Kaip pagreitinti medžiagų apykaitą?

kaip pagreitinti medziagu apykaita

Dauguma vis ieškome būdų kaip pagreitinti medžiagų apykaitą. Juk būtent tai reiškia gražesnes kūno linijas, daugiau maisto, kurį galite suvalgyti bei geresnį medžiagų pasisavinimą. Medžiagų apykaitos greitis yra individualus ir jam įtaką gali daryti net ir mažos kasdieninės smulkmenos.

9 patarimai kaip pagreitinti medžiagų apykaitą

1. Valgymas mažesnėmis porcijomis, bet dažniau

Tai apsaugos  jus nuo persivalgymo, kuris lėtina medžiagų apykaitą. Žinoma, tai nėra taisyklė, kuri tinka visiems. Tačiau tiems, kas neturi jokio rėžimo, dažnai persivalgo – valgymas mažesnėmis porcijomis ir dažnai yra visuomet pasiteisinantis variantas, kuris greitai prives prie veidrodyje matomų rezultatų.

Dabar dažnai yra kalbama apie protarpinį badavimą, kuris taipogi gali padėti paspartinti medžiagų apykaitą. Protarpinis badavimas – tai 12-16 val. nevalgymo langas.

2. Aitrūs prieskoniai

Aitriosiose paprikose yra tam tikrų medžiagų, kurios kuriam laikui paspartina medžiagų apykaitą. Dažniau naudokite aitriąsias paprikas savo patiekaluose ir tai prisidės prie greitesnės medžiagų apykaitos jūsų kūne. Visgi nepiktnaudžiaukite aitriaisiais prieskoniais, jeigu jaučiate skrandžio dirginimą ar nemėgstate valgyti aštriai.

kaip pagreitinti medziagu apykaita

3. Juoda kava, žalioji arba juodoji arbata

Juodoje kavoje, žaliojoje ir juodojoje arbatoje yra kofeino. Kofeinas kuriam laikui paskatina medžiagų apykaitą. Taipogi kofeinas padidina ištvermę ir dėl to galime sunkiau ir ilgiau treniruotis. Tad kava gali būti ir puikiu energetiku prieš treniruotę. Tuo tarpu žaliojoje arbatoje yra antioksidantų, kurie jūsų metabolizmą paspartina net iki 24 val. Todėl ryte naudinga pasimėgauti žaliosios arbatos puodeliu.

Tačiau, jeigu turite problemų su nemiga ar prasta miego kokybe, stimuliuojančių gėrimų reiktų nevartoti jau po 16 val.

4. Vanduo

Organizmas privalo būti drėkinamas vandeniu nuolatos, o kai to nebūna – apytaka ima lėtėti. Ir nebūtinai turite pajusti troškulį, kad suprastumėte, jog organizmui trūksta vandens. Kai jaučiate troškulį, jūs jau esate netekę 1% vandens! 

Visada išgerkite stiklinę vandens 30 min. prieš valgį, iškart pabudę bei radę laisvą minutę. Vanduo taipogi padeda įsisavinti kai kuriuos vitaminus bei mineralus. Kiek vandens jums reikia išgerti, galite sužinoti mūsų sukurtoje skaičiuoklėje.

👉Vandens skaičiuoklė

5. Raumenų auginimas

Kuo daugiau raumenų turite, tuo greitesnė medžiagų apykaita. Taip yra todėl, nes išlaikyti ir pamaitinti raumenyną reikalingas didesnis energijos kiekis.

6. Aktyvus fizinis užsiėmimashiit

Keletą valandų po aktyvios veiklos, medžiagų apykaita būna spartesnė. Todėl nepraleiskite progų pajudėti. Jeigu norite maksimalaus efekto – atlikite intervalines treniruotes, kuriose širdies pulsas pakeliamas itin aukštai. Po tokių treniruočių net 48 val. jūsų medžiagų apykaita bus greitesnė. Jeigu esate geležies mylėtojas, tuomet įtraukite daugiau sunkių bazinių pratimų į savo treniruotes.

7. Jokių griežtų dietų

Laikantis griežtų dietų, medžiagų apykaita lėtėja, nes organizmas įjungia išlikimo rėžimą. Organizmas supranta, kad kažkas ne taip ir pradeda lėtinti įvairius procesus, kad galėtų kuo daugiau energijos sutaupyti. Tad laikykitės optimalaus mitybos plano bei būkite fiziškai aktyvus. Taip neišbalansuosite savo medžiagų apykaitos. Neturite jausti alkio ar silpnumo!

8. Daugiau daržovių ir gerųjų riebalų

kaip pagreitinti medziagu apykaita magnisNeapdorotos daržovės yra iššūkis jūsų organizmui. Jos ne tik užpildo jūsų skrandį, bet ir priverčia organizmą padirbėti, kad jos būtų suvirškintos. O kur dar vitaminai ir mineralai, kurių gaunate iš daržovių! Gerieji riebalai yra padeda ne tik sklandžiai endokrininės sistemos veiklai, bet ir užtikrina riebalų deginimo procesą bei palaiko medžiagų apykaitos greitį.

9. Magnis

Magnis yra svarbus elementas, kuris padeda išlaikyti greitą metabolizmą. Taip pat, pakankamas magnio kiekis kasdien, padeda susidoroti su saldumynų potraukiu, sumažina stresą bei gerina miego kokybę. Jeigu pagal šiuos požymius supranti, kad tau trūksta magnio, tuomet tikslinga į savo racioną įtraukti greito poveikio skystus magnio papildus.

10. Geras miegas

Gera miego kokybė jums garantuos, kad kitą dieną jūsų kūnas būtų itin darbingas, o medžiagų apykaita – nė kiek nesutrikusi. Tad stenkitės, kad jūsų miegas būtų kokybiškas ir gilus. Taip pailsėsite geriau. Geriausia eiti miegoti dar iki vidurnakčio, o miegoti 7-9 val.  O jeigu jūsų miegas neramus, sunku užmigti, nepavyksta gerai išsimiegoti, ryte atsikėlus jaučiatės pavargę, tuomet reikėtų pagalvoti apie maisto papildus atsipalaidavimui.

Sužinojote, kaip pagreitinti medžiagų apykaitą. Šie patarimai yra paprasti ir lengvai įgyvendinami, tad belieka pasinaudoti jai. Taip kasdien džiaugsitės energijos antplūdžiu, gera išvaizda ir sveikata.

Nori gražesnio kūno greitai?