fbpx

VITAMINO D TRŪKUMAS ŽALINGAS IR SPORTE

Vitamino D trūkumas tai tema, kuria daug kalbama tiek žiemą, tiek vasarą. Vitaminas D yra itin svarbus tiek įprastai žmogaus savijautai ir sveikatai, tiek gerinant sportinius rodiklius. Pakankamas šio vitamino lygis organizme padeda efektyviau aprūpinti organizmą deguonimi ir kartu gerina pratimų atlikimo ištvermę, treniruotės efektyvumą.

Apie atliktus tyrimus

Tyrime buvo ieškota, koks ryšys yra tarp vitamino D kiekio ir širdies bei kvėpavimo takų sistemos veiklos.

Širdies ir kvėpavimo takų veikla geriausiai yra matuojama, kiek deguonies suvartojama treniruotės metu. Skaičius, kuris vadinamas VO2 MAX, parodo, kaip efektyviai plaučiai ir širdis kartu perneša deguonį visame kūne į raumenis. Žmonės, kurie turėjo didesnį VO2 MAX rodiklį – galėjo treniruotis ilgiau ir energingiau.

Šiame tyrime dalyvavo 2000 žmonių (amžius 20-49 metai). Dalyviai buvo suskirstyti į keturias grupes pagal vitamino D kiekį organizme. Žmonių, su didžiausiu vitamino D kiekiu, širdies bei kvėpavimo takų sistemos veikla buvo 4,3 karto geresnė už žmonių su mažiausiu vitamino D kiekiu organizme. Padidinus vitamino D kiekį organizme 10% – VO2 MAX rodiklis padidėdavo 0,78 punkto.

Visgi nesitreniruojant, bet tik vartojant reikiamą kiekį vitamino D – VO2 MAX rodiklis nedidėja. Tad vitamino D poreikis sportuojantiems yra akivaizdus.

Kur gauti vitamino D?

vitamino d trūkumasVitaminas D yra žinomas kaip saulės vitaminas, kuris gaminasi natūraliai kūne, kai būnama saulėje. Tiesa, tam reikia daug saulės spindulių, o jų gauti itin sudėtinga gyvenant tam tikrose vietovės. Viena iš tų šalių yra ir Lietuva, kur yra metų laikai, trpėjančios dienos. Vitamino D taipogi natūraliai galima rasti maiste – žuvyse, kiaušinio tryniuose.

Tad esant niūriems orams mitybą papildyti reikėtų riebiomis žuvimis, kiaušinių tryniais, žaliomis daržovėmis taipogi gerti vitamino D papildus.

Rekomenduojama dienos vitamino D dozė 5 µg/dieną. Didesnis kiekis yra nereikalingas. Vitamino D perteklius gali sukelti vėmimą, pykinimą ir silpnumą.

Vitamino D trūkumas. Kokie požymiai?

  • Dažni susirgimai ir peršalimai;
  • Nuolatinis nuovargis;
  • Depresija ir apatija;
  • Lėtai gyjančios žaizdos;
  • Slenkantys plaukai (ypač moterims);
  • Kaulų, nugaros, raumenų skausmai.
 

Mieli skaitytojai, tikimės, kad padėjome Jums susipažinti su vitamino D nauda. Svarbiausia, kad gautumėte jo tiek, kiek reikia ir džiaugtumėtės kiekviena diena, o treniruotės būtų efektyvios ir produktyvios!

Šaltinis

Reikalinga pagalba?

Patinka mūsų turinys? Paremk mūsų veiklą ir gauk išskirtinę informaciją!
Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)