Vitaminai Vyrams – Geriausi Pasirinkimai

vitaminai vyrams

Turinys

Vyrų ir moterų organizmo poreikiai skiriasi – vyrams vienų maistinių medžiagų reikia daugiau, o kitų – mažiau, palyginus su moterimis.

Pavyzdžiui, geležies poreikis vyrams yra mažesnis negu moterims, kadangi moterys netenka geležies dėl menstruacijų ciklo.

Nors daugumai vyrų maistinių medžiagų poreikį įmanoma patenkinti vien tik subalansuotos mitybos pagalba, tačiau gali būti reikalingi ir vitaminai sportuojantiems.

Tai aktualu, ypač jei yra problemų dėl maistinių medžiagų įsisavinimo, laikomasi mitybos plano, dėl kurio atsisakoma tam tikrų produktų.

Taip pat, dėl alergijos ar sveikatos būklės, kai kurie vyrai turi atsisakyti tam tikrų maisto produktų.

Be to, vyresnio amžiaus vyrams gresia didesnė kai kurių maistinių medžiagų, įskaitant vitamino B12 ir vitamino D, trūkumo rizika (1).

Kaip išsirinkti vitaminus vyrams?

vitaminai (1)Prieš pradedant vartoti naują papildą ar vitaminų kompleksą vyrams, rekomenduotume pasitarti su mitybos specialistu, apie mitybos spragas, kurias jums gali prireikti užpildyti, taip pat apie maisto papildus, kurių jums reikėtų vengti.

Pavyzdžiui, vitamino E ir kalcio papildai gali sukelti problemų, kai vartojami didelėmis dozėmis (2).

Renkantis vitaminus vyrams, atsižvelkite į tokius niuansus kaip:

  • Sudedamosios dalies kiekis. Renkantis vitaminus vyrams ir kitus papildus sportui, palyginkite kokia yra papildo veikliosios medžiagos referencinė maistinė vertė (toliau – RMV) arba koks sudedamosios dalies kiekis yra nurodytas sudėtyje. Neišsigąskite, jei paros RMV siekia daugiau nei 100%, nes tai gana senas matavimo vienetas. XX a., dėl blogėjančios žmonių sveikatos, buvo nutarta, kad kiekvienam žmogui reikia gauti bent jau rekomenduojamą paros normą vitaminų papildų, kad sumažėtų rizika susirgti ligomis, kurios susiję su vitaminų bei mineralų trūkumu organizme. Dažniausiai, veikliųjų medžiagų kiekiai yra susiję su papildo kaina, t. y. kuo brangesnis produktas, tuo jis efektyvesnis, nes jame daugiau vitaminų, mineralų ar kitų maistinių medžiagų.
  • Kokybė. Rinkitės aukštos kokybės papildus iš patikimų prekių ženklų. Taip pat siūlome apsipirkinėkite patikimose maisto papildų parduotuvėse, pvz. Sportuojantys.lt.
  • Alergenai. Visada perskaitykite vitaminų papildo etiketę (arba produkto aprašymą elektroninėje parduotuvėje), kad išsiaiškintumėte ar produkte nėra ingredientų, kuriems esate alergiški, pvz., pieno produktų, glitimo ir pan.
  • Sveikatos problemos. Atsižvelgdami į konkrečias jūsų turimas sveikatos problemas, pasitarkite su mitybos specialistu arba savo šeimos daktaru, ar vitaminų komplekse nėra tam tikrų medžiagų, kurių turėtumėte vengti, taip pat, ar medžiagų kiekiai nėra per dideli.
  • Vitaminų vartojimo forma. Vitamino kompleksai gali būti įvairių vartojimo formų, pvz. nuryjamos minkštosios kapsulės ar kietosios tabletės, taip pat tirpios („šnypšiančios“) tabletės arba skysta produkto konsistencija. Ieškokite tos formos vitaminų, kuri jums yra tinkamiausia.
  • Dozavimas. Jei dažnai pamirštate išgerti savo vitaminų kompleksą, rinkitės tokį produktą, kuris vartojamas tik kartą per dieną.
  • Kaina. Kadangi vitaminai vyrams yra skirtingų kainų, kuri priklauso nuo produkto firmos, vitaminų ir mineralų kiekių porcijoje, porcijų kiekio pakuotėje ir kitų savybių, pasirinkite jums tinkamiausią variantą.
  • Galiojimo laikas. Patikrinkite galiojimo laiką, kad įsitikintumėte, jog produktas vis dar tinkamas vartoti ir yra išlaikęs savo visas savybes (spalvą, formą ir pan.).

