Apšilimo pratimai – kodėl jie būtini?

apsilimo pratimai

Įžengus į sporto salę, pats pirmas darbas neturėtų būti ėjimas prie svorių ir treniruotės atlikimas. Pirmas darbas turėtų būti apšilimo pratimai. Dažnas žmogus tiesiog nuvertina apšilimą ir mano, kad jie nebūtini ir tik užima brangų treniruotės laiką.

Iškart pateikiame apšilimo pratimų pavyzdžius.

apsilimo pratimai

Apšilimas yra gana svarbi treniruotės dalis, kuri nulemia ne tik treniruotės kokybę, bet ir apskritai sportinio kelio ilgaamžiškumą. Ignoruojant apšilimo pratimus, ilgalaikėje perspektyvoje padidėja tikimybė susidurti su įvairiomis traumomis ir ne tik.

4 priežastys, kodėl turi būti daromi apšilimo pratimai

1. Padeda išvengti traumų

Kiekvienas sportininkas supranta, kad sporte svarbiausia yra saugumas ir ilgaamžiškumas. Rezultatų reikia siekti taip, kad visų pirma išvengtum traumų ir užsitikrintum, kad sportinius užsiėmimus tęsi ir galėsi tęsti dar daugelį metų. Apšildžius raumenis, jų temperatūra ir elastingumas padidėja, todėl traumų tikimybė sumažėja. O pagrindinė apšilimo prieš treniruotę funkcija ir yra būtent traumų prevencija.

2. Paruošia širdį krūviui

Kiekviena treniruotė apkrauna ne tik raumenis, bet ir širdį. Todėl prieš pradedant treniruotę turime apšildyti ir širdį. Pratimai apšilimui suaktyvina kraujotaką, o dėl to padažnėja širdies plakimo dažnis. Tai yra taisyklingas įėjimas į treniruotės rėžimą. Priešingu atveju, neatlikus apšilimo ir iškart pradėjus treniruotę, širdis gautų stiprų krūvį, būdama tam neparuošta. Tokiu atveju širdis privalėtų staigia įsijungti į treniruotės rėžimą, kad galėtų aprūpinti raumenis didesniu kiekiu kraujo. O toks šokas širdžiai tikrai ne į naudą. Apšilimo metu tinkamai paruošta širdis lems produktyvesnę treniruotę ir geresnę jauseną visos treniruotės metu.

apsilimo pratimai3. Paruošia krūviui visą organizmą

Atliekant apšilimo pratimus, kaip jau minėjome, suaktyvėja širdies darbas, o krūviui paruošta širdis suaktyviną kraujotaką, todėl kraujas po organizmą išnešioja didesnius deguonies ir maisto medžiagų kiekius. Apšilimo metu pakyla kūno ir raumenyno temperatūra, atsiranda energijos antplūdis ir pamažu visas organizmas yra užkuriamas būsimam fiziniam krūviui. Tad apšilimo metu paruošus organizmą krūviui, galėsite treniruotis intensyviau.

4. Padeda pasiruošti krūviui psichologiškai

Pats apšilimo procesas yra svarbus ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai. Apšilimą reikėtų laikyti ritualu, kurio metu išvalote savo mintis nuo visų gyvenimiškų problemų ir negandų ir mintis nukreipiate į treniruotę. Apšilimo metu nusiteikite atlikti žvėrišką treniruotę, apmąstykite, kokią raumenų grupę darysite, kokius pratimus atliksite. Tinkamai susidėliojus mintis apšilimo metu, motyvacija bus 110% ir treniruotė bus ištaškanti.

Patarimai dėl  apšilimo pratimų

  • Būkite su patogia sportine apranga.
  • Būkite susikaupęs.

apsilimo pratimai

  • Venkite statinių judesių, pvz. tempimai. Darykite dinaminius apšilimo judesius, t. y. spyruokliavimo tipo judesius.
  • Kaip viena iš apšilimo dalių gali būti pasinaudojimas kardio treniruokliu.
  • Labiau apšilkite tą raumenų grupę, kurią treniruosite po apšilimo.
  • Pradėkite nuo mažesnio apšilimo pratimų tempo bei amplitudės ir pamažu juos didinkite.
  • Pradėkite nuo paprastesnių apšilimo pratimų ir pamažu pereikite prie sudėtingesnių.
  • Apšilimo pabaigoje jūsų kūnas turi būti pilnai apšilęs.
  • Apšilimui atlikti rekomenduojame užtrukti apie 5-10 minučių.

Taigi, apšilimas – svarbi treniruotės dalis, kurios nevertėtų ignoruoti. Apšilimas padeda paruošti raumenis ir visą kūną fizinio krūvio treniruotei. Prieš kiekvieną treniruotę atlikus kelių minučių apšilimą, galėsite mėgautis efektyvesne ir produktyvesne treniruote. Apšylantys – kartu tobulėjantys 😊

👉Pratimų skiltis

Nori tvirtesnio kūno greitai?