KAIP NUMESTI SVORIO – 7 ŽINGSNIAI

kaip numesti svorio

Turbūt daugeliui žmonių visame pasaulyje yra bent kartą kilęs klausimas – kaip numesti svorio? Galbūt problema yra ne pas jus, o pas jūsų artimąjį. Iš tiesų, visuomenės nutukimas yra didelė Lietuvos ir kitų pasaulio šalių problema. Tam, kad šią problemą spręsti, turime pradėti apie tai kalbėti. Kviečiame paskaityti straipsnį ir pasisemti žinių, kurios tikrai pravers ateityje, kai vėl kils tas pats klausimas.

Kai iškyla klausimas – kaip numesti svorio?

deginti riebalusJeigu jau gvildenate klausimą kaip numesti svorio ir norite tą įgyvendinti, iš pradžių išsiaiškinkime, kas yra antsvoris. Antsvoris – tai per didelis žmogaus svoris lyginant su jo kūno dydžiu. Antsvoris taip pat vadinamas ir nutukimu. Tačiau nutukimas – tai didelis antsvoris ir riebalų susikaupimas organizme.

2007 m. buvo paskelbtas 5 metus trukęs tyrimas, kurio metu stebėti 8000 žmonių. Tarp šių žmonių buvo 1200 porų. Nustatyta, kad vedę vyrai ir ištekėjusios moterys priaugo žymiai daugiau svorio, nei kartu gyvenusios, tačiau nesusituokusios poros. Mažiausiai svorio priaugo viengungiai. Pasak tyrimo autorės, vedybos sumažina paskatas išlikti lieknam (-ai).

Kodėl atsiranda antsvoris?

Antsvoris atsiranda ne per akimirką ir ne per mėnesį. Dažniausiai antsvoris mums signalizuoja apie netinkamą gyvenimo būdą arba mūsų organizme slypinčią ligą ar psichologines problemas. Gyvenimo būdas – tai mūsų kasdieniniai įpročiai, kurie turi neigiamą atspalvį ir lemia antsvorio atsiradimą. Į šį sąrašą reikėtų įtraukti netinkamą ar per mažai subalansuotą mitybą. Taip pat ir per mažą fizinio aktyvumo lygį ar fizinio aktyvumo nebuvimą, piktnaudžiavimą alkoholiniais gėrimais ir pan.

Jei pradėtume kalbėti apie psichologines problemas, reikėtų pasinerti giliai į save. Dėl psichologinių problemų, mes galimai suvartojame daugiau kalorijų nei turėtume ir taip tarsi patys kasame sau duobę. Antsvoris yra lyg atsvara kitoms mūsų gyvenime kylančios problemos, pvz. stresas darbe, namuose, konfliktai ir kt.

Jeigu kalbėtume apie organizme slypinčias ligas, reikėtų pripažinti, kad taip pat yra gan dažna antsvorio priežastis. Tai įvairūs endokrininės sistemos sutrikimai, taip pat genetiniai faktoriai. Tad pirmiausiai plačiau aptarkime antsvorio priežastis, kurios yra susiję su netinkamu gyvenimo būdu. Taip susidarysime aiškesnį vaizdą.

7 žingsniai, kaip numesti svorio

1. Vengti nesubalansuotų maisto produktų

deginti riebalusAntsvorį stipriai lemia tai, kaip mes gyvename ir kokius įpročius puoselėjame kasdien. Kiekvieną dieną mes valgome tam tikrą maistą ir judame, nes tai būtina mūsų egzistencijai.

Vertinant mūsų visuomenę, galima daryti išvadą, kad lietuvių mityboje dominuoja šaldytų pusfabrikačių gaminiai. Tai gali būti šaldyti gaminiai: koldūnai, blyneliai, cepelinai, picos, bulvių kukuliai, batonai su česnako įdaru ir t. t.. Taip pat – riebi mėsa (pvz. kiauliena), dešros ir dešrelės. Kurgi mūsų mėgstamas greitas maistas (pvz. mėsainiai, bulvytės, kebabai, tortilijos, čeburekai, kibinai, greito paruošimo užpilamos sriubos). Nepamiršome ir riebių padažų (majonezas, česnakinis padažas, pikantiškas padažas, salotų padažai, dauguma pomidorų padažų) ar miltinių patiekalų (kuriems pagaminti naudojami balti nepilno grūdo miltai).

