fbpx

AR CARDIO EFEKTYVUS SVORIO METIMUI?

Visuomet kyla diskusijų, kas geriau – treniruotės su svoriais ar cardio pratimai (elipsinis treniruoklis, takelis, dviratis ir t.t.), norint numesti svorio. Daug mitų ir faktų, kaip visuomet, susuka galvą. Tad pabandysime sudėlioti visus taškus ant i.

Ar cardio efektyvu svorio metimui?

Pagrindinė priežastis, kodėl žmonės galvoja, jog raktas į lieknumą – cardio pratimai yra ta, jog jie pamiršta, kad daug kalorijų yra sudeginama ir tuomet, kai treniruojama jėga, ištvermė, atliekamos intervalinės treniruotės. Pastarosios treniruotės ne tik degina kalorijas pačios treniruotės metu, bet ir po jos.

cardio

Beje, turint daugiau liesos raumeninės masės, yra didesnis RMR (resting metabolic rate) – energijos lygis, kurios žmogui reikia tam, kad kūnas atsistatytų ir palaikytų raumenyną. O raumenynas yra įgaunamas ir išlaikomas tikrai ne su cardio…

Cardio pratimai netgi gali daryti neigiamą įtaką jūsų raumenų dydžiui, nes jų metu gaunama daug streso visam organizmui, raumenims ir centrinei nervų sistemai. Taip, jums cardio gali padėti numesti daugiau svorio, tačiau tiek riebalų, tiek raumenų sąskaita. Kaip minėjome anksčiau – mažiau raumenų = lėtesnė medžiagų apytaka. Plius, prastesnis kūno vaizdas, prarastas tonusas.

Žinoma, mes nesakome, jog cardio daryti nereikia. Tinkamo intensyvumo ir laiko cardio pagerina širdies darbą, pagreitina medžiagų apykaitą bei atsistatymą. O didėjanti ištvermė padeda pasiekti geresnių rezultatų anaerobiniuose pratimuose.

Kaip suderinti svorius su cardio?

Tikriausiai jau supratote, kad norint pasiekti itin gerų ir ilgalaikių rezultatų, reikia derinti tiek raumenų lavinimo pratimus, tiek cardiotreniruotes.

cardioBene efektyviausias būdas panaudoti cardiopratimus savo tikslų (riebalų mažinimui) siekimui yra treniruotė su svoriais, o iškart po jos – trumpas intervalinis cardio (15-30 min.). Svoriai – pagreitina medžiagų apykaitą, išnaudojamas glikogeną, o tada intervalinio cardio metu stiprėja širdis, gerėja kraujotaka, o energiją organizmas eikvoja jau iš sukauptų kūno riebalų.

Taigi, minėtasis variantas yra geriausias, jeigu norite sumažinti riebalinį sluoksnį bei išlaikyti raumenyną, taipogi pagerinti savo smegenų veiklą, sumažinti vidinių riebalų kiekį. Tačiau, jeigu neturite laiko atlikti tiek svorių treniruotės, tiek cardio, rinkitės tik svorius. Stipri jėgos treniruotė pagreitina medžiagų apykaitą net 36 valandoms!

Tačiau… Prisiminkite, kad vienintelis pratimas stebuklų nepadarys. Bene 70% sėkmės yra mityba, tad maitinkitės teisingai, o teisingai pasirinkti pratimai bei treniravimosi būdas pagreitins jūsų rezultatų siekimą.

Reikalinga pagalba?

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)