Skysčių kaupimasis kūne – kaip tą sumažinti?

skysciu kaupimasis

Skysčių kaupimasis atsiranda, kai organizme susikaupia skysčių perteklius.

Ši būsena dar vadinama vandens susilaikymu arba edema.

Skysčiai kaupiasi kraujotakos sistemoje arba audiniuose bei jų ertmėse. Tai gali sukelti rankų, pėdų, kulkšnių ir kojų patinimą.

skysciaiYra keletas priežasčių, kodėl taip nutinka, kurių dauguma nėra labai rimtos.

Kai kurios moterys su skysčių kaupimosi problema susiduria nėštumo metu arba menstruaciniu laikotarpiu.

Vandens susilaikymas gali paveikti ir fiziškai neaktyvius žmones, pvz., dėl ligos prikaustytus prie lovos arba ilgai sėdinčius (pvz. darbo vietoje).

Tačiau, skysčių kaupimasis taip pat gali būti vienas iš sunkių sveikatos sutrikimų simptomų, tokių kaip inkstų ar širdies nepakankamumas. Jei jums staiga ir stipriai pasireiškė skysčių susilaikymas, nedelsdami kreipkitės į gydytoją.

Tais atvejais, kai patinimas yra nežymus ir nėra rimtų sveikatos sutrikimų, vandens susilaikymą kūne galite sumažinti keliais paprastais triukais.

Štai 5 būdai sumažinti skysčių kaupimąsi organizme.

1. Vartokite mažiau druskos

Druska susideda iš natrio ir chlorido.

Natris prisijungia prie vandens organizme ir padeda palaikyti skysčių pusiausvyrą tiek ląstelių viduje, tiek jų išorėje.

Jei dažnai valgote daug druskos turintį maistą, pavyzdžiui, daug perdirbtų maistų produktų, jūsų organizmas gali imti kaupti skysčius. Tiesą sakant, toks maistas yra didžiausias natrio šaltinis mityboje.

druska

Norint sumažinti vandens susilaikymą organizme, dažniausiai patariama sumažinti suvartojamo natrio kiekį. Tačiau tai pagrindžiantys įrodymai yra dvejopi.

Keli tyrimai parodė, kad padidėjęs natrio suvartojimas lemia didesnį skysčių kaupimąsi organizme (1234).

Kita vertus, vieno tyrimo su sveikais vyrais metu toks ryšys nustatytas nebuvo, o dėl to kyla išvada, kad rezultatai gali priklausyti nuo kiekvieno asmens individualiai (5).

SANTRAUKA

Natris gali prisijungti prie vandens organizme, o sumažėjęs suvartojamos druskos kiekis gali sumažinti skysčių kaupimąsi.

2. Vartokite daugiau magnio

Magnis yra labai svarbus mineralas.

Jis dalyvauja daugiau nei 300 fermentinių reakcijų, kurios palaiko organizmo funkcijas.

Be to, padidėjęs suvartojamo magnio kiekis gali padėti sumažinti vandens kaupimąsi organizme.

Vienas tyrimas parodė, kad kas dieną suvartojant po 200 mg magnio, priešmenstruacinius simptomus (PMS) turinčioms moterims skysčių kaupimasis sumažėjo (6).

Kiti tyrimai su PMS turinčiomis moterimis parodė panašius rezultatus (78).

magnis

Geri magnio šaltiniai yra riešutai, neskaldyti grūdai, juodasis šokoladas ir žalios lapinės daržovės. Jo taip pat galima įsigyti papildų pavidalu.

👉Sveikas valgymas

SANTRAUKA

Įrodyta, kad magnis veiksmingai mažina vandens susilaikymą, bent jau moterims, turinčioms priešmentruacinius simptomus.

3. Vartokite daugiau vitamino B6

Vitaminas B6 yra kelių tarpusavyje susijusių vitaminų grupė.

Jis yra svarbus raudonųjų kraujo kūnelių susidarymui ir dalyvauja daugybėje kitų organizmo funkcijų.

Įrodyta, kad vitaminas B6 sumažina vandens susilaikymą moterims, turinčioms priešmenstruacinį sindromą (8).

Vitamino B6 gausu bananuose, bulvėse, graikiniuose riešutuose ir mėsoje.

👉Vitaminai sportuojantiems

SANTRAUKA

Vitaminas B6 gali padėti sumažinti vandens susilaikymą, ypač moterims, turinčioms priešmenstruacinį sindromą.

