fbpx

GERA SVEIKATA VASARA. KĄ PRIVALOMA DARYTI?

Vasara – tai metų laikas, kai dauguma leidžia sau atitrūkti nuo įprasto gyvenimo bei darbo ritmo. Tai pats geriausias laikas tiesiog sustoti ir pailsėti. Vasarojant dažnai net nesusimąstome, kad paprastais veiksmais galime pagerinti savo sveikatą, nuotaiką bei bendrą savijautą ir netgi pagerinti savo kūno formas. Pateikiame 5 paprastus patarimus:

  1. Vietoje maisto papildų rinkis šviežius vaisius ir daržoves.
    gera sveikata Vasarą pagaliau sulaukiame laiko, kai galima įsigyti lietuviškų vaisių ir daržovių, kurie skleidžia natūralų kvapą, turi natūralų skonį ir yra užauginti mūsų šalyje, mūsų klimato sąlygomis. Tad būtent dabar puikus laikas pasinaudoti galimybe išragauti visas šias gimtosios šalies gėrybes, o ne vartoti sintetinius vitaminus. Sintetiniai vitaminai niekuomet neatstos natūralių maisto produktų, tad vasarą, kai galime įsigyti šviežių  produktų, augančių mūsų regione, pasinaudokime šia proga ir vartokime juos (braškės, bulvės, salotos, ridikai, obuoliai, kriaušės, morkos…) Švieži vaisiai ir daržovės naudingi mūsų sveikatai, kadangi juose gausu vitaminų ir mineralų, kurie yra būtini tinkamam mūsų organizmo funkcionavimui. Daržovėse ir vaisiuose yra didelis kiekis maistinių skaidulų, kurios itin svarbios virškinimui. Dėl to jausitės geriau, tuštinsitės lengviau ir pastoviau. Daržovių kiekio galite neriboti ir įvairių salotų valgykite tiek, kiek geidžia jūsų širdis. Kalbant apie vaisius, juose gausu fruktozės – tai yra vaisių cukraus, todėl nederėtų vaisiais skanauti neribotai, nes dauguma jų yra pakankamai kaloringi. Taip pat vaisių valgymo reikėtų vengti antroje dienos pusėje, nebent jūsų fizinis aktyvumas vakarop išliks aukštas ir gautą vaisių cukrų sudeginsite savo aktyvia veikla. Jeigu norite palyginti analogiškus vaisius ir analogiškas daržoves tarpusavyje, jų maistines vertes ir savybes, užsukite čia. 
  2. Praleisk daugiau laiko gryname ore.
    Mūsų regione vasaros metų laikas yra nuostabus ir nepakartojamas, todėl galime laisvai ir nevaržomai mėgautis grynu oru. Daugiau būnant gryname ore, mūsų organizmo imunitetas sustiprėja, tad atėjus vėsesniems metų laikams, organizmas bus atsparesnis ligoms ir negalavimams. Taip pat, tiek fiziškai, tiek psichologiškai yra labai svarbus mūsų ryšys su gamta. Būnant gamtoje, pajaučiame, užuodžiame ir girdime natūralų gamtos pasaulį. Dėl šio sąlyčio su gamta mes jaučiamės labiau nurimę ir atsipalaidavę, nestresuojame. Tad vasarą skirkime daugiau laiko pasivaikščiojimams gamtoje, klausantis gamtos garsų, kvėpuojant grynu oru, brendant per nuo rasos drėgną žolę. Taip pat būnant gamtoje, esame fiziškai aktyvesni, nes daugiau judame, žaidžiame. Visa tai ne tik pagerins mūsų nuotaiką, sveikatą, bet ir virškinimą bei padės sudeginti daugiau kalorijų, o tai dar pagražins kūno linijas.
  3. Suvartok pakankamai vandens.
    gera sveikataDidžiąją žmogaus organizmo dalį (apie 70%) sudaro vanduo. Vasarą, kai lauke vyrauja karšti orai, daugelis žmonių suvartoja nepakankamai vandens ir dėl to jų organizmas patiria dehidrataciją. Dehidratacija įvyksta todėl, nes kūno ląstelės bei audiniai praranda daugiau vandens negu jo gauna. Organizmas skysčius praranda įvairiais būdais: iškvepiant, šlapinantis, tuštinantis, prakaituojant. Skysčių praradimas ypač suaktyvėja vasarą, tad reikėtų su savimi nuolat nešiotis buteliuką su vandeniu, kad galėtume reguliariai gauti skysčių. Dehidratacija pasireiškia įvairiais požymiais: troškulys, galvos svaigimas, silpnumas, sumažėjęs prakaitavimas, sumažėjęs šlapimo kiekis bei patamsėjusi šlapimo spalva (ryškiai gelsva, kartais netgi rusva spalva). Bendras dienos suvartojamos vandens kiekis labiausiai priklauso nuo lyties bei kūno svorio, taip pat nuo fizinio aktyvumo. Kiek reikėtų suvartoti vandens būtent jums, galite sužinoti mūsų sukurtoje skaičiuoklėje.
  4. Suvartok mineralus ir elektrolitus, kuriuos prarandi.
    Dėl vasaros specifikos (didesnis fizinis aktyvumas, karštesnis oras), mūsų organizmas pašalina daugiau vandens negu įprastai. Kaip jau minėjome prieš tai, dėl staigaus vandens pašalinimo ir nepakankamo suvartojimo, organizmas gali dehidratuoti. Kartu su vandeniu pašalinami ir organizmui svarbios mineralinės medžiagos. Mineralinės medžiagos – tai cheminiai elementai, būtini organizmo gyvybinių funkcijų palaikymui. Sveikam žmogui svarbiausi yra 12 mineralinių elementų: kalcis, kalis, magnis, cinkas, jodas, varis, manganas, fluoras, selenas, molibdenas ir 3 elektrolitai: natris, kalis, chloras. Elektrolitai – tai mineralai, kurie reguliuoja mūsų nervų ir raumenų funkcijas, atstato ir palaiko šarmų bei rūgščių pusiausvyrą organizme. Geriausi gėrimai mineralų bei elektrolitų atstatymui – tai vanduo, gazuotas mineralinis vanduo, elektrolitų gėrimai, o geriausias maistas – daržovės, vaisiai, riešutai.
  5. Pasinaudok saulės teikiama nauda.

    gera sveikata Vasara – tai labiausiai saulėtas metų laikas. Todėl pasinaudokime šiuo privalumu ir išnaudokime saulės spindulius savo naudai, su kuriais gauname ir taip reikalingo vitamino D.

    Vitamino D trūkumas daugeliui mūsų pasireiškia todėl, nes gauname nepakankamai vitamino D būdami saulėje ir jo taipogi pakankamai negauname su maistu (šio vitamino gausu krevetėse, kiaušinio trynyje, lašišoje ir kt.).

    Kuo daugiau kūno esame apnuoginę saulės šviesoje (rankos, veidas…), tuo daugiau vitamino D gauname. Žinoma, nereikia persistengti ir nusvilti ar gauti saulės smūgį – 15 min. atviroje saulėje apsinuoginus yra pakankamai, kad gautumėme dienos normą.

    Vitaminas D naudingas tuo, kad itin pagerina nuotaiką ir mažina depresijos simptomus, stiprina kaulus, padeda padidinti kūno jėgą, padeda apsisaugoti nuo diabeto ir netgi vėžio.

    Kodėl vitaminas D yra itin reikalingas sportininkams, galite sužinoti čia.
*** Šaltinis
Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)