Pratimas lenta (plank) ir jo nauda

pratimas lenta

Pratimas lenta (angl. plank) – tai efektyvus pratimas, kurį dažnai atlieka tiek sporto mėgėjai, tiek profesionalai. Šio pratimo technika nesunkiai įvaldoma ir jį galima atlikti tiek sporto salėje, tiek namuose ar net lauke. Šis pratimas turi daug variacijų, tad greitai neatsibos. Apie  šio pratimo naudą norėtume pakalbėti išsamiau šiame straipsnyje.

pratimas lenta plank nauda

Pratimas lenta (plank) ir jo nauda

1. Tai saugiausias pratimas giliesiems pilvo ir nugaros raumenims stiprinti

Neapsigaukite, tai nereiškia, kad atlikdami tik šį pratimą, turėsite ryškų pilvo presą. Juk pilvo preso ryškumas priklauso nuo riebalinio sluoksnio. Tačiau lentos pratimas puikiai stiprina ir matomąją preso dalį. Tai yra saugesnis pasirinkimas tiems, kurie turi problemų su nugara ir negali daryti kitokių pilvo preso pratimų.

2. Padeda pagerinti laikyseną

Sustiprėjus visai kūno daliai nuo juosmens iki pečių juostos jūsų laikysena taps daug dailesnė. O gera laikysena palengvina jūsų kvėpavimą, gerina nervų sistemos veiklą. Taip pat gerėja vidinių organų veikla bei atrodote labiau pasitikintys savimi.

3. Padeda sumažinti nugaros skausmus

Tai yra šalutinis pagerėjusios laikysenos efektas. Taipogi stiprėjant pilvo preso raumenims mažėja krūvis nugarai, todėl bus paprasčiau išlaikyti teisingą laikyseną. Taip pat išvengsite išvengti kylančių kaklo, nugaros apatinės dalies bei pečių skausmo.

👉Laikysenos pratimai

4. Geresnė koordinacija ir stipresnis kūnas

Pratimo lenta (plank) atlikimo metu treniruojami stabilizatoriai, jums pasitarnauja laikydami jūsų kūną stabilioje pozicijoje, kai važiuojate dviračiu, plaukiate ar atliekate bazinius pratimus. Šio pratimo pagalba, jūsų kūnas išmoksta dirbti kaip visuma, o ne kaip atskiri raumenys, todėl tampate stipresni, ir galėsite efektyviau išvengti traumų.

Pratimas lenta (plank) nepasižymi sudėtinga technika, tačiau ją būtina įvaldyti idealiai, kad pajustumėte visas šio pratimo teikiamas naudas.

pratimas lenta plank nauda

Atsistokite į tokią poziciją, kad save pakeltumėte dilbių bei pirštų galiukų pagalba, laikykite įtemptus krūtinės, nugaros raumenis. Jūsų kūnas turi būti lyg tiesi linija (kaklas – nugara – užpakalis). Atlikite pratimą pagal sugebėjimus, pvz. 15, 30 ar 60 sek. Pratimą galite atlikti ir po įprastos treniruotės ar tiesiog namuose, rytinės mankštos metu. Šis pratimas turi daug variacijų, tad kai įprasta variacija pabos – išbandykite kitas.

Pratimas lenta (plank) – tai paprastas ir veiksmingas pratimas kūnui stiprinti. Šį pratimą galite atlikti bet kur, nes jam nereikia jokios papildomos įrangos. Svarbiausia yra tai, kad turite norą sportuoti. O visi kartu esame Sportuojantys – kartu tobulėjantys.

Nori tvirtesnio kūno greitai?