fbpx

5 BŪDAI NUGALĖTI PESIMIZMĄ IR APATIJĄ

Šiandieniniais skubėjimo laikais stengiamės atlikti kuo daugiau darbų, uždirbti kuo daugiau pinigų ir apskritai, padaryti daugiau. Visi šie veiksmai ir lėkimas turi ir antrą medalio pusę – jaučiame didelį stresą ir nebespėjame atsigręžti į svarbiausią mūsų turtą  – save patį. Gailint laiko sau, palaipsniui mūsų gyvenime formuojasi vidinės problemos. Jos sukelia liūdesį, apatiją ir pesimizmą. Tad jūsų dėmesiui– 5 būdai nugalėti pesimizmą ir apatiją

  1. Nustokite žiūrėti televizorių.

nugalėti pesimizmąŠis įprotis įaugęs į kiekvieno mūsų gyvenimą. Daugelis turbūt net neįsivaizduoja gyvenimo be televizoriaus. Tačiau bėgant metams, statistinio žmogaus praleidžiamas laikas prie televizoriaus nuosekliai mažėja. Taip, televizorius jau pradeda „išeiti iš mados“. Tas labiausiai pastebima tarp jaunesnių žiūrovų (16-24 m. amžiaus). Dauguma žmonių iškeičia laiką, kurį praleisdavo žiūrėdami televiziją, į analogiškus užsiėmimus, t. y. vaizdo įrašų žiūrėjimą socialiniuose tinkluose, platformoje „YouTube“, filmų žiūrėjimą per kompiuterį ir pan.

Mes rekomenduojame nustoti žiūrėti televizorių todėl, nes naudodamasis kompiuteriu ar mobiliuoju telefonu, tu pats nusprendi, ką nori žiūrėti, o per televizorių žiūri tai, kas tau brukama, t. y. blogų naujienų ir pesimizmo persmelktas žinių laidas… Tad pasirinkimas priklauso nuo jūsų pačių ir tai tiesus kelias nugalėti pesimizmą.

Mes, Sportuojantys, jau daugiau nei metus laiko esame apskritai panaikinę televizorių iš savo namų ir tai buvo vienas geriausių sprendimų, kuriuos padarėme savo gyvenime. Tapome laimingesni ir darbingesni, kadangi pradėjome kurti daugiau turinio Sportuojantys.lt tinklalapiui bei daugiau bendrauti su savo sekėjais.

  1. Nustokite bendrauti su neigiamais žmonėmis.

apatijaTikriausiai kiekvienas pažįstate bent 1 asmenį, kuris mąsto, gyvena ir apskritai – egzistuoja persmelktas negatyvu. Tokiems žmonėms negatyvas yra jų komforto zona ir kasdieninė aura. Neigiami žmonės yra tarsi vampyrai, kurie išsiurbia mūsų energiją. Pabendravus su tokiais asmenimis, perimame bent dalelę neigiamų minčių ir nuostatų. Pavzdžiui, kad aplink mus klesti neteisybė, blogis, nes valdžia bloga, darbdavys blogas ir t. t. Tokie žmonės mus tarsi „apkrečia“ neapykanta kitiems.

Todėl norėdami išbristi ir to klampaus blogų emocijų liūno, privalote atsiriboti nuo tokių neigiamų žmonių, kurie jus supa ir skandina. Sunkesnis sprendimas yra tuomet, kai tie neigiami žmonės yra jūsų giminaičiai. Tuomet galbūt ir neverta visiškai nutraukti ryšių su jais, tačiau verta mažiau bendrauti su jais ir „užsiblokuoti“ nuo jų neigiamų nuomonių ir neleisti jų skleidžiamam pesimizmui teršti jūsų gyvenimą ir mintis.

  1. Propaguokite sveiką gyvenseną.

nugalėti pesimizmą
Sveika gyvensena apima subalansuotą mitybą, tinkamą poilsį ir užsiėmimą fizine veikla. Sakoma, kad „esi tai – ką valgai“, o dar tiksliau būtų pasakyti „jautiesi taip – kaip valgai ir judi“. Todėl svarbu atkreipti dėmesį į savo suvartojamus produktus bei gėrimus bei fizinį aktuvmą ir poislį.

Apie mitybą nuolat rašome savo tinklalapyje. Nes niekam nėra paslaptis, kad tai vienas svarbiausių veiksnių tiek fiziniei, tiek psichologinei sveikatai.

Kalbant apie sportą, po sunkios treniruotės visuomet jaučiamės pakylėti, kadangi treniruotės metu organizmas gamina laimės hormoną. Laimės hormonas padės smarkiai sumažinti apatiją, kurią dar jautėte prieš treniruotę.

Pratimų idėjos jūsų treniruotei.

Kalbant apie miegą, jeigu keliatės anksčiau (ką reikėtų ir daryti), tai miegoti turėtumėte nueiti taip pat anksčiau, t. y. iki 22 val. Turėtume miegoti apie 7-9 val., tiksli trukmė priklauso nuo jūsų individualaus organizmo, kadangi vienam žmogui užtenka mažiau miego, o kitam tiesiog būtina pamiegoti ilgiau, antraip jis jausis nepailsėjęs.

Apie miego kokybę ir kiekybę.

Taigi, jeigu sveika gyvenseną taps jūsų gyvenimo būdu, tuomet jūs žymiai sumažinsite pesimistinių nuotaikų ir apatijos patyrimo tikimybę, kadangi jausitės žvalesni ir energingesni bei džiaugsitės gyvenimu.

  1. Atsirinkite tinkamą turinį, kurį seki socialiniuose tinkluose.

nugalėti pesimizmąŠiuolaikiniai žmonės aktyviai perkelia savo bendravimą ir laisvalaikio leidimą į socialinius tinklus. Daug laiko praleidžiant socialiniuose tinkluose, natūralu, kad žmonės daugumą naujienų sužino būtent ten, o ne iš pvz. televizijos ar radijo, kaip tai buvo įprasta anksčiau. Ir tame viskas gerai, kadangi socialiniuose tinkluose žmonės patys pasirenka, kokios naujienos jiems bus rodomos ir kokios platformos jiems pateiks tą informaciją.

Kad ir kaip būtų gaila, socialiniuose tinkluose apstu žmonių ir platformų, kurie, vedami didesnio peržiūrų skaičiaus, naudoja ir konteksto ištrauktas pritraukiančias antraštes ir eskaluoja neigiamas Lietuvos ir pasaulio naujienas. Reguliariai skaitant tokias „išspjautas“ naujienas, kiekvienam skaitančias gali susidaryti vaizdas, kad aplink vyksta tik konfliktai, nesutarimai, ekonominės krizės, nekontroliuojami užkrečiamų ligų proveržiai ir pasaulis netrukus „sugrius“ arba įvyks kažkas dar blogesnio. Tokios naujienos mažina optimizmą, didina apatiją ir nenorą nuveikti kažką naudingo sau ar kitiems, kadangi paprasčiausiai – nematome tam prasmės.

Todėl atsakingai atsirinkime, ką sekame socialiniuose tinkluose, nes kitaip nepavyks nugalėti pesimizmą. Sekite daugiau platformų, kurios dalinasi naudingais patarimais, kuria pozityvų turinį. Na tikriausiai jūs jau sekate Sportuojantys turinį, tad mes esame ramūs ir toliau dirbsime tam, kad suteikti jums įdomią ir naudingą informaciją apie mitybą, sportą ir motyvaciją. 😊

  1. Kelkis anksti ryte.

nugalėti pesimizmąKėlimasis anksti ryte yra puikus įprotis, ugdantis disciplina, optimizmą ir energingumą. Atsikeldami anksti ryte, pvz. 6 val. ir tą darydami kiekvieną dieną, nesvarbu, ar atostogos, ar savaitgalis, ar šventės, mes šį veiksmą pamažu paverčiame įpročiu. Tad kiekvieną dieną keltis anksti ryte tampa vis lengviau.

Atsikėlus anksčiau ryte, susikuriame sau daugiau laiko savo dienoje ir taip galime užsiimti papildoma veikla, prie kurios niekaip neprieidavome dėl laiko trūkumo. Tai gali būti meditacija, buvimas tyloje, knygos skaitymas, tempimo pratimų atlikimas, pabėgiojimas ir t. t.

Prisiminkite, kad atsikeldami anksti ryte, jūs priimate pirmąjį savo dienos sprendimą ir pasirenkate keltis iš lovos vietoje to, kad patogiai ir šiltai gulėti toliau. Tai ne tik pasirinkimas dėl miego. Tai išauga į pasirinkimą dėl gyvenimo kelio – pasirinkimas pakilti iš lovos ir siekti savo tikslų arba pasirinkimas toliau snausti lovoje ir leisti gyvenimui tekėti pasroviui, nesipriešinant srovei ir nekeliant jokių bangų.

Sportuojantys jau daugiau nei metus laikus kasdien keliasi apie 6 val. ir rytinį laiką visuomet skiriame naudingam turiniui kurti.

Norėtume priminti, kad Lietuvoje pesimizmas ir apatija yra labai dažni gyvenimo palydovai. Šie negatyvūs jausmais skatina savidestrukciją, neveiklumą ir abejingumą sau ir savo gyvenimui. Nesitaikstykime su tuo! Esame stipresni bei nuovokesni nei įsivaizduojame ir esame verti gyventi laimingą ir sėkmingą gyvenimą. Tad jeigu esate apimtas visapusiško negatyvo, pasinaudokite mūsų pateiktais būdais. Tikime, kad pavyks nugalėti pesimizmą ir apatiją! Juk mes esame kartu tobulėjantys!

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)