Ašvaganda Papildai ir Jų Nauda

ashwagandha nauda

Ašvaganda (angl. ashwagandha) – tai augalas, kilęs iš Indijos ir Pietryčių Azijos. 

Lietuviškai jis vadinamas kaip migdomoji vitanija (Withania somnifera) arba indiškasis ženšenis (Indian ginseng).

Ašvaganda kaina yra prieinama kiekvienam.

Žmonės vartoja ašvaganda papildus, kad sumažintų stresą, padidintų energijos lygį ir pagerintų koncentraciją, bet yra ir kita nauda sveikatai.

Tad pateikiame 6 naudas.

Turinys

1. Gali padėti pagerinti miego kokybę

miego kokybe

Pagal atliktus tyrimus buvo nustatyta, kad ašvaganda padeda pagerinti miegą.

Tyrime, kuriame dalyvavo 65–80 metų amžiaus žmonės, nustatyta, kad 12 savaičių vartojant 600 mg ašvagandos šaknų per dieną, žymiai pagerėjo miego kokybė ir protinis budrumas pabudus, palyginti su placebu (1).

Ashwagandha vartojimas sumažino žmonių nerimo lygį ir padėjo jiems jaustis žvalesniems, kai jie pabudo (2).

Tyrėjai pastebėjo, kad rezultatai buvo geresni žmonėms, kenčiantiems nuo nemigos ir tiems, kurie vartojo didesnę nei 600 mg dozę per parą, 8 savaites ar ilgiau (3).

2. Gali sumažinti cukraus kiekį kraujyje

Kai kurie tyrimai rodo, kad ašvaganda gali turėti naudos žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu arba tiems, pas ką yra aukštas cukraus kiekis kraujyje.

Peržiūrėjus tyrimus su cukriniu diabetu sergančiais žmonėmis, nustatyta, kad gydymas ašvaganda žymiai sumažino cukraus kiekį kraujyje, insulino, kraujo lipidų kiekį (4).

Tačiau tam pilnai pagrįsti reikia daugiau didesnės apimties tyrimų.

3. Gali padėti sumažinti stresą ir nerimą

Ašvaganda geriausiai žinoma dėl savo sugebėjimo sumažinti stresą. 

Ji klasifikuojama kaip adaptogenas, t. y. medžiaga, padedanti organizmui susidoroti su stresu.

Keletas tyrimų parodė, kad ašvaganda papildai gali padėti sumažinti stresą ir nerimą.

ashwagandha stresas

Tyrime, kurio dalyviai 8 savaites vartojo 250 arba 600 mg ašvaganda ekstrakto, žymiai sumažino stresą ir streso hormono kortizolio kiekį, palyginti su tais, kurie vartojo placebą.

Be to, dalyvių, vartojusių ašvaganda papildus, miego kokybė žymiai pagerėjo, palyginti su placebo grupe (5).

Kitas tyrimas, parodė, kad tie, kurie 60 dienų vartojo 240 mg ašvaganda ekstrakto, žymiai sumažino nerimą, palyginti su tais, kurie vartojo placebą (6).

Taigi pagal šiuos tyrimus galima spręsti, kad ašvaganda (ashwagandha) gali būti naudinga priemonė nuo streso ir nerimo.

4. Gali padėti vyrams padidinti testosterono kiekį ir vaisingumą

Kai kuriais tyrimais įrodyta, kad ashwagandha papildai pagerina vyrų vaisingumą ir padidina testosterono kiekį.

Viename tyrime, antsvorio turintys 40–70 metų vyrai, kurie skundėsi nuovargiu, 8 savaites kasdien vartojo tabletes, kuriose buvo ašvaganda ekstraktas arba placebas (viena dalis vyrų vartojo vienas tabletes, o kita – kitas).

Gydymas ašvaganda buvo susijęs su 18% didesniu DHEA-S, lytinio hormono, dalyvaujančio testosterono gamyboje, padidėjimu. 

Dalyvių, vartojusių migdomosios vitanijos žolelę, testosterono kiekis padidėjo 14,7 % daugiau nei vartojusių placebą (7).

