KMI skaičiuoklė

kmi skaiciuokle

KMI skaičiuoklė – kas tai?

KMI skaičiuoklė –  tai vyrams ir moterims pritaikytas įrankis, skirtas kūno masės indekso apskaičiavimui.


Apskaičiuotas KMIĮvertinimas
Mažiau nei 18,5Per mažas svoris
Tarp 18,5 ir 24,99Normalus svoris
Tarp 25,0 ir 29,99Viršsvoris
Tarp 30,0 ir 34,99I laipsnio nutukimas
Tarp 35,0 ir 39,99II laipsnio nutukimas
40,0 ir daugiauIII laipsnio nutukimas

Kūno masės indeksas

Kūno masės indeksas (KMI) yra kūno riebalų kiekio įvertinimas pagal žmogaus ūgį ir svorį. Jis tiesiogiai nematuoja kūno riebalų kiekio, tačiau pagal atitinkamą formulę yra nustatoma apytikrė riebalų masė. KMI gali padėti nustatyti ar žmogaus svoris yra normalus, ar yra nukrypimų.

Aukštas KMI gali būti per didelės kūno riebalų masės požymis, o žemas KMI – per mažos. Kuo aukštesnis KMI, tuo žmogus turi didesnę tikimybę susirgti tam tikromis ligomis, tokiomis kaip širdies ligos, aukštas kraujo spaudimas ir diabetas. Labai žemas kūno masės indeksas taip pat gali sukelti sveikatos problemas, įskaitant kaulų retėjimą, imuninės sistemos sutrikimus ir mažakraujystę.

Nors KMI skaičiuoklė gali būti naudinga nustatant vaikų ir suaugusiųjų kūno svorio problemas, tačiau tam tikrais atvejais negalima visiškai ja pasikliauti. Kūno masės indeksas gali pervertinti sportininkų ir kitų žmonių, turinčių labai raumeningą kūną, riebalų masę. Jis taip pat gali neteisingai įvertinti vyresnio amžiaus ar kitų, raumenų masę praradusių žmonių kūno riebalų kiekį. Po KMI skaičiuokle rasite šio straipsnio tęsinį.

KMI formulė skaičiuoklėje

KMI skaičiuoklė nustato kūno masės indeksą pagal KMI formulę, t. y. dalinant žmogaus svorį iš jo ūgio kvadratu bei dalinant iš 100.

Visų amžiaus grupių žmonėms kūno masės indeksas apskaičiuojamas tokiu pačiu būdu, tačiau suaugusiesiems ir vaikams interpretuojamas skirtingai.

Kūno masės indeksas ir sveikata

Žmonės priauga svorio dėl energijos disbalanso. Organizmui reikia tam tikro energijos kiekio iš maisto, kad galėtų tinkamai funkcionuoti. Ši energija yra gaunama kalorijų pavidalu. Kūno svoris paprastai išlieka toks pats, jei kasdien kalorijų yra suvartojama būtent tiek, kiek organizmas jų ir išeikvoja. Jei kalorijų suvartojama daugiau nei sudeginama, tuomet su laiku kūno svoris pradeda augti.

Energijos disbalansas yra vienas pagrindinių svorio augimo veiksnių. Tačiau, idealų kūno svorį pirmiausia lemia genetika, taip pat ir vartojamų maisto produktų rūšys bei sportui skiriamo laiko trukmė. Jei jūsų KMI yra aukštas, labai svarbu jį sumažinti, kad jūsų svoris būtų sveiko kūno svorio ribose.

Aukštas KMI yra susijęs su didesne rizika susirgti tokiomis ligomis kaip:

  • Širdies ligos;
  • Insultas;
  • Tulžies akmenys;
  • Aukštas kraujo spaudimas;
  • Kepenų ligos;
  • Osteoartritas;
  • Diabetas;
  • Tam tikros vėžio rūšys, įskaitant krūties, storosios žarnos ir inkstų vėžį.

Atliktas tyrimas vis dėl to rodo, kad būtent kūno riebalai, o ne KMI, yra labiau susiję su minėta rizika sveikatai. Sportuojant tris kartus per savaitę galima sumažinti kūno riebalų kiekį ir atsikratyti perteklinio svorio. Reikėtų laikytis ir tam tikrų mitybos įpročių, pavyzdžiui, valgyti sąmoningai ir tik tuomet, kai jaučiamas alkis, vartoti visaverčius, neperdirbtus maisto produktus. Labai žemas kūno masės indeksas taip pat gali sukelti sveikatos sutrikimus.

Nepakankamas KMI gali sukelti tokias problemas, kaip:

  • Širdies problemos;
  • Geležies stokos mažakraujystė;
  • Kaulų retėjimas;
  • Sutrikusi imuninės sistemos veikla.

Jei jūsų KMI yra žemas, dėl savo kūno svorio pasikonsultuokite su treneriu ar mitybos specialistu. Galbūt kasdien suvartojamo maisto kiekio padidinimas ar sportui skiriamo laiko sutrumpinimas jums padėtų priaugti svorio. Sekti suvartojamas kalorijas itin padeda maisto kalorijų skaičiuoklė. Ja naudotis ne tik paprasta, bet ir smagu!

Tokią informacijos norėjome pateikti apie kūno masės indeksą. Jeigu patiko mūsų sukurta KMI skaičiuoklė, parekomenduokite ja pasinaudoti ir savo artimuosius bei draugus, kad jie galėtų nusistatyti savo duomenis!

Nori gražesnio kūno greitai?