SPORTAS NAMUOSE: UŽ AR PRIEŠ?

sportas namuose

Sportas namuose gali būti alternatyva sporto klubui. Juk sportuoti sporto klube gali sau leisti toli gražu ne kiekvienas. Tai gali būti susiję su įvairiomis priežastimis: užimtumas (pvz. įtemptas darbo grafikas, vaiko auginimas ir pan.), pinigų trūkumas,  didelis atstumas iki sporto klubo ar prasta jo kokybė. Šiais laikais prie šių priežasčių prisideda ir ekstremali situacija šalyje, kai dėl koronaviruso pandemijos paskelbtas karantinas Tokiais atvejai sportas namuose yra bene vienintelis pasirinkimas. Tad aptarkime pagrindinius šio pasirinkimo privalumus ir trūkumus.

👉Karantinas ir 5 pozityvai jame

Sportas namuose: privalumai

  • sutaupai laiko, nes nereikia vykti į sporto klubą.
  • sutaupai pinigų, nes nereikia pirkti sporto klubo abonemento ir nėra transporto išlaidų.
  • gali sportuoti bet kuriuo paros metu.sportas su kilimeliu

Sportas namuose: trūkumai

  • galimas įgūdžių ir žinių trūkumas, dėl to galite patirti traumų.
  • reikalinga tvirta disciplina prisiversti sportuoti būnant savo komforto zonoje.
  • gali atsirasti trikdžių, pavyzdžiui, telefono skambutis ar skambutis į duris.
  • galimi nemaži finansiniai kaštai, jeigu įsigijimas treniruoklis ar kitas sporto salei būdingas inventorius.
  • sportas namuose pilnai neatstos sporto klubo, kuriame yra didžiulis sportinio inventoriaus pasirinkimas.

Sporto namuose inventorius

Sportuojant namuose, nėra būtinas didelis sportinis inventorius. Jeigu norime pilnavertiškai sportuoti namuose, tuomet mums reikalingi tokie atributai:sporto iranga

  • hanteliai – geriau su nuimamais svoriais, kad būtų galima pritaikyti svorį pagal savo galimybės.
  • suolelis – ant jo patogu daryti pratimus su hanteliais ir ne tik.
  • TRX diržai – su jais galime atlikti pratimus su savo kūno svoriu ir treniruoti praktiškai kiekvieną raumenų grupę. Tiems, kas galvoja, kad su TRX diržais neįmanoma ištreniruoti kojų, įsikibus į kabančius diržus, pabandykite padaryti pritūpimus po vieną koją. Tikimės, kad maloniai nustebsite 😊
  • minkštas kilimėlis – ant jo patogu daryti įvairius preso pratimus (atsilenkimai, kojų kilnojimas į viršų gulint, lenta (plank) ir pan.).
  • gumos – su jomis galima atlikti pratimus, išlaikant raumens įtempimą. Dažniausiai gumas naudoja moterys, treniruodamos kojas ir sėdmenis.
  • išmani sportinė apyrankė – ji pasitarnaus tuomet, kai reikės sužinoti savo širdies pulsą ir nuspręsti, ar metas baigti pertraukėlę ir sportuoti toliau. Taip pat svarbu, kiek kalorijų sudeginame treniruotės metu, kiek žingsnių nueiname. Taip galime tiksliai žinoti, ar padirbėjome iš peties, ar tik tinginiavome ir imitavome sportą.

Inventorius namų sąlygomis

  • Kuprinė, kurioje įdėsite sunkų daiktų, pavyzdžiui, keletą kg. ryžių. Su kuprine ant pečių galėsite atlikti įtūpstus ar paėmę kuprinę (vieną ar dvi) į rankas – atlikti nusilenkimus.

sportas namuose sportas namuose

  • Partnerio pagalba. Partneris jums gali sukelti pasipriešinimą, pavyzdžiui, imituojant pečių spaudimą į viršų ar į šonus.
  • Vandens buteliukai. Žinoma, tai per lengvi svoriai rimtesniems sportininkams, tačiau merginoms tai gali būti gera išeitis didesniam pasipriešinimui. 
  • Vietoje specialaus kilimėlio galite pasitiesti rankšluostį ar kitą jums patogų audeklą.
  • Reikalingą pakylą palipimui ar kitiems judesiams pakeiskite stalu, taburete. Tik būkite tikri, kad baldas stovi stabiliai ir nepaslysite.
  • Tiesiog lėtesni judesiai! Susikoncentruokite į judesį, raumens sutraukimą ir jei gerai visa tai įvaldysite nereikės nė svorių!

pratimas lenta plank

Sportas be inventoriaus

Jeigu yra didelis noras, tačiau nėra galimybių, visuomet galime padaryti pratimus be jokio inventoriaus. Galime pabėgioti, pasivaikščioti sparčiu žingsniu, padaryti pratimus su savo kūno svoriu, pvz.: atsispaudimai įvairiomis pozicijomis, pritūpimai, atsispaudimai nuo paaukštinimo tricepsui, laipiojimas ar bėgiojimas laiptais į viršų ir pan., pasinaudoti lauke esančiu specialiu sportiniu inventoriumi.

sportas namuose

Kas dar svarbu?

  • Atlikite apšilimo pratimus ir nepamirškite teisingos mitybos.
  • Pratimus atlikite basomis arba su sportiniais bateliais. Būnant su kojinėmis atsiranda didelė galimybė paslysti.
  • Atsikratykite pašalinių dalykų, kurie gali trukdyti sportui: išjunkite telefoną, augintinį uždarykite į kitą kambarį.
  • Pasirinkite reikiamą muziką.

Tad atsakant į pagrindinį straipsnio klausimą, norime sušukti, kad visomis keturiomis esame už sportą namuose. Jeigu reikės pratimų namuose idėjų, aplankykite mūsų tinklapio pratimų namuose skiltį. Judėjimas ir fizinė veikla visuomet aplenkia neveiklumą ir pasyvumą. Sportas namuose padės palaikyti fizinį aktyvumą, gerą nuotaiką, energingumą ir pridės sveikatos. Jeigu manote, kad savo namuose jūs neturite galimybės sportuoti, perskaitykite straipsnį dar kartą ir manykite iš naujo! Juk jeigu yra noras, bus ir galimybės! 

👉Pratimai namuose

Nori tvirtesnio kūno greitai?