KAIP ĮVEIKTI NORĄ UŽKANDŽIAUTI – 6 BŪDAI

kaip iveikti nora uzkandziauti

Nuolatinis užkandžiavimas – tai dažna kliūtis tiems, kurie siekia pagražinti kūno linijas, numesti svorio ar tiesiog jaustis geriau. Kaip įveikti norą užkandžiauti ir pagaliau paimti gyvenimą  į savo rankas? Kodėl mes apskritai užkandžiaujame nesveiku maistu? Atsakymus pateiksime šiame straipsnyje.

Dažno užkandžiavimo priežastys

Kai kurie net patys nepajunta, kaip pasiima pakuotę bulvių traškučių ar kitokių užkandžių, kai žiūri televizorių. Iš kur apskritai kyla noras užkandžiauti nesveiku maistu? Noras užkandžiauti gali kilti dėl to, nes:

  • neturime, ką veikti;
  • patiriame stresą;
  • mityba nėra subalansuota;
  • organizmui trūksta tam tikrų vitaminų ir mineralų;
  • užkandžiavimas jau tapo įpročiu.

👉Produktų palyginimas

Kaip įveikti norą užkandžiauti:

1. Skaičiuokite savo pergales

Kognityvinės elgesio terapijos metodas. Ant lapo popieriaus pasižymėkite skaičių seką nuo 1 iki 20. Kaskart, kai pajusite nenumaldomą norą užkandžiauti, bet jam atsispirsite, perbraukite pirmąjį skaičių. Jei užkandžiavimui neatsispirsite, turite vėl pradėti nuo vieneto. Kaip tai veikia? Kas kartą išbraukus skaičių, sau duodamas tam tikras valios pastangų įvertinimas, kuris skatina nesustoti ir motyvuoja įveikti užkandžiavimus ir ateityje.

kaip iveikti nora uzkandziauti2. Valgykite tik tai, kas trašku ir sveika

Mūsų smegenys ne tik fiksuoja maisto skonį, bet ir maisto tekstūrą, pojūtį jį kramtant. Liežuvis ir dantys užfiksuoja malonų pojūtį kramtant traškiuosius užkandžius, smegenims siunčiami dar didesni malonumo signalai. Rinkitės traškų ir sveiką maistą, pvz. obuoliai, morkos, riešutai. Arba pasigaminkite sveiką ir skanų patiekalą.

👉Sveiki ir skanūs receptai

3. Neatsisakykite visko

Kaskart, kai norėsite ko nors saldaus, stverkitės ne pyragėlio, bet vaisiaus. Taip ne tik pajusite saldumą, gausite angliavandenių, bet kartu aprūpinsite organizmą vitaminais ir mineralais. Tam taip pat puikiai tiktų gero juodojo šokolado plytelė. Nereikia visiškai atsisakyti cukraus ar malonumo, kurį gauname su maistu. Svarbiausia – saikas.

4. Nusiraminkite kitais būdais

Užkandžiavimai dažnai mus apima esant tam tikroms gyvenimiškoms situacijomis. Kokioms? Pavyzdžiui, streso metu. Tokiu atveju organizmą nuraminti siūloma kitais būdais. Įrodyta, jog tam pasitarnauja meditacinė arba klasikinė muzika, sportas, pasivaikščiojimas gryname ore, skambutis draugui arba minčių išdėstymas lape. 

kaip iveikti nora uzkandziauti5. Keiskite įpročius

Moksliškai įrodyta, kad dažniau užkandžiaujame, kai jaučiame miego trūkumą, taip pat, kai mityba dienos eigoje yra nepilnavertė.

Tad miegui teikite didelę svarbą, o jei dieną pajusite mieguistumą ar jėgų trūkumą, įveikite tai saikingu kiekiu kofeino, trumpa mankšta.

Jei kalbėtume apie rutiną, smegenys mėgsta pasikartojančius veiksmus, įpročius. Pavyzdžiui, spragėsių dubenį žiūrint televizorių ar pyragėlį susitikus su bičiuliu. Keiskite šiuos įpročius – nežiūrėkite televizoriaus, o su draugais susitikę išeikite pasivaikščioti ar žaiskite stalo žaidimus.

6. Skaičiuokite kalorijas

Norite valgyti viską, bet nepriaugti svorio? Kalorijų skaičiuoklė gali jums pagelbėti. Tačiau valgant bet ką, bendra savijauta bei pati kūno kompozicija nebus ideali.

Taigi, tokie yra būdai, kaip įveikti norą užkandžiauti. Dabar atraskite balansą tarp reikia ir noriu – būkite #sportuojantysGyvenimui. Išsiugdykite gerus įpročius. Galbūt iš pradžių bus sunkiau, tačiau jūsų kūnas jums padėkos!

Nori gražesnio kūno greitai?