Be to, tyrimų apžvalga parodė, kad gydymas ašvaganda žymiai padidino spermatozoidų koncentraciją, spermos tūrį ir spermatozoidų judrumą vyrams, kurių spermatozoidų skaičius buvo mažas.

Ji taip pat padidino spermatozoidų koncentraciją ir judrumą vyrams, kurių spermatozoidų skaičius normalus (8).

Tačiau teiginiams pilnai patvirtinti, reikėtų atlikti dar dar daugiau aukštos kokybės tyrimų.

Daugiau produktų, kurie gerina vyrišką sveikatą, gali rasti iškart čia, apačioje.

5. Gali sumažinti uždegiminius procesus

Ašvaganda papildo sudėtyje yra junginių, kurie gali padėti sumažinti uždegimą organizme (9).

Viename tyrime, stresą patiriantys suaugusieji 60 dienų vartojo ashwagandha ekstraktą. 

Dėl to jie žymiai sumažino uždegiminio žymens kiekį, palyginti su tais, kurie vartojo placebą.

Kitame tyrime, mokslininkai žmonėms, sergantiems COVID-19, du kartus per dieną, savaitę paskyrė vartoti preparatą, kuriame yra 500 mg ašvagandos ir kitų žolelių. 

Tai sumažino dalyvių uždegiminių žymenų lygį, palyginti su placebu (10).

6. Gali pagerinti atmintį

Ashwagandha vartojimas gali būti naudingas atminčiai, koncentracijai.

Tyrimas, parodė, kad suaugusiems asmenims 8 savaites vartojant 600 mg ašvagandos ekstrakto per dieną, lyginant su placebo vartojimu, pagerėjo atmintis, reakcijos (informacijos apdorojimo) laikas ir dėmesingumas (11).

Ašvaganda papildų vartojimas, dozavimas

Ashwagandha dozavimo rekomendacijos skiriasi. 

asvaganda vartojimas

Pavyzdžiui, įrodyta, kad 250–1 250 mg dozės per parą yra veiksmingos esant įvairioms sąlygoms. 

Ašvagandos milteliai ar tabletės gali būti vartojami dozuojant įvairiai: vieną dozę arba kelias dozes per dieną. 

Šį maisto papildą galima vartoti tiek valgiu metu, tiek tuščiu skrandžiu.

Tačiau prieš vartojant šį maisto papildų, rekomenduojame dėl individualaus dozavimo ir vartojimo pasikonsultuoti su savo šeimos daktaru.

Tyrimų rezultatai rodo, kad ašvaganda papildų poveikis pasireiškia ne iš karto, todėl atminkite, kad juos gali tekti vartoti kelis mėnesius, kol pradėsite pastebėti poveikį.

Ašvaganda galimi šalutiniai poveikiai

Ašvaganda maisto papildai yra saugūs daugumai žmonių, tačiau jų ilgalaikis poveikis dar nėra žinomas.

Vienas tyrimas, kuriame dalyvavo 80 sveikų vyrų ir moterų, parodė, kad 8 savaičių kasdieninis 600 mg ašvaganda preparatų vartojimas buvo saugus ir nesukėlė jokio neigiamo poveikio dalyvių sveikatai (12).

Nustatyti šalutiniai šio papildo poveikiai – viduriavimas, mieguistumas.

Tačiau nėščios moterys, sergantys žmonės ar turintys skydliaukės problemų, turėtų šio papildo vartojimo turėtų vengti arba prieš vartojimą pasitarti su sveikatos priežiūros specialistu.

Apibendrinimas

ashvaganda

Ašvaganda (ashwagandha) – tai vaistinis augalas, kuris pasižymi nauda sveikatai.

Pagal atliktus tyrimus nustatyta, kad šis augalas gali padėti pagerinti miegą, sumažinti nerimą ir stresą.

Ašvaganda vartojimas laikomas saugiu daugumai žmonių.

Tačiau praverstų prieš šio papildo vartojimą pasikonsultuoti su sveikatos priežiūros specialistu.