Kaip nepersivalgyti? Faktai ir gudrybės

kaip nepersivalgyti

Persivalgymo priežastys

Nesvarbu, ar norite numesti, ar priaugti svorio, pirmiausiai atsakykite sau – kaip nepersivalgyti? Apskritai, persivalgymas yra tai, nuo ko daromės tingūs, mieguisti ir apkraunate savo skrandį bei visą organizmą. Persivalgyti negalima, tai mums kenkia. Tad ką daryti, kad jaustumėte saiką?

Visų pirma, pagalvokite, galbūt jus kamuoja emocinis valgymas? Jeigu taip, tuomet reikia spręsti psichologines priežastis, kurio link to veda. Taip pat peržiūrėkite, ar jūsų mityba subalansuota, t. y. ar netrūksta kalorijų, makroelementų, vitaminų, mineralų ir kitų medžiagų.  Jeigu jūsų mityba nesubalansuota, apsvarstykite apie profesionalų mitybos planą.

Jeigu persivalgote vien todėl, nes jums tiesiog skanu, neturite, ką veikti ar tiesiog norite daug prisivalgyti dėl kažkokių kitokių nežinomų priežasčių, tuomet siūlome pasitelkti keletą gudrybių.

Kaip nepersivalgyti – faktai ir gudrybės:

  • Rinkitės mažas lėkštes

kaip nepersivalgytiDabartinės lėkštės yra netgi ketvirtadaliu didesnės nei buvo 1900 metais. Didesnė lėkštė – tai papildomos 50 ar daugiau kalorijų kasdien, todėl nenuostabu, kad per tą laiką ir žmonių kūno apimtys padidėjo. Didelėje lėkštėje sukuriamas įspūdis, kad maisto yra nedaug, todėl jo prisikrauname daugiau. Tas veda link nuolatinio persivalgymo. Žinoma, galite maistą sverti, bet akių neapgausime, atrodys, kad suvalgėme mažai, todėl galime jausti alkį. Taipogi nevalgykite tiesiai iš pakuotės, nes taip tikrai nesukontroliuosite suvalgomo kiekio.

  • Slėpkite saldumynus

Nelaikykite saldumynų atviroje vietoje, o geriausia išvis jų namuose neturėti. Nes matydami pagundą, jai atsispirti bus labai sunku, dar geriau saldainių, sausainių, traškučių ar panašių dalykų namuose visai neturėti, o užsimanius kažko skanaus nueikite ir nusipirkite nedidelį kiekį. Arba geriausia, gaminkite sveikuoliškus skanėstus, nemažai jų rasite mūsų sveikuoliškų receptų skiltyje. Kitas variantas, kuris padės savęs nenuskriausti, tačiau valgyti skanėstus, kurie yra dar ir naudingi jūsų figūrai – mūsų el. parduotuvėje įsigyti sveikų skanėstų.

  • persivalgymasPerkelkite šaldytuvą

Tas maistas, kuris lengvai pasiekiamas, yra lengviau ir suvalgomas. Pasiruoškite iš anksto sveikų užkandžių matomoje šaldytuvo vietoje. Pavyzdžiui, lazdelėmis susipjaustykite morkas, agurkus, o turimą likusį pyrago gabalėlį ar kitą nesveiką maistą nugrūskite į šaldytuvo gilumą.

  • Neskubėkite nukraustyti stalo

Kai matome, kiek ištuštinome lėkščių – suvokėme, kiek daug suvalgėme ir nebenorėsime valgyti daugiau. Tad nenukraustykite stalo, jei dar nebaigėte valgyti.

  • Patiekite maistą gražiai ir prabangiai

Įrodyta, kad gražiau, prabangiau pateiktu maistu mėgaujamės labiau ir jį valgome lėčiau. Taip greičiau pajuntame sotumą ir nepersivalgome.

Dar keletas gudrybių persivalgymui išvengti

  1. Jeigu norite suvalgyti daugiau salotų – valgykite iš žalios lėkštės. Nustatyta, kad kai valgome iš tokios spalvos lėkštės, kokios yra pats maistas – mes jo suvalgome daug daugiau. Tas pats galioja ir tiems, kas nuolat skundžiasi prastu apetitu ir negali pagalvoti, kaip suvalgyti tą kalną ryžių. Valgykite juos iš baltos lėkštės.
  2. Saldesnis maistas jums atrodys valgant iš apvalios lėkštės, o iš kvadratinės – maistas bus sūresnis ir aštresnis. Taip galite kiek apgauti savo skonio receptorius.sveikata
  3. Saldesnė kava jums atrodys geriant iš didelio puodelio, o kartesnė iš mažesnio. Taip galite sumažinti cukraus kiekį kavoje – tiesiog gerkite ją iš didesnio puodelio.

Galbūt dalis pateiktų gudrybių ir atrodo juokingos, tačiau nespjaukite į jas ir išbandykite! Tobulėkime kartu!