fbpx

PERSITRENIRAVIMAS IR JO ATPAŽINIMAS

Jūs pilni motyvacijos, sportuojate po keletą valandų per dieną, mažai ilsitės, esate patenkinti rezultatais, bet ar gerai jaučiatės? Jeigu nuolat skauda raumenis, jaučiatės sustingę, sutriko miegas ar apetitas – sunerimkite, galbūt jums įvyko persitreniravimas. Tai jūsų kūnui yra žalinga!

raumenų atsigavimas

Kaip atpažinti persitreniravimą?

*NUOLATINIS RAUMENŲ SKAUSMAS. Raumenų skausmas po treniruotės yra normalus reiškinys, bet raumenų grupės skausmas negali tęstis ilgiau nei 1-2 dienas. Jeigu skausmas tęsiasi ilgiau, reiškia jūsų treniruotės yra per intensyvios, jums trūksta poilsio arba jūsų mityba nėra pilnai suderinta.

*KIEKVIENA TRENIRUOTĖ YRA MAKSIMALIAI SUNKI. Treniruočių sunkumas turi svyruoti t.y. vieną kartą atlikite maksimaliai sunkią treniruotę, o sekančią lengvesnę. Pavyzdžiui, jeigu šiandien treniruosite kojas, o rytoj taipogi norite eiti sportuoti – tą dieną treniruokite pečius ar rankas.

*DIDELIS ŠIRDIES DAŽNIS. Jis turi pakilti treniruotės metu ir tai yra normalu. Tačiau, kai esate persitreniravęs, jūsų širdies dažnis net ir po treniruotės ar ramybės būsenoje yra didesnis nei turėtų būti.

*MIEGO IR APETITO SUTRIKIMAI. Staiga dingo apetitas ir sutriko miegas? Jeigu neturėjote jokio streso darbe ar namuose, tai irgi gali būti persitreniravimo ženklas.

*MENSTRUACIJŲ PAKITIMAI. Moterims, kurios sportuoja per intensyviai, nepakankamai pailsi bei laikosi griežto mitybos plano – sutrinka mėnesinių ciklas.

*DAŽNAI SERGATE. Pernelyg didelis krūvis gali susilpninti jūsų imuninę sistemą. Dėl to padažnėja peršalimai, infekcijos, atsiranda galvos skausmai.

*DIDELIS SVORIO NETEKIMAS, energijos trūkumas, sunkumas susikaupti, nuotaikų kaita  – taip pat yra ženklai, jog persitreniruojate.

persitreniravimasKą daryti persitreniravus?

Jeigu aukščiau išvardinti simptomai jums tinka, pateikiame keletą žingsnių, ką daryti, jog grįžtumėte į sveiką gyvenseną.

*PASIKALBĖKITE SU TRENERIU. Jis turi įvertinti pagal jūsų fizines galimybes, ar jūsų sporto programa nėra per intensyvi ir jeigu reikia – ją pakoreguoti.

*PAILSĖKITE kurį laiką nuo sporto salės (savaitę, dvi, o gal net mėnesį), o grįžkite kiek sumažinę krūvį. Kol ilsėsitės gerkite daug vandens, valgykite daug kokybiško, sveiko maisto, išvykite paatostogauti, atsipalaiduokite.

*ĮSITIKINKITE, AR NETURITE TRAUMŲ. Galbūt nesibaigiantys raumenų skausmai reiškia, kad turite patempimą ar kitą traumą? Galbūt reikalingi masažai, kad padėtumėte sau atsigauti? Jeigu yra galimybė, pasikonsultuokite su specialistais.

Sportas neturi kenkti jūsų kasdienybei, jūs turite jaustis energingi, laimingi, išsimiegoję. Svarbiausia, ne tik rezultatas kūno formose, bet ir jūsų savijautoje! Kai jau žinote kaip jaučiamas persitreniravimas,  atraskite balansą ir mėgaukitės gyvenimu. 😉

***

NEMOKAMAI konsultuojame mitybos, sporto, papildų klausimais! Rašyk     mityba    mityba

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)