Omega-3 riebalų rūgštys – viskas apie tai

omega-3

Riebalai tai ne blogis! Tai žmogaus organizmui svarbios maistinės medžiagos, kurios reikalingos daugeliui organizmo funkcijų. Riebalai ir omega-3 riebalų rūgštys ne tik suteikia energijos, bet ir padeda kitoms maistinėms medžiagoms atlikti savo darbą. Riebalai yra ir energijos rezervas. Apkūnius žmones, kurie turi didelį kiekį kūno riebalų, galima vadinti sukaupusiais daug energijos, kadangi jie šią energiją gavę iš maisto, jos nesudegino ir ji liko kūne kaip energijos rezervas.

Kaip skirstomi riebalai?

  1. Nesotieji (gerieji) riebalai.
  2. Sotieji (blogieji) riebalai.

Kas yra gerieji riebalai?

Tai tokie riebalai, kurie turi teigiamą poveikį žmogaus organizmui ir priešingai negu blogųjų riebalų, gerųjų riebalų žmogus dažniausiai suvartoja per mažai, todėl kūnas negauna teigiamo gerųjų riebalų poveikio arba gauna jo minimaliai. Tam, kad ištaisyti šitą klaidą, į savo mitybą turime įdėti daugiau produktų, turinčių gerųjų riebalų.

Nesočiųjų (gerųjų) riebalų skirstymas:

1. Mononesotieji riebalai – jie neturi nei neigiamo, nei teigiamo poveikio žmogaus organizmui, kiti teigia, kad jie gali padėti sumažinti širdies ligų riziką. Taip pat manoma, kad šie riebalai, gali padėti sureguliuoti insulino ir cukraus kiekį kraujyje.  Šie riebalai ląstelėse pristabdo oksidavimosi procesus, taigi atitolina organizmo senėjimą. Šių riebalų galima rasti: rapsuose, riešutuose, alyvuogėse ir šių produktų aliejuose, avokaduose.

👉Įvairių produktų palyginimas tarpusavyje

2. Polinesotieji riebalai (omega-3 riebalų rūgštys) – tai naudingi žmogaus organizmui riebalai, apsaugantys organizmą nuo širdies ligų, mažinantys cholesterolio kiekį kraujyje, padedantys išvengti sąnarių ir odos problemų. Šie riebalai didina gerojo cholesterolio kiekį kraujyje, padeda suskaidyti ir pašalinti iš ląstelių blogojo cholesterolio paliktas nuosėdas. Jų organizmas negali pasigaminti pats, todėl jos vadinamos nepakeičiamomis arba būtinomis riebalų rūgštimis. Šios rūgštys yra būtinos gaminant įvairius biologiškai aktyvius junginius mūsų organizme, todėl mes privalome jų gauti su maistu. Kadangi šių riebalų rūgščių mūsų organizmas negali pasigaminti pats, todėl mes privalome jų gauti su maistu.

Omega-3 riebalų rūgščių nauda

  • Veikia kraujo klampumą – skystina kraują (slopina krešėjimą);
  • Stiprina imunitetą;
  • Mažina širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimo riziką (aterosklerozės, miokardo infarkto);
  • Mažina kraujo spaudimą;
  • Veikia kraujo riebalus, t. y. mažina blogojo cholesterolio kiekį ir mažina trigliceridų kiekį;
  • Slopina trombų susidarymą;
  • Skatina regeneracinius (atsinaujinimo) audinių procesus;
  • Didina kraujagyslių elastingumą;
  • Gerina ląstelių sienelių laidumą pernešamoms maistinėms medžiagoms;
  • Pastebėtas poveikis nervų sistemos veiklai: gerina atmintį, padeda įveikti stresą, mažina agresyvumą ir padeda kovoti su depresija.

Riebalų rūgščių šaltiniaiomega 3

kiekis procentais įvairiuose aliejuose:

  • linų sėmenų: 53-62%;
  • rapsų: 11%;
  • graikinių riešutų: 10%;
  • kviečių gemalų: 7%;
  • sojos pupelių: 7%.

Kiti produktai, kuriuose gausu šių riebalų rūgščių: riešutai, riebios jūros žuvys (tunas, lašiša, silkė, skumbrė, sardinė).

Mažesni kiekiai randami: upėtakiuose, jūrinėse plekšnėse, menkėse, ešeriuose. Taip pat yra sukurti ir maisto papildai su šiomis riebalų rūgštimis.

Omega-3 kapsulės

Tokios kapsulės yra tikras išsigelbėjimas tiems, kas negali leisti, nemėgsta ar tiesiog nespėja suvalgyti reikiamo kiekio gerųjų riebalų turinčių produktų. Tik nepermokėkite už vardą ir atkreipkite dėmesį, iš kokio šaltinio pagamintos tos kapsulės. Vaistinės dažnai pateikiamos kapsulės už mažesnę kainą, tačiau omega-3 riebalų rūgščių kiekis 3-ose kapsulėse yra mažesnis nei maisto papildų parduotuvėse parduodamo papildo 1-oje kapsulėje, todėl būkite atidūs ir pasirinkite jums efektyviausią variantą!

Nori sustiprinti savo sveikatą?