Svarbiausi vitaminai ir mineralai vyrų sveikatai

vitaminai Renkantis vitaminus vyrams, atkreipkite dėmesį į sudėtyje esančias maistines medžiagas.

Mikroelementų poreikis yra labai individualus ir skiriasi, priklausomai nuo amžiaus. 

Taip pat įtaką gali turėti lėtinės ligos ir vartojami vaistai.

Suaugę vyrai turėtų gauti pakankamai šių vitaminų ir mineralų:

  • Vitaminas A: būtinas vyro odos, akių ir imuninės sistemos sveikatai.
  • Vitaminas D: būtinas vyro imunitetui ir gerai nuotaikai palaikyti.
  • Vitaminas C: būtinas vyro imuninei sistemai ir kolageno gamybai.
  • B grupės vitaminai: dalyvauja energijos apykaitoje ir raudonųjų kraujo kūnelių gamyboje.
  • Magnis, kalcis, vitaminas D ir vitaminas K: gyvybiškai svarbūs vyro kaulų sveikatai.
  • Vitaminas E ir selenas: antioksidantai, padedantys apsaugoti vyro ląsteles nuo pažeidimų.
  • Magnis ir kalis: reguliuoja kraujospūdį ir širdies bei raumenų susitraukimus, taip pat palaiko širdies ir kraujagyslių sveikatą.

Vitaminai vyrams, kuriuos rekomenduoja Sportuojantys.lt

Dažniausiai užduodami klausimai apie vitaminus vyrams

vitaminai Žemiau pateikiame dažniausiai užduodamus klausimus apie vitaminus vyrams, jų vartojimą ir veiksmingumą.

Kam reikalingi vitaminai vyrams?

Vitaminai ir mineralai yra būtini vyrų bendrai sveikatai

Jie atlieka daugybę svarbių vaidmenų kūne: nuo energijos gamybos iki tinkamo kūno sistemų veikimo užtikrinimo. 

Nepakankamas tam tikrų maistinių medžiagų kiekis gali neigiamai paveikti vyrų sveikatą ir netgi turėti įtakos tam tikrų ligų vystymuisi.

Ar vitaminai vyrams tikrai veikia?

Nors vitaminai, mineralai bei jų kompleksai, skirti vyrams, atrodo daug žadantys, ypač kai žinote, jog su maistu negaunate pakankamai maistinių medžiagų, jų veiksmingumo tyrimai yra nevienodi (3).

Mažai tikėtina, kad vitaminai ir mineralai pakenks daugumai sveikų asmenų.

Jei jūsų sveikatos priežiūros specialistas nustato, kad jums trūksta konkrečios maistinės medžiagos, jis greičiausiai rekomenduos vartoti to vitamino papildą, o ne visą multivitaminų kompleksą, kuriame bus papildomų vitaminų ir mineralų, kurių jums, galbūt, nereikia.

Svarbu pažymėti, kad vitaminai sportuojantiems nėra skirti pakeisti subalansuotą mitybą. 

Maisto papildai yra skirti žmonėms, kurie negali patenkinti savo mitybos poreikių vien tik su sveiku maistu.

Dėl šios priežasties vitaminai ir multivitaminų kompleksai gali būti reikalingi ne visiems vyrams.

Ar vyrams naudinga kasdien vartoti vitaminus?

vitaminai Kasdienis vitaminų vartojimas tikriausiai yra saugus, tačiau jei jūsų mityba yra puikiai subalansuota, tuomet gali nutikti taip, kad kai kurių medžiagų suvartosite daugiau nei rekomenduojama (4).

Atsiminkite, kad yra dviejų rūšių vitaminai: tirpūs vandenyje ir tirpūs riebaluose.

Vandenyje tirpūs yra B grupės vitaminai ir vitaminas C.

Perteklinis šių vitaminų kiekis iš organizmo pašalinamas su šlapimu. 

Nors vandenyje tirpūs vitaminai paprastai yra saugūs, nuolat vartojant labai dideles kai kurių jų dozes, gali kilti pavojus. 

Pavyzdžiui, vartojant labai dideles vitamino B6 dozes, laikui bėgant gali atsirasti neurologiniai simptomai ir galimai negrįžtami nervų sistemos pažeidimai (5).

Riebaluose tirpūs vitaminai, įskaitant vitaminus A, E ir K, gali kauptis kepenyse, kai suvartojamas per didelis jų kiekis (6).

