fbpx

8 PUNKTAI. KAIP APSISAUGOTI NUO VIRUSŲ?

Šiomis dienomis pasaulį tiesiog drebina korona viruso protrūkis, kuris pasklido po visą pasaulį. Žmonės išsigandę ir palūžę, nes nežino, kas laukia toliau. Panika apėmė daugelį gyventojų, kurie šluoja parduotuvių lentynas, imdami būtiniausius išgyvenimui produktus, kurių gali prireikti, pradedant tualetiniu popieriumi ir baigiant ryžiais bei konservuotais produktais. Visa tai yra korona viruso panikos pasekmės… Ką kiekvienas iš mūsų galėtų ir turėtų padaryti, kad maksimaliai apsisaugoti nuo virusų?

apsisaugoti nuo virusų

Susipažinkime su koronavirusu

Korona virusas (arba COVID-19), tai virusas, kuris užkrečia kvėpavimo takus, pacientams gali pasireikšti plaučių uždegimo simptomai, tokie kaip kosulys, karščiavimas ir dusulys. Simptomai gali baigtis mirtimi pagyvenusiems ir chroniškai sergantiems žmonėms, kitiems, kurie turi silpną imunitetą. Kiti simptomai – galvos skausmas, gerklės perštėjimas.

Imunitetas – geriausias ginklas, kuris priklauso nuo kiekvieno iš mūsų

Tikimybė nesusirgti korona virusu ar nuo jo pasveikti labiausiai priklauso nuo vieno pagrindinio faktoriaus – tai yra nuo žmogaus imuninės sistemos būklės. Imuninė sistema yra tarsi organizmo skydas, kuris apsaugo organizmą nuo ligų, tame tarpe ir nuo klastingojo korona viruso. Jeigu turėsite stiprų imunitetą, šis virusas jūsų nenugalės, o jeigu jūsų apsauga yra nusilpusi, tuomet rizika susirgti smarkiai padidėja. Bet jeigu jau skaitote sportuojantys.lt, tikime, kad jūs esate prie stipriųjų grupės.

Tad kokie yra svarbiausi akcentai, kurie lemia stiprų ir nepažeidžiamą imunitetą?
apsisaugoti nuo virusų
  1. Tinkama mityba: maitinamės reguliariai, nevartojame cukraus, miltinių patiekalų, valgome daug daržovių (atkreipiame dėmesį į vertingas mūsų kraštų daržoves, kurios stiprina imunitetą, t. y. svogūnai, česnakai, morkos). Vengiame greito maisto, nesveikų užkandžių.
    Plačiau apie sveiką mitybą.
  2. Organizmo drėkinimas: reguliariai vartojame vandenį. Atsisakome limonadų, energetinių gėrimų.
    Kiek vandens reikia suvartoti?
  3. Poilsis: keliamės ir einame miegoti tuo pačiu metu, miegoti einame iki 23 val., miegame 7-9 valandas per parą.
  4. Fizinė veikla: reguliariai, t. y. bent 3 kartus į savaitę mankštinamės.
    Pratimų idėjos.
  5. Jokių žalingų įpročių: atsisveikiname su cigaretėmis ir alkoholiu. Apie narkotines medžiagas nėra net kalbos. Tai jau nėra tik įpročių keitimas dėl mados – tai įpročių keitimas dėl išgyvenimo.
  6. Vitaminai: ypač šiuo laikotarpiu svarbu vartoti multivitaminus. Vieni svarbiausių yra D ir C.
  7. Palaikykime higieną. Plaukime rankas, kol kas venkime kontakto su žmonėmis, nekeliaukime, jei tai nėra būtina ir laikykimės visų valstybės nustatytų rekomendacijų.
  8. Nestresuojame: stresas silpnina imunitetą ir visą organizmą iš vidaus.

Visa tai padės apsisaugoti nuo virusų!

Ką veikti karantino metu?

Nusistatykite, kuriomis valandomis įsijungiate kažkokį naujienų portalą ir apžvelgiate naujienas, nedarykite to nuolatos…

Mąstykite pozityviai.

Mokykitės naujų dalykų, užsiimkite saviugda

Skaitykite knygas

Žaiskite stalo žaidimus

apsisaugoti nuo virusų

Medituokite

Pagulėkite vonioje

Paskambinkite draugams, seneliams, tėvams…

Mankštinkitės namuose ar atlikite tempimo pratimus

Susitvarkykite namus, drabužių spintą.

Žaiskite su savo augintiniais

Dabar taip pat yra puikus laikas perskaityti visus sportuojantys.lt straipsnius arba mūsų knygą 28 dienų pokyčiai!

 

Saugokite save ir savo artimuosius! Naudokite hashtag #sportuojantysKarantine ir kartu dalinkimės sporto idėjomis karantino metu!

Šaltinis

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)