užsirašykite, o ne sugalvokite, nes užrašytas mintis lengviau įsiminti ir pradėti vykdyti) 2 naudingus įpročius, kuriuos norite išsiugdyti, kad pasiektumėte norimą tikslą.

Norite išmokti bendrauti užsienio kalba? Kas rytą atsikėlę ir papusryčiavę (priminimas), skirkite sau 15 minučišsiversti pagrindinius bendravimo žodžius ir bent 3 žodžių reikšmes kasdien ( veiksmų sistema) ir jau po keleto mėnesių galėsite susikalbėti tos šalies gatvėse (atlygis).

Norite padailinti figūrą? Vietoje to, kad valandą prieš einant miegoti (priminimas) praleisite žiūrėdami vakaro žinias ir grūsdami į savo galvą negatyvą (neigiamas veiksmas), pasiruoškite skanų ir sveiką maistą į dėžutes, kad būnant darbe, maisto jums užtektų kiekvienam valgymui kas 2-3 val, (teigiamas veiksmas). Išsiugdžius tokį įprotį, jūsų figūra bus dar gražesnė, nuotaika geresnė, o kolegos, kurie iš pradžių žiūrės į jus įtariai, vėliau pradės klausti patarimų dėl liemens apimčių sumažinimo (atlygis).

Baigiant, norime akcentuoti, kad mūsų mintys kuria mūsų įpročius, o šie – mūsų gyvenimą, tad mąstykime pozityviau ir plačiau. Pradžia jau padaryta, kadangi sužinojote kaip išsiugdyti teigiamą įprotį. Dabar pradėkite veikti, tuomet įgyvendinsite viską, ko trokštate!

Reikalinga pagalba?

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)