fbpx

KAIP GREIČIAU ATSISTATYTI PO TRAUMŲ?

Trauma – tai audinių arba organų sužalojimas, sukeltas išorinio faktoriaus (šaltinis: https://lt.wikipedia.org/). Dažnai sulaukiame klausimų, ką daryti, kad užklupus didesnei traumai, atsistatytumėme kaip galima greičiau. Deja, bet traumos gali užklupti visai netikėtai. Susižaloti galime bet kur: sportuojant, būnant namuose, žaidžiant, įvykus eismo įvykiui ir t.t.

atsistatyti po traumų

Žinoma, niekam nelinkime patirti jokios traumos, tačiau jeigu tai jau įvyko, norime jums padėti. Žinoma, laikykitės visų gydytojo rekomendacijų. Bet norime pateikti keletą kitų patarimų, kurie padės visiems be išimties, bedigydantiems traumas.

Jūsų dėmesiui – 6 patarimai, kaip greičiau atsistatyti po patirtų traumų:

1.Surinkite pakankamą baltymų normą kasdien.

Turint traumą ir norint kuo greičiau išgyti, turime suvartoti pakankamai baltymų. Reikėtų suvartoti apie 1-1,5 gramų baltymų 1 kg kūno masės. Pirmiausiai su kiekvienu valgymu nepamirškite gauti apie 25-30 g baltymų. Kodėl suvartojamas baltymų kiekis yra toks svarbus? Todėl, nes sumažėjęs gaunamų baltymų kiekis tada, kai gydotės patirtą traumą, gali sukelti neigiamą azoto balansą organizme. Dėl to gali sutrikti ir sulėtėti žaizdų ir traumų gijimas ir taipogi greičiau sumažės turima raumeninė masė. Prisiminkite, kad turint traumą, ne laikas auginti masę ar mesti svorį. Reikėtų stengis palaikyti esamą svorį.

Skaičiuok baltymus ir kalorijas čia.

Jeigu sunku surinkti baltymų su maistu, prisimink, kad gali naudoti proteino kokteilius!

Rekomenduojame Tau savo mėgstamiausią:

atsistatyti po traumų

2.Venkite vartoti nesveikus maisto produktus.

Patyrus traumą, dažniausiai apribojama judėjimo galimybė ir judame mažiau nei įprastai. Todėl reabilituojantis, nėra pats geriausias laikas vartoti šlamštą: greitą maistą, pusfabrikačius, limonadus, alkoholį ir pan. Tai ne tik padėtų priaugti jums papildomo riebalinio sluoksnio (kadangi nesate toks aktyvus kaip anksčiau), bet ir organizme padidintų katabolizmą, kurio dėka būtų ardomi jūsų kūno raumeniniai audiniai.

3.Vartokite aminorūgščių (BCAA) papildus.

Mūsų kūne yra 20 aminorūgščių. 3 iš jų yra nepakeičiamos ir vadinamos BCAA (angl. branched-chained amino acid). Tiek aminorūgščių, tiek BCAA papildai padės greičiau užgydyti patirtas traumas ir žaizdas.

Įsigyk kokybiškų aminorųgščių pas sportuojančius čia.

4.Vartokite glutaminą.

Glutaminas – tai viena iš aminorūgščių, apie kurias kalbėjome prieš tai. Ši aminorūgštis yra pakeičiama, t. y. jeigu organizmas pakankamai jos negauna su maistu, ją gali pasigaminti pats. Glutaminas – tai pati gausiausia kūne esanti amino rūgštis, turinti unikalią donoro struktūrą, t. y. papildomą azoto atomą, kurį gali atiduoti ten, kur jo reikia labiausiai. Mūsų atveju – tai žaizdos ar traumos vieta ir reikalingas greitas gijimas. Todėl patyrus traumą, glutaminas tampa ypač svarbi aminorūgštis, padedanti pagreitinti traumų ir žaizdų gijimą.

Sportuojantys Tau rekomenduoja šį glutaminą!

atsistatyti po traumų

5.Gerkite pakankamai vandens.

atsistatymasGydantis traumą ar sužeidimą, būtina pasirūpinti, kad organizmas nebūtų dehidratavęs. Skysčiais aprūpintas organizmas jums atsidėkos greitesniu gijimu ir geresne savijauta.

Plačiau apie vandens vartojimo subtilybes rasite čia.

6.Valgyk šaknines daržoves.

Norėtume išskirti dvi šaknines daržoves, kurias siūlome vartoti gydantis traumą – tai burokėlis ir ciberžolė. Jos padės sumažinti trigliceridų kiekį ir padidinti azoto oksido kiekį organizme. Azoto oksidas padeda kraujotakai, o tai ypač svarbu gydantis traumas, ypač kai judėjimas yra apribotas.

Taigi, apžvelgėme niuansus, kurie padės pagreitinti patirtų traumų gijimą. Suprantame, kad toks laikotarpis nėra malonus, bet svarbiausia, kad padarytume tai, ką galime, kad jis bent netaptų ilgas. Sėkmės visiems, būkime sveiki, gražūs ir aktyvus. Arba tiesiog #sportuojantysGyvenimui

Šaltinis

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)