Yra tikimybė suvartoti per didelį kiekį riebaluose tirpių vitaminų ir taip pakenkti savo sveikatai. 

Be to, tyrimai rodo, kad didelio vitamino E kiekio vartojimas su papildais gali būti susijęs su padidėjusia sveikų vyrų prostatos vėžio rizika (7).

Vitamino D nauda nenuginčijama, nors tai irgi yra riebaluose tirpus vitaminas, tačiau rizika, kad šis vitaminas gali pakenkti, yra labai maža, nes sunku pasiekti toksišką vitamino D lygį, nebent ilgą laiką vartojate didžiules dozes vitamino D (8).

Be to, kai kurių mineralų, pavyzdžiui, geležies, suvartojama per daug, tai gali turėti įtakos kitų maistinių medžiagų įsisavinimui ir sukelti šalutinį poveikį, pvz., apalpimą ar skrandžio sutrikimus (9).

Taip pat, jeigu kalcio suvartojama per daug, tai gali sukelti širdies ir kraujagyslių sutrikimus (10). 

Todėl svarbu vartoti vitaminus, mineralus ir kitus papildus tik tada, kai jų reikia.

Kada geriausia vartoti vitaminus?

Kai kurie multivitaminai turėtų būti vartojami su maistu, o kiti teigia, kad juos galima vartoti ir be maisto, tačiau tai gali sukelti skrandžio sutrikimus.

Riebaluose tirpūs vitaminai geriausiai pasisavinami vartojant sveikųjų riebalų turintį maistą.

Todėl norint gauti visus tokių vitaminų privalumus, patartina juos vartoti valgio metu.

Kas yra multivitaminai vyrams?

Multivitaminai – tai papildai, kuriuose yra daug įvairių vitaminų ir mineralų, o kartais ir kitų ingredientų, reikalingų vyrams.

Atsižvelgiant į tai, kad nėra standarto, kas yra multivitaminai, jų maistinių medžiagų sudėtis skiriasi priklausomai nuo prekės ženklo ir produkto.

Multivitaminai kartais dar vadinami tiesiog – vitaminaiJie yra įvairių formų, įskaitant tabletes, kapsules, miltelius ir skysčius.

Dauguma multivitaminų turėtų būti vartojami vieną ar du kartus per dieną. 

Prieš juos vartojant, būtinai perskaitykite etiketę ir laikykitės rekomenduojamų dozavimo nurodymų.

Multivitaminų galima įsigyti sporto papildų parduotuvėje, vaistinėje arba tiesiog prekybos centre.

Kas sudaro multivitaminus?

Jūsų sveikatai būtini 13 vitaminų ir apie 15 mineralų. 

Daugelis jų gamina fermentus ir hormonus, stiprina imunitetą ir užtikrina tinkamą nervų sistemos bei organų funkcionavimą (11). 

Jūsų organizmui taip pat reikia šių maistinių medžiagų dauginimuisi, augimui ir kūno procesų reguliavimui.

Multivitaminai vyrams turi daug šių vitaminų ir mineralų, bet skirtingais kiekiais.

Juose taip pat gali būti kitų ingredientų, pavyzdžiui, žolelių, aminorūgščių ir riebalų rūgščių.

Be to, kai kuriuose papilduose gali būti sudedamųjų dalių, kurios gali sąveikauti su vaistais, todėl jei turite kokių sveikatos sutrikimų ar vartojate vaistus, prieš pradėdami vartoti naują produktą, pasitarkite su savo šeimos daktaru.

Be to, multivitaminuose esančios maistinės medžiagos gali būti gaunamos iš tikro maisto arba pagamintos sintetiniu būdu, todėl reikėtų pasirinkti patikimo gamintojo produktus.

Primename, kad mūsų papildų parduotuvėje rasite tik aukštos kokybės, notifikuotus ir patikrintus produktus.

SANTRAUKA

Be vitaminų ir mineralų, multivitaminuose gali būti žolelių, aminorūgščių ir riebalų rūgščių.

Multivitaminai ir vėžys

Įrodymai dėl multivitaminų vartojimo ir vėžio rizikos taip pat yra prieštaringi. Kai kurie tyrimai rodo, kad nėra jokio poveikio vėžio rizikai, o kiti sieja multivitaminų vartojimą su sumažėjusia vėžio rizika (12).

Išnagrinėjus atliktus 5 tyrimus, kuriuose dalyvavo 47 289 žmonės, nustatyta, kad vyrų, vartojusių multivitaminus, vėžio rizika buvo 31% mažesnė, o vitaminų vartojimas moterims, nesukėlė jokio poveikio (13).