Kitaip tariant, lietuviai valgo pernelyg daug maisto, kurio maistinė vertė yra menka. Todėl sunku kalbėti apie stangrų kūną be antsvorio ir normalų kūno svorį, jei piktnaudžiaujame išvardintais produktais.

2. Vartoti pakankamai skaidulų

Mes, lietuviai, valgome nepakankamai maistinių skaidulų, pvz. daržovių. Reikėtų nepamiršti, kad maistinės skaidulos yra svarbios tinkamam mūsų organizmo virškinimo sistemos funkcionavimui. Taip pat prisideda prie kūno svorio sumažinimo ir bendros savijautos pagerinimo.

kaip numesti svorioMaistinių skaidulų galima rasti ne tik daržovėse, bet ir vaisiuose, pilnagrūdėje duonoje. Maistinės skaidulos skirstomos į vandenyje tirpias ir netirpias. Vandenyje tirpios maistinės skaidulos mažina blogojo cholesterolio kiekį kraujyje. Avižose – daugiau tirpiųjų maistinių skaidulų. Daržovėse yra daugiau tirpiųjų skaidulų nei grūduose. Netirpios skaidulos padidina išmatų tūrį ir gerina žarnyno veiklą. Kviečiuose, kukurūzuose ir ryžiuose daugiausiai yra netirpių maistinių skaidulų. Per parą žmogus turi gauti ne mažiau 12 g maistinių skaidulų. Optimalu būtų gauti 25 – 35 g maistinių skaidulų per parą. Tad nepamirškite valgyti daug daržovių ir būsite ne tik liekesni, bet ir žymiai sveikesni bei energingesni. Jeigu nėra galimybės su maistu surinkti tinkamą skaidulų kiekį, tuomet pasitelkite maisto papildus.

👉Skaidulų maisto papildas

3. Išsigydyti ligas ir sutrikimus

Metant svorį, gali kilti problemų, kad svoris krenta ne taip sparčiai, kaip turėtų. Atrodytų, susitvarkėme mitybą ir valgome sveikai bei reguliariai, pakankamai judame ir sportuojame Tačiau kūno svoris krenta ne itin ženkliai. Dėl tokių problemų gali būti kaltos mūsų organizmo ligos, hormonai arba genetiniai faktoriai. Kas liečia ligas, dažniausiai dėl neaiškaus viršsvorio atsiradimo, didelių svorio svyravimų ar pan., yra kalti mūsų organizmo endokrininiai sutrikimai.

Dažniausios endokrinologinės ligos: diabetas, antinksčių ligos, skydliaukės ligos, nutukimas, hormonų pusiausvyros sutrikimas ir kt. Kalbant apie genetinius faktorius, reikalinga paminėti tai, kad jeigu mūsų giminaičiai genetiškai linkę į viršsvorį, tą patį polinkį galime paveldėti ir mes. Apie antsvorio sąsajas su paveldimumu yra netgi atlikti tyrimai su dvyniais, kurie augo skirtingose šeimose. Tyrimai parodė, kad tiriami dvyniai savo kūno svoriais buvo labiau panašesni į savo tėvus, o ne įtėvius, su kuriais jie augo ir gyveno.

👉Hormonų disbalansas – kaip sau padėti?

4. Išspręsti psichologines problemas

kaip numesti svorioKaip jau minėjome, psichologinės bėdos iš pirmo žvilgsnio atrodo nekaltai. Todėl jų iškart nesusiejame su savo organizmo būkle ar kūno riebalinio sluoksnio procentu. Juk nenorime tikėti, kad mūsų patiriamas stresas darbo vietoje ar šeimyniniame lizdelyje yra kažkaip atsakingas dėl mūsų turimo 10 kg viršsvorio ar potraukio valgyti saldumynus bei greitą maistą. Visa taip atrodo nesusiję tol, kol neįsigiliname į save, savo kasdieninę veiklą, patiriamas emocijas, užgniaužtus jausmus.

5. Pašalinkime stresą

Įsivaizduokite, kad patiriate didelį stresą, kadangi darbe keletą savaičių esate priversti dirbti viršvalandžius, kartais netgi iki vėlumos. Todėl grįžus namo, vietoj supratingo sutuoktinio, kuris paguostų ir užjaustų, gaunate priekaištų laviną, dėl nepagamintos vakarienės, nepakeistos lemputės ar nesutvarkytų namų. Savo organizme jaučiate nuovargį, emocinę tuštumą, nerimą ir įtampą. Taip jaučiate nuolatinį stresą.