4. Valgykite daugiau kalio prisotinto maisto

Kalis yra mineralas, kuris palaiko keletą svarbių funkcijų.

Pavyzdžiui, jis padeda siųsti signalus, kurie palaiko organizmo darbinę veiklą, o taip pat gali būti naudingas ir širdies sveikatai (9).

Panašu, kad kalis padeda sumažinti skysčių kaupimąsi dviem būdais: sumažindamas natrio kiekį ir padidindamas šlapimo gamybą (10).

kalis

Bananai, avokadai ir pomidorai yra maisto produktų pavyzdžiai, kuriuose gausu kalio.

👉Faktai apie maistą

SANTRAUKA

Padidinant šlapimo gamybą ir sumažinant natrio kiekį organizme, kalis gali sumažinti skysčių kaupimąsi.

5. Venkite rafinuotų angliavandenių

angliavandeniaiValgant rafinuotus angliavandenius greitai padidėja cukraus ir insulino kiekis kraujyje.

Dėl padidėjusio insulino kiekio organizmas sulaiko daugiau natrio ir tokiu būdu padidina jo reabsorbciją inkstuose (1314).

Tai skatina didesnį skysčių kaupimąsi organizme.

Rafinuotų angliavandenių pavyzdžiai yra cukrus ir grūdai, tokie kaip stalo cukrus ir balti miltai.

SANTRAUKA

Rafinuotų angliavandenių vartojimas padidina insulino kiekį organizme, o dėl to padidėja natrio absorbcija inkstuose ir tokiu būdu organizme ima kauptis skysčiai.

Kiti būdai sumažinti skysčių kaupimąsi organizme

Vandens susilaikymo sumažinimas yra nedaug ištirta sritis.

Tačiau yra keletas kitų potencialiai veiksmingų būdų kaip sumažinti skysčių kaupimąsi.

sportas

Atminkite, kad kai kuriuos iš jų pagrindžia tik anekdotiniai įrodymai, o ne moksliniai tyrimai.

  • Judėkite: Paprasčiausias pasivaikščiojimas ir minimalus judėjimas gali veiksmingai sumažinti skysčių kaupimąsi kai kuriose kūno vietose, pavyzdžiui, apatinėse galūnėse. Gali padėti ir kojų pakėlimas.
    👉Pratimų programėlė sportui
  • Gerkite daugiau vandens: Manoma, kad didesnis vandens suvartojimas gali paradoksaliai sumažinti vandens susilaikymą. (15).
    👉Kiek vandens reikia išgerti
  • Asiūklis: Vienas tyrimas parodė, kad asiūklis turi diuretiko poveikį (16).
  • Petražolė: Ši žolelė liaudies medicinoje turi diuretiko reputaciją (17).
  • Hibiskas: Hibisko rūšis Roselle liaudies medicinoje buvo naudojama kaip diuretikas. Tai taip pat patvirtina ir naujausias tyrimas (18).
  • Česnakas: Česnakas, kuris gerai žinomas dėl savo poveikio peršalimui, istoriškai buvo naudojamas kaip diuretikas (1920).
  • Pankolis: Šis augalas taip pat gali turėti diuretiko poveikį (21).
  • Kukurūzų šilkas: Ši žolelė yra tradiciškai naudojama tam tikrose pasaulio vietose skysčių kaupimuisi mažinti (22).
  • Dilgelė: Tai dar viena liaudies priemonė, naudojama mažinti vandens susilaikymą (23).
  • Spanguolių sultys: Teigiama, kad spanguolių sultys gali turėti diuretiko poveikį.

SANTRAUKA

Kai kurie maisto produktai ir metodai gali padėti sumažinti skysčių kaupimąsi organizme, tačiau jų poveikis nebuvo plačiai ištirtas.

Išvados

fitnesasKai kurie paprasti mitybos pokyčiai gali padėti sumažinti skysčių kaupimąsi organizme.

Pradžiai galite pabandyti vartoti mažiau druskos, pavyzdžiui, sumažinant perdirbtų maisto produktų vartojimą. Visgi nepersistenkite – žmogui druskos reikia kasdien (2 g. per dieną yra minimali norma).

Taip pat galite vartoti maisto produktus, kuriuose gausu magnio, kalio ir vitamino B6.

Pasitarnauti gali ir rafinuotų angliavandenių vengimas bei įvairių aukščiau paminėtų žolelių arbatų vartojimas.

Vis dėl to, jei skysčių kaupimasis nepraeina ar jūsų gyvenimui tai kelia daug problemų, tuomet reikėtų kreiptis į gydytoją.