Du tyrimai, kurių viename dalyvavo tik moterys, o kitame – tiek vyrai, tiek moterys, parodė, kad ilgalaikis multivitaminų vartojimas buvo susietas su sumažinta gaubtinės žarnos vėžio rizika (14).

Galiausiai, gydytojų sveikatos tyrime buvo pastebėta, kad ilgalaikis kasdienis multivitaminų vartojimas sumažino vėžio riziką vyrams, kurie sirgo vėžiu, taip pat tiems, kurie šia liga nesirgo (15).

SANTRAUKA

Kai kurie tyrimai sieja multivitaminų vartojimą su sumažėjusia vėžio rizika, o kiti nerado jokios naudos.

Ar multivitaminai turi kitokios naudos vyro sveikatai?

Multivitaminai buvo tiriami ir keliems kitiems tikslams, įskaitant smegenų funkcijos ir akių sveikatos gerinimą.

multivitaminai - sportuojantys.lt papildai (2)

Smegenų funkcija

Keli nedideli tyrimai parodė, kad multivitaminai gali pagerinti vyresnio amžiaus žmonių atmintį (16).

Multivitaminai taip pat gali turėti įtakos jūsų nuotaikai. 

Tyrimai ne tik atskleidė sąsajas tarp prastos nuotaikos ir maistinių medžiagų trūkumo, bet ir tarp maisto papildų bei sumažėjusių nerimo ir depresijos simptomų (17).

Tačiau kiti tyrimai parodo tik minimalų poveikį nuotaikai pagerinti (18).

Akių sveikata

Su amžiumi susijusi geltonosios dėmės degeneracija yra viena iš pagrindinių aklumo priežasčių visame pasaulyje.

Vienas tyrimas parodė, kad antioksidantų vitaminų ir mineralų vartojimas gali sulėtinti jo progresavimą ir padėti jo išvengti (19).

Be to, kai kurie įrodymai rodo, kad multivitaminai gali sumažinti riziką susirgti katarakta, kita plačiai paplitusia akių liga (20).

SANTRAUKA

Multivitaminai gali padėti pagerinti atmintį ir nuotaiką. Be to, antioksidaciniai vitaminai ir mineralai gali padėti sulėtinti tam tikrų ligų, sukeliančių aklumą, progresavimą.

Ar reikia vartoti multivitaminus?

multivitaminai - sportuojantys.lt papildai (5)Multivitaminai reikalingi ne visiems. Tačiau multivitaminai gali būti naudingi tam tikroms žmonių grupėms:

Vyresnio amžiaus žmonės. Su amžiumi vitamino B12 pasisavinimas gali mažėti. Be to, vyresnio amžiaus žmonėms gali prireikti daugiau kalcio ir vitamino D.

Veganai ir vegetarai. Kadangi vitamino B12 daugiausia yra gyvuliniame maiste, tiems, kurie laikosi augalinio mitybos rėžimo, šio vitamino trūkumo rizika yra didesnė. Jiems taip pat gali trūkti kalcio, cinko, geležies, vitamino D ir omega-3 riebalų rūgščių.

Multivitaminai gali būti naudingi ir tiems vyrams, kurie laikosi mažai kalorijų turinčio mitybos plano arba negauna pakankamai maistinių medžiagų vien iš maisto.

SANTRAUKA

Kai kuriems žmonėms, įskaitant vyresnio amžiaus žmones, vegetarus ir veganus, gali prireikti didesnio tam tikrų vitaminų ar mineralų kiekio.

Apibendrinimas apie vyrams skirtus vitaminų papildus

Nors įmanoma (ir patartina) patenkinti savo maistinių medžiagų poreikius vien iš sveikos mitybos, kai kuriems gali nepavykti pasiekti rekomenduojamo paros vitaminų ir mineralų kiekio. 

Laimei, kai kurie vitaminų ir mineralų kompleksai yra sukurti būtent tam, kad padėtų vyrams gauti jiems reikalingų mikroelementų.

Atsižvelgdami į platų aukštos kokybės vitaminų ir mineralų pasirinkimą, tikrai rasite tai, kas tinka būtent jums.

Mitybos Planas

Mitybos Planas

❗ ĮSPĖJIMAS - rezultatai ir įgūdžiai išliks ilgam! ✅ Planas sudaromas pagal jūsų tikslą: svorio auginimas, metimas, savijautos gerinimas...…