KMI Skaičiuoklė [Kūno Masės Indeksas]

KMI skaiciuokle

 

kmi kuno mases indeksas

KMI apskaičiavimasĮvertinimas
Mažiau nei 18,5Per mažas svoris
Tarp 18,5 ir 24,99Normalus svoris
Tarp 25,0 ir 29,99Viršsvoris
Tarp 30,0 ir 34,99I laipsnio nutukimas
Tarp 35,0 ir 39,99II laipsnio nutukimas
40,0 ir daugiauIII laipsnio nutukimas

 

KMI skaičiuoklė – tai įrankis, padedantis nustatyti ar moterims, vyrams, svoris pagal ūgį yra normalus, ar yra antsvoris arba svorio trūkumas.

KMI formulė

Kaip apskaičiuoti KMI? Tereikia žmogaus kūno svorį kilogramais padalinti iš jo ūgio metrais, kvadrato:

  • KMI = svoris (kg) / ūgis2 (m)

KMI formule

Sportuojantys.lt naudoja supaprastintą KMI formulę, kad žmonėms būtų patogiau suvesti duomenis.

Todėl vietoje žmogaus ūgio vertės metrais, mes naudojame ūgio vertę centimetrais.

Tokiu atveju ūgio vertė yra sveikas skaičius, rašomas be kablelio ir jį suvesti į skaičiuoklę yra patogiau.

  • KMI = svoris (kg) / (ūgis (cm) / 100)2

KMI formule

Svoris pagal ūgį

KMI (angl. BMI ) 1832 m. sukūrė belgų matematikas Lambertas Adolphe’as Jacques’as Quetelet (1).

Jo sukurta svorio formulė buvo skirta greitai įvertinti tam tikros populiacijos antsvorio ir nutukimo laipsnį, kad padėtų vyriausybėms nuspręsti, kur skirti sveikatos bei finansinius išteklius. 

Įdomu tai, kad Quetelet teigė, kad svorio indeksas nebuvo naudingas tiriant pavienius asmenis, o veikiau tinkamas pateikiant bendrą populiacijos sveikatos vaizdą.

Nepaisant to, svorio skaičiuoklė plačiai naudojama vertinant žmonių sveikatą dar ir šiomis dienomis (2).

KMI indeksas ir jo tikslumas

Nors kūno masės indeksas nėra tobulas matas, tačiau manoma, kad jis yra naudingiausias ir tinkamiausias suaugusiems asmenims, t. y. sulaukusiems 18 m. bei vyresniems.

Nepaisant to, yra ir tam tikrų tikslumo apribojimų:

  • Svorio indeksas, kaip antsvorio rodiklis, yra mažiau tikslus suaugusiems, kurių raumenų masė yra didesnė nei įprastai. Taip yra todėl, nes raumenys sveria daugiau nei riebalai, o įrankis to neatriboja.
  • Ūgis pagal svorį, kaip antsvorio rodiklis, yra mažiau tikslus mažesnio kūno ūgio etninėse grupėse, t. y. Azijos etninėse grupėse.
  • Kadangi vaikai nėra dar pilnai suaugę ir susiformavę, todėl svorio skaičiuoklė neturėtų būti naudojama vaikų sveikatos įvertinimui.
  • Nėštumas taip pat turi įtakos kūno svoriui, tačiau moters svorio padidėjimas nėštumo metu yra būtinas sveikam kūdikiui. Todėl KMI apskaičiavimas neturėtų būti naudojama nėščių moterų sveikatos įvertinimui.

KMI skaičiavimas vaikams

Vaikų, t. y. asmenų, jaunesnių nei 18 m. žmonių KMI skaičiavimas interpretuojamas skirtingai.

Nors ta pati formulė naudojama visų amžiaus grupių kūno masės indeksui nustatyti, paauglių bei vaikų KMI pagal amžių ir lytį gali skirtis.

Juk kūno riebalų kiekis keičiasi su amžiumi.

Taip pat skiriasi jaunų berniukų ir mergaičių riebalų kiekis kūne.

Merginos paprastai turi didesnį kūno riebalų kiekį ir jų kūnai išsivysto anksčiau nei berniukų.

Per didelis KMI indeksas

Per didelis KMI indeksas yra susijęs su didesne rizika susirgti tokiomis ligomis kaip:

  • Širdies ligos;
  • Insultas;
  • Tulžies akmenys;
  • Aukštas kraujo spaudimas;
  • Kepenų ligos;
  • Osteoartritas;
  • Diabetas;
  • Tam tikros vėžio rūšys, įskaitant krūties, storosios žarnos ir inkstų vėžį.

Atliktas tyrimas rodo, kad būtent kūno riebalai, o ne kūno masės indeksas, yra labiau susiję su minėta rizika sveikatai.

Sportuojant tris kartus per savaitę galima sumažinti kūno riebalų kiekį ir atsikratyti perteklinio svorio.

Reikėtų laikytis ir tam tikrų mitybos įpročių, pavyzdžiui, valgyti sąmoningai ir tik tuomet, kai jaučiamas alkis, vartoti visaverčius, neperdirbtus maisto produktus.

Labai žemas kūno masės indeksas taip pat gali sukelti sveikatos sutrikimus.

Per mažas svorio indeksas

Per mažas KMI indeksas yra susijęs su didesne rizika susirgti tokiomis ligomis kaip:

  • Širdies problemos;
  • Geležies stokos mažakraujystė;
  • Kaulų retėjimas;
  • Sutrikusi imuninės sistemos veikla.

Jei jūsų kūno masės indeksas yra žemas, dėl savo kūno svorio pasikonsultuokite su treneriu ar mitybos specialistu.

Galbūt kasdien suvartojamo maisto kiekio padidinimas ar sportui skiriamo laiko sutrumpinimas jums padėtų priaugti svorio.