fbpx

APŠILIMO PRATIMAI. KODĖL JIE BŪTINI?

Įžengus į sporto salę pats pirmas darbas neturėtų būti ėjimas prie svorių ir treniruotės atlikimas. Pats pirmas darbas turėtų būti apšilimo pratimai. Dažnas žmogus tiesiog nuvertina apšilimo pratimus, mano, kad jie nebūtini ir tik užima brangų treniruotės laiką.

Iškart pateikiame apšilimo pratimų pavyzdžius.

Apšilimas yra gana svarbi treniruotės dalis, kuri nulemia ne tik treniruotės kokybę, bet ir apskritai sportinio kelio ilgaamžiškumą. Ignoruojant apšilimo pratimus, ilgalaikėje perspektyvoje padidėja tikimybė susidurti su įvairiomis traumomis ir ne tik.

4 priežastys daryti apšilimo pratimus.

  1. Apšilimas padeda išvengti traumų.

    Kiekvienas sportininkas supranta, kad sporte svarbiausia yra saugumas ir ilgaamžiškumas. Rezultatų reikia siekti taip, kad visų pirma išvengtum traumų ir užsitikrintum, kad sportinius užsiėmimus tęsi ir galėsi tęsti dar daugelį metų. Apšildžius raumenis, jų temperatūra ir elastingumas padidėja, todėl traumų tikimybė sumažėja. O pagrindinė apšilimo prieš treniruotę funkcija ir yra būtent traumų prevencija.

  2. Apšilimas paruošia širdį krūviui.

    Kiekviena treniruotė apkrauna ne tik raumenis, bet ir širdį. Todėl prieš pradedant treniruotę turime „apšildyti“ ir širdį. Apšilimo pratimai suaktyvina kraujotaką, o dėl to padažnėja širdies plakimo dažnis. Tai yra taisyklingas įėjimas į treniruotės rėžimą. Priešingu atveju, neatlikus apšilimo ir iškart pradėjus treniruotę, širdis gautų stiprų krūvį, būdama tam neparuošta.

    Tokiu atveju širdis privalėtų staigia įsijungti į treniruotės rėžimą, kad galėtų aprūpinti raumenis didesniu kiekiu kraujo. O toks šokas širdžiai tikrai ne į naudą. Apšilimo metu tinkamai paruošta širdis lems produktyvesnę treniruotę ir geresnę jauseną visos treniruotės metu.

    apšilimo pratimai

  3. Apšilimas paruošia krūviui visą organizmą.

    Atliekant apšilimą, kaip jau minėjome, suaktyvėja širdies darbas, o krūviui paruošta širdis suaktyviną kraujotaką, todėl kraujas po organizmą išnešioja didesnius deguonies ir maisto medžiagų kiekius. Apšilimo metu pakyla kūno ir raumenyno temperatūra, atsiranda energijos antplūdis ir pamažu visas organizmas yra „užkuriamas“ būsimam fiziniam krūviui. Tad apšilimo metu paruošus organizmą krūviui, galėsite treniruotis intensyviau.

  4. Apšilimas padeda pasiruošti krūviui psichologiškai.

    Pats apšilimo procesas yra svarbus ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai. Apšilimą reikėtų laikyti ritualu, kurio metu išvalote savo mintis nuo visų gyvenimiškų problemų ir negandų ir mintis nukreipiate į treniruotę. Apšilimo metu nusiteikite atlikti „žvėrišką“ treniruotę, apmąstykite, kokią raumenų grupę darysite, kokius pratimus atliksite. Tinkamai susidėliojus mintis apšilimo metu, motyvacija bus 110% ir treniruotė bus „ištaškanti“.

Trumpi patarimai atliekant apšilimą.

»Būkite su patogia sportinę apranga.

»Būkite susikaupęs.

apšilimo pratimai»Venkite statinių judesių (pvz. tempimai), darykite dinaminius apšilimo judesius t.y. spyruokliavimo tipo judesius.

»Kaip viena iš apšilimo dalių gali būti pasinaudojimas cardio treniruokliu.

»Labiau apšilkite tą raumenų grupę, kurią treniruosite po apšilimo.

»Pradėkite nuo mažesnio apšilimo pratimų tempo, amplitudės ir pamažu didinkite apšilimo tempą ir judesių atlikimo amplitudę.

»Pradėkite nuo paprastesnių apšilimo pratimų ir pamažu pereikite prie sudėtingesnių.

»Apšilimo pabaigoje jūsų kūnas turi būti pilnai apšilęs.

»Apšilimui atlikti rekomenduojame užtrukti apie 5-10 minučių.

Taigi, apšilimas – svarbi treniruotės dalis, kurios nevertėtų ignoruoti. Apšilimas padeda paruošti raumenis ir visą kūną fizinio krūvio treniruotei. Prieš kiekvieną treniruotę atlikus kelių minučių apšilimą, galėsite mėgautis efektyvesne ir produktyvesne treniruote. Apšylantys – kartu tobulėjantys. 😊

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)