RAUMENŲ AUGINIMAS – KAS JĮ LEMIA?

raumenu auginimas

Raumenų auginimas yra daug valios, laiko ir pastangų reikalaujantis užsiėmimas. Šis procesas nevyksta taip lengvai, kaip atrodytų. Antraip daugelis sporto klubus lankančių asmenų būtų itin raumeningi ir dideli, tačiau taip nėra. Gerus raumenų auginimo rezultatus pasiekia nedaugelis. Taip yra todėl, kad raumenų augimą lemia tam tikri faktoriai, kurie pas visus yra skirtingi.

Raumenų auginimas ir 5 faktoriai, kurie jį lemia:

1. Treniravimosi laikas

Jeigu sporto salėje esate naujokas, tuomet jūsų raumenų auginimo rezultatai bus daug greitesni ir labiau matomi nei to, kuris sportuoja keletą ar keliolika metų.  Deja, bet su ilgesniu treniravimosi laiku, raumenų augimas, treniruojantis natūraliai, tampa vis sunkesnis.

2. Hormonai

Hormonas testosteronas ir jo kiekis organizme yra itin svarbūs raumenų augimui. Jo lygis organizme priklauso nuo genetikos, amžiaus, gyvenimo būdo. Testosterono lygis organizme yra pagrindinė priežastis, kodėl moterų raumenų masė yra daug mažesnė nei vyrų. Pakankamas testosterono lygis organizme užtikrina ne tik spartesnį raumenų augimą, bet ir geresnę nuotaiką, lytinę ir bendrą sveikatą.

raumenų augimas3. Genetika

Kai kurie žmonės, dėl savo hormonų pusiausvyros, yra linkę priaugti daugiau raumenų masės. Kitiems, kad ir kaip besistengtų – tai padaryti bus daug sunkiau. Pagal atliktus mokslinius tyrimus, apskaičiuota, kad itin palankią genetiką raumenų auginimui, turi vos 32% žmonių. Pas 68% žmonių, genetika nėra  tam tokia palanki. Tad raumenų augimas tikrai gali priklausyti  ir nuo genetikos.

4. Raumenų atmintis

Jeigu jūs ilgą laiką sportavote, tačiau dėl kažkokių priežasčių nutraukėte sportą, jums susigrąžinti tą raumeninės masės kiekį, kurį praradote, užtruks daug trumpiau. Pavyzdžiui, 90 kg sveriančiam vyrui, susigrąžinti 5 kg raumeninės masės, gali užtrukti vos 1 mėnesį. Ir visa tai dėl raumenų atminties!

5. Maisto papildai sportui

Maisto papildai sportui gali ženkliai prisidėti prie jūsų rezultatų. Populiariausi maisto papildai sportui – tai kreatinas, proteinas, BCAA. Tie, kuriems masės priaugti itin sunku, dėl greitos medžiagų apykaitos ar genetikos, linkę rinktis papildą masei, t. y. gainerį.

Raumenų auginimas ir iškeltos teorijos

Toliau aptarsime fitneso trenerio Lyle McDonald ir fiziologo Alan Aragon teorijas. Jose pateikiami jau konkretūs raumenų prieaugio skaičiai. Nepamirškite, kad tai yra tik teorija. Kiekvieno žmogaus prieaugis tikrai gali skirtis, tačiau tai jums padės suprasti, kodėl naujokui sporto salėje rezultatai atsiranda labai greitai, o po to tobulėti darosi vis sunkiau. Taigi, kiek raumenų masės galite priaugti per tam tikrą laiko tarpą?

L. McDonald modelis

Pagal L. McDonald teoriją, sudarytoje lentelėje pateikta informacija yra skirta vyrams. Tuo tarpu moterims, raumenų prieaugį reiktų dalinti iš 2.

Treneris L. McDonald sako, kad šiems skaičiams labai didelę įtaką turi visi 5 faktoriai, apie kuriuos kalbėjome prieš tai.

raumenu augimas

Alan Aragon modelis

Pagal A. Aragon teoriją, jis apibrėžia natūralių atletų raumenų prieaugio normą. Lentelėje pateikta informacija skirta vyrams. Tuo tarpu moterims, raumenų prieaugį reiktų dalinti iš 2.

sveika mityba

  • Pradedančiuoju laikomas žmogus, sportuojantis 1-2 metus.
  • Pažengusiu laikomas žmogus, sportuojantis 3-5 metus.
  • Profesionalu laikomas žmogus, sportuojantis 6 ir daugiau metų.

raumenu auginimas

Žinoma, tai priklauso nuo to, ar žmogus domisi savo kūnu, vykstančiais pokyčiais ir tikrai stengiasi tobulėti.

Ką gi tai reiškia? Pvz. 60 kg paauglys, kuris pasitelkia dideles pastangas bei trenerio žinias, gali per metus priaugti apie 7-11 kg raumenų (0,6-0,9 kg/mėn.). Tokie rezultatai bus tik viską darant maksimaliai gerai. Deja, vėliau šie skaičiai nebebus tokie įspūdingi. Tą sako ir pirmojo modelio autorius bei kartu pritaria didelei kitų veiksnių įtakai. Tai yra subalansuota mityba, tinkamas kalorijų bei makroelementų kiekis, kokybiškos treniruotės bei poilsis, gera genetika, mažai streso ir kt.

Taigi, raumenų auginimas yra išties sunkus darbas. Daugelis pritars, kad tai yra daug sunkiau, nei numesti riebalus. Taip yra todėl, nes priaugti X kilogramų raumenų trunka dešimtis kartų daugiau laiko, negu numesti tiek pat kilogramų riebalinio sluoksnio. Tad jeigu norite susikurti įspūdingą kūną – linkime kantrybės, valios, disciplinos. Ir, žinoma, mėgavimosi procesu 🙂

Reikalingų žinių tam, kad raumenis užsiaugintumėte greičiau ir efektyviau, rasite elektroninėje knygoje 28 dienų pokyčiai 👈

Nori tvirtesnio kūno greitai?