Faktai apie maistą – 10 punktų

faktai apie maista

Maistas – tai mūsų organizmo kuras. Faktai apie maistą mums leis artimiau susipažinti su šiuo kuru. Juk maistas lemia ne tik mūsų sportinius rezultatus, poilsio kokybę, bet ir bendrą sveikatą bei savijautą. Atrodo, kad apie  maistą žinome tiek daug, bet dažnai išgirstame įvairių nuomonių, tyrimų išvadų ir galiausiai liekame nežinioje. Tad mes pateikiame keletą įdomiausių įžvalgų, kurias tiesiog privalote žinoti!

Faktai apie maistą

  1. Soja kelia estrogeno lygį bei lemia riebalų kaupimąsi ant šlaunų. Negana to, dauguma sojos produktų yra genetiškai modifikuoti, tad geriau sojos produktus vartoti itin saikingai.
  2.  Produktai, kurie tik iš pirmo žvilgsnio atrodo sveiki:
    faktai apie maistą*pusryčių dribsniai – juose itin daug pridėtinio cukraus;
    *jogurtas su pagardais – juose taipogi daug cukraus! Jeigu mėgstate jogurtus, vertėtų rinktis graikišką arba natūralų jogurtą su natūraliais pagardais, pvz. uogomis, riešutais ir pan.);
    *varškės sūreliai – juose yra hidrintų riebalų, daug cukraus ir praktiškai nėra jokių gerų vitaminų, mineralų ar kokybiškų baltymų;
    *mišrainės – į jas beveik visuomet dedamas riebus padažas, t. y. grietinė ar majonezas. Todėl verčiau rinkitės salotas, kurios pagardintos citrina, sveiku aliejumi, gabalėliu fetos sūrio bei prieskoniais.
  3. Bananas yra bene idealus angliavandenių užtaisas po treniruotės ar prieš ją, nes jame yra kalcio, apsaugančio nuo raumenų skausmų ir antioksidantų, būtinų sveikai ląstelių regeneracijai.
  4. Rekomenduojama sekti cukraus vartojimą iki 25 g per dieną moterims ir 38 g per dieną vyrams.faktai apie maistąCukrus spartina senėjimą ir uždegimus organizme, skatina auglių formavimąsi ir yra pilnas tuščių kalorijų.

    👉Nesveikas maistas – kodėl jo norisi?

  5. Ko nevalgyti po treniruotės? Vertėtų vengti  valgyti riebaus ir greito maisto, sūrių užkandžių, nes jie mažina kalio kiekį jūsų organizme bei lėtai įsisavina.
  6. Nepervertinkite ir nenuvertinkite baltymų! Taip, jie statybinė medžiaga, tačiau pilnai užtenka 2 g, vienam kūno kilogramui kokybiškų baltymų, jei esate aktyviai sportuojantis žmogus ir norite matomų rezultatų.
    *Ar žinojote, kad baltymų pasisavinimas yra geriausias ryte ir priešpiet? Tad jokiu būdu nepraleiskite pusryčių ir į juos įtraukite kokybiškų, lengvai įsisavinamų baltymų.
    faktai apie maistą*Naudojant nepakankamai angliavandenių ir trūkstant energijos, baltymai bus imti naudoti energijai, o tai lems priešingą efektą nei pageidaujate. Riebalai yra itin svarbūs bendrai organizmo sveikatai, hormoninei veiklai. Tad būkite balanse! Juk esame #sportuojantysGyvenimui.
  7. Vartojant neapdorotus kiaušinius, ilgiau jausitės sotesni, tačiau atsiranda tikimybė susirgti salmonelioze (nors tokia tikimybė ir yra maža).
  8. Siekiant numesti svorio, negalima būti alkanam. Kūnas, jausdamas maisto nepriteklių, įjungia išlikimo rėžimą ir pradeda kaupti riebalus.
  9. Atvirkščiai negu daugelis mano, būtent angliavandeniai o ne riebalai yra kalčiausias makroelementas, kurio perteklius verčia organizmą kaupti riebalus. Taip pat reikėtų apsiskaičiuoti bendrą dienos kalorijų normą ir makroelementų normą ir jos neviršyti. Tą lengvai padarysite su mūsų maisto kalorijų skaičiuokle.
  10. Džiovinti vaisiai turi daug skaidulų, vitaminų. Jie ypač naudingi dėl sudėtyje esančios ląstelienos, kuri gerina virškinimą. Tačiau juose yra ir labai daug natūralaus (o kartais netgi pridėtinio) cukraus. Tad jais mėgaukitės atsakingai!

Tikimės, kad šie faktai apie maistą jums buvo naudingi! O jeigu norite sužinoti dar daugiau naudingos informacijos, kuri padės jums pagerinti savo kūno išvaizdą, savijautą bei sportą, tuomet griebkite mūsų el. knygą 28 dienų pokyčiai.