Baziniai ir izoliaciniai pratimai

BCAA-2-1

Baziniai ir izoliaciniai pratimai yra tema, apie kurią norisi sužinoti plačiau. Šiame straipsnyje išsiaiškinsime, kokie tai pratimai, taip pat kada ir kaip juos pritaikyti sau, kad galėtume pasiekti geresnių sportinių rezultatų.

Baziniai pratimai

Baziniai pratimai – raumenų masės ir jėgos auginimas

baziniai ir izoliaciniai pratimaiBaziniai pratimai tai tokie pratimai, kuriuos atliekant dalyvauja bent du sąnariai ir bent dvi raumenų grupės. Būtent šių pratimų dėka, stimuliuojamas raumenų masės ir jėgos augimas. Šie pratimai pakelia testosterono lygį organizme. Kiekvienoje treniruotėje turėtų būti bent vienas bazinis pratimas. Norintys padidinti raumenų masę, turėtų susidėlioti treniruotę taip, kad didžioji jos dalis susidarytų būtent iš bazinių pratimų. Šie pratimai turėtų būti pasirenkami, siekiant padidinti raumenų masę arba jėgą. Taip pat tada, kai neturite daug laiko ir norite padaryti stiprią treniruotę.

Bazinių pratimų pavyzdžiai:

  • Štangos arba hantelių spaudimas įvairiais kampais (krūtinės raumenims).
  • Prisitraukimai, štangos arba hantelio traukimas prie krūtinės, mirties trauka (nugaros raumenims).
  • Pritūpimai su štanga, spaudimas kojomis treniruoklyje, nusilenkimas su štanga arba hanteliais, įtupstai su štanga arba hanteliais, pasistiebimai treniruoklyje (kojų raumenims).
  • Rankų lenkimas su štanga arba hanteliais (bicepsams).
  • Štangos spaudimas siauru paėmimu, prancūziškas spaudimas, atsispaudimai lygiagretėse (tricepsams).
  • Štangos spaudimas už galvos arba prie krūtinės, hantelių spaudimas sėdint į viršų, štangos kėlimas prie smakro (pečių raumenims).
  • Kojų kėlimas lygiagretėse arba pasikabinus ant skersinio (pilvo preso raumenims).

Izoliaciniai pratimai

baziniai ir izoliaciniai pratimaiIzoliaciniai pratimai – tai tokie pratimai, kuriuos atliekant dalyvauja viena raumenų grupė, o pratimas atliekamas per vieną sąnarį. Šių pratimų dėka, raumenys yra išdirbami, apibrėžiama jų forma. Jėgos augimas šių pratimų dėka yra nežymus, lyginant su baziniai pratimais. Jeigu norite padailinti ir išdirbti raumenis, tada dėliodamiesi savo treniruotę rinkitės daugiau izoliacinių pratimų. Bet kad būtų ką dailinti, pirmiausiai reikia raumenis auginti! Izoliaciniai pratimai taipogi yra saugesni, lengviau atliekami. Jais taipogi galime aktyvuoti tam tikrus raumenis, kad jau bazinio pratimo metu dirbtų tai, kas reikia!

Izoliacinių pratimų pavyzdžiai:

  • Plėšimas su hanteliais gulint ant suoliuko įvairiais kampais, pratimai treniruokliuose (krūtinės raumenims).
  • Atsilenkimai atgal suolelyje, pratimai treniruokliuose (nugaros raumenims).
  • Kojų tiesimas, kojų lenkimas ir kiti pratimai treniruokliuose (kojų raumenims).
  • Mostai su hanteliais į šonus, pratimai treniruokliuose (pečių raumenims).
  • Pratimai treniruokliuose (bicepsams, tricepsams, pilvo preso raumenims).

Baziniai ir izoliaciniai pratimai – kaip juos suderinti?

Vienas iš galimų treniruotės pratimų eiliškumų:

  • izoliacinis pratimas, skirtas norimo raumens aktyvavimui;
  • baziniai pratimai;
  • izoliaciniai pratimai.
    👉Pratimų skiltis

Tikimės, kad pasisėmėte žinių šiame straipsnyje. O jeigu dar jaučiate žinių ir patirties trūkumą, tuomet kreipkitės į mus. Sudarysime sporto planą ir pateiksime net pratimų iliustracijas! Viskas paprasta, bet efektyvu.

Nori tvirtesnio kūno greitai?