fbpx

VISA TIESA: PRITŪPIMAI

Visi žinome, jog baziniai pratimai didina jėgą, raumeninę masę, greitina medžiagų apykaitą… Tačiau pritūpimai yra išskirtinis pratimas, kuriame panaudoję tinkamą svorį bei ištobulinę techniką, galime tikėtis labai gerų – visapusiškų rezultatų.

Štai visa tiesa ir paslaptys apie pritūpimus:

1.Tik blogai atliekant šį pratimą galima traumuotis. Jei pritūpimai atliekami teisingai – pajuntama tik didelė nauda. Visgi, jeigu dėl tam tikrų priežasčių, atlikti pritūpimų nęra galimybės, geriausia rinktis spaudimą kojomis treniruoklyje (legpress). Tai artimiausias pratimas pritūpimams.

2.Pritūpimai geriausias pratimas auginant viso kūno jėgą. Nėra pratimo ar treniruoklio, kuris būtų toks efektyvus ir taip stirpintų visą kūną, kaip pritūpimai.

3.Pritūpimai su sunkiu svoriu priverčia kūną stresuoti, jo metu dirba labai daug raumenų, kuriuos stirpinant – laikui bėgant galima pakelti daugiau, progresuoti greičiau ir tapti tiesiog stipresniais. 

pritūpimai4.Štai raumenys, kurie dirba pratimo atlikimo metu:

*Apatinė kūno dalis. Pakinklinės sausgyslės, sėdmenys, kojų keturgalviai ir kirkšnis yra pagrindinės dalys, kurios dirba pratimo atlikimo metu. Taip pat dirba blauzdos, kurios turi stabilizuoti kulkšnis pritūpimo metu.

*Viršutinė kūno dalis. Kad štanga būtų išlaikoma tinkamoje pozicijoje ant nugaros viršaus, reikiasuspausti pečius ties mentėmis ir laikyti krūtinę iškeltą. Visa tai įdarbina pečius, nugaros apačią, trapeciją, rankas.

*Kūno pagrindas. Pilvo presas, įstrižiniai pilvo raumenys ir nugaros apačia sunkiai dirba darant pritūpimus tam, kad būtų išvengta traumų ir štanga neprispaustų, kai tupiama žemyn ir kylama aukštyn.

5.Sunkūs pritūpimai gamina daugiau raumenų augimo hormonų nei koks kitas pratimas: 200% daugiau augimo hormonų ir 25% daugiau testosterono nei darant, pavyzdžiui kojų stūmimą (legpress).

6.Jei norite užauginti raumenis greitai ir natūraliai arba norite išvengti raumenų sumažėjimo, pritūpimai su svoriu yra tas pratimas, kokio Jums reikia.

7.Pritūpimai su svoriu padidina metabolizmą iki 24 valandų po treniruotės.

8.Pritūpimai taip pat ugdo ištvermę ir sprogstamąją jėgą.

9.Pritūpimai stiprina kaulus: kai daromi pritūpimai, gravitacija žemyn spaudžia svorį esantį ant nugaros. Tai suspaudžia viską, kas yra po štanga. Stuburas ir kaulai yra gyvi audiniai, kurie reaguoja į spaudimą iš viršaus, dėl to tampa stipresni.

10.Pratimas pagerina balansavimą ir koordinaciją, kas apsaugoja nuo nukritimų, kurie gali būti skaudūs, kai pavyzdžiui, važiuojama dviračiu.

sportas
Klasikinis pritūpimas. Kojų plotis, pėdų padėtis gali skirtis nuo norimos akcentuoti kojų dalies.

Visgi, kad pajustumėte naudą – labai svarbu išmokti taisyklingos pritūpimų technikos. Jeigu esate pradedantysis, atlikite pritūpimus be štangos, vėliau imkite tuščią grifą ir pamažu didinkite svorį. Tobulam pritūpimui labai svarbus viso kūno lankstumas ir vidinių raumenų tvirtumas, tad įvertinkite savo kūno galimybes. TOBULĖKIME KARTU!

Reikalinga pagalba?

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)