Kadangi laiko turite palyginus nedaug, nes esate apkrauti darbais ir šeimyninėmis pareigomis, todėl pasigaminti sveiką maistą nėra laiko ir noro. Todėl pradedate dažniau rinktis greitą maistą, pusfabrikačius, saldumynus ir kitą panašų nesveiką maistą. Nėra sugaištama daug laiko, pagaminti tokį maistą, o tokio produkto porcija tarsi pakelia nuotaiką, suteikia optimizmo. Taip pat bent trumpam leidžia užsimiršti apie patiriamą stresą ir kitas nelengvas gyvenimo peripetijas. Būsena, kai bandoma užglaistyti neigiamas emocijas tam tikru maistu, vadinama emociniu valgymu. Emocinis valgymas tampa tarsi nauju mūsų gyvenimo būdu, o, tokio gyvenimo būdo rezultatas – papildomi kilogramai riebalų ant kūno. Prie to prisideda ir organizmo veiklos bei mitybos ciklo išsiderinimas, po kurio seka kitos sveikatos problemos. Išmokite atsipalaiduoti! Jeigu nepavyksta, galbūt verčiau kreiptis į psichologą…

6. Vengti alkoholio

kaip numesti svorioKiekvienas iš mūsų turime savus laisvalaikio praleidimo būdus. Vieniems tai būtų sportas, kitiems – geras tūsas naktiniame klube, su alkoholiniu kokteiliu, treti bando suderinti ir sportą, ir alkoholį. Reikia pripažinti, kad alkoholis yra itin žalingas įprotis tiems, kurie pageidauja numesti papildomus kilogramus ar pagerinti savo fizinę ar psichologinę būklę. Pateikiame Jums 6 pagrindines priežastis, kodėl alkoholis kenkia jūsų savijautai ir rezultatams:

  1. Alkoholis sukelia organizmo dehidrataciją.
  2. Alkoholis didina kūno riebalų sluoksnį.
  3. Alkoholis mažina testosterono ir didina estrogeno lygį organizme.
  4. Alkoholis stabdo baltymų sintezę.
  5. Alkoholis sukelia miego sutrikimus.
  6. Alkoholis eikvoja organizmo vitaminus ir mineralus.

Žinoma, kiekvienas turime savus prioritetus. Kai kam naktiniai pasisėdėjimai su draugias vertybių skalėje yra aukščiau nei gražus kūnas ir gera savijauta. Nepaisant to, retkarčiais  galime pasilepinti taure vyno, bendraujant su savo geriausiais draugais.

7. Padidinti fizinį aktyvumą

Mūsų kūno svoris glaudžiai susijęs ne tik su mūsų mityba ir įpročiais, tačiau ir su fiziniu aktyvumu. Jis padeda sudeginti nemažai kalorijų kurių mes gavome su maistu. Fizinis aktyvumas gali būti įvairi veikla, pvz. sportas treniruočių salėje, bėgiojimas, važinėjimas dviračiu, slidinėjimas, važinėjimas riedučiais, plaukimas, tinklinis, krepšinis, futbolas ir pan.

Fiziniu aktyvumu taip pat gali būti laikomas ir paprastas pasivaikščiojimas, kadangi jo metu judame ir naudojame energiją, o tai padeda mums deginti kalorijas. Fizinio aktyvumo pratimų pagrindinis privalumas yra kalorijų deginimas. Nepaisant to, daug kas pamiršta, kad šie pratimai stiprina širdį, kraujagysles, padeda palaikyti mūsų medžiagų apykaitą ir kartu mažina stresą, gerina nuotaiką. Tad būtų puiku, jeigu fizinio aktyvumo pratimus atliktumėme 2-3 kartus per savaitę, bent po 30-40 minučių. Tai padėtų mums greičiau numesti svorio ir pasiekti norimas kūno formas.

Tikimės, kad padėjome suprasti savo kūną ir surasti jums tinkančius būdus, kaip numesti svorio. Linkime sėkmės savo kelionėje!

Nori gražesnio kūno greitai?