KĄ VALGYTI PRIEŠ TRENIRUOTĘ?

ka valgyti pries treniruote

Klausimas ką valgyti prieš treniruotę, kankina dažną sportuojantį žmogų. Ir ne be reikalo, nes maistas prieš treniruotę yra itin svarbus. Juk būtent šis maistas ir bus jūsų organizmo kuras treniruotės metu.

Paprastai rekomenduojama valgyti likus 1-3 val. iki treniruotės. Valgymo laikas prieš treniruotę yra labai individualus. Kai kurie valgo netgi 4 val. iki treniruotės, tad su laiku visuomet galite eksperimentuoti. Treniruotėje turite būti energingi, bet neapsunkę. Tad atsirinkite, kuriuo laiku prieš treniruotę jums valgyti geriausia.

👉Maistas raumenų auginimui

Tinkamiausi variantai, ką valgyti prieš treniruotę

1. Vidutinio ir lėto įsisavinimo angliavandeniai (+baltymai)

Tam, kad užtikrinti gerą jūsų organizmo varikliuko veikimą, jis turi būti aprūpintas aukščiausios klasės degalais. Pagrindinės medžiagos, kurių jums reikia 1-3 val. prieš treniruotę – tai angliavandeniai (papildomai gali būti vartojami ir baltymai). Riebalai ar daržovės šiuo metu nėra reikalingi, nes tai tik sulėtins medžiagų pasisavinimą.

ka valgyti pries treniruote maistas

Angliavandeniai su vidutiniu arba žemu glikeminiu indeksu, užtikrina energiją visos treniruotės metu.

👉Produktų palyginimas

Taip pat geri angliavandenių šaltiniai yra rudieji ryžiai,  juoda duona, basmati ryžiai, pilno grūdo makaronai. Jei suvartosite per daug angliavandenių arba vartosite juos likus mažai laiko iki treniruotės – didelė tikimybė, jog apkrausite savo organizmą, treniruotėje jausitės šiek tiek apsunkę. Įsidėmėkite, kad rekomenduojamas angliavandenių kiekis yra apie  40 gramų, likus 1-3 val. iki treniruotės. Žinoma, tai gali būti individualu, priklausomai nuo jūsų kūno savybių (amžius, svoris, medžiagų apykaitos greitis ir kt.) bei būsimos treniruotės intensyvumo.

Populiariausi baltymų šaltiniai, kurie valgomi prieš treniruotę yra kiaušinių baltymai, vištiena, kalakutiena. Šie produktai yra liesi bei greitai pasisavinami. Rekomenduojamas baltymų kiekis prieš treniruotę – tarp 10 ir 40 gramų. nuo jūsų kūno savybių (amžius, svoris, medžiagų apykaitos greitis ir kt.) bei asmeninių tikslų. Yra daug žmonių, kurie prieš treniruotę valgo tik angliavandenių, o baltymų nevalgo.

Ką valgyti prieš treniruotę moteriai?

Pateikiame pavyzdį: 50 g basmati ryžių + 3 kiaušinio baltymai.

Ką valgyti prieš treniruotę vyrui?

Pateikiame pavyzdį: 100 g basmati ryžių + 5 kiaušinių baltymai.

2. Greito įsisavinimo angliavandeniai

Likus apie 30 min. iki treniruotės, ateina laikas aprūpinti savo organizmą papildomais aukšto glikeminio indekso angliavandeniais arba kitaip tariant – cukrumi.

ką valgyti prieš treniruotęApelsinas – tai optimalus variantas, ką valgyti prieš treniruotę. Šie vaisiai yra greitai pasisavinami, savyje turi daug vitamino C ir elektrolitų. Bananai, obuoliai, džiovinti vaisiai, razinos, datulės taip pat puikus pasirinkimas.

Žinoma, valgyti vaisius prieš treniruotę nėra būtinybė. Tai labiau rekomendacija tiems, kuriems treniruotės metu trūksta energijos ir ištvermės. Gliukozės trūkumas lemia centrinės nervų sistemos sutrikimus. Tas neigiamai veikia fizinį pajėgumą, greičiau pavargstama.

Ką valgyti prieš treniruotę, kai lieka 15-30 min. iki jos?

Pateikiame pavyzdį: sauja datulių, apelsinas, bananas, razinos.

Atminkite, kad treniruotės efektyvumą lemia ir visos dienos mitybos įpročiai. Tai yra tinkamas kalorijų, angliavandenių, baltymų ir riebalų kiekis bei tai, iš kokių maisto šaltinių šios medžiagos gaunamos.

Jeigu neturite laiko domėtis informacija apie tai, ką valgyti prieš treniruotę, reikalingus suvartoti kalorijų ir maisto medžiagų kiekius, tuomet mielai jums pagelbėsime ir pakonsultuosime. Tereikia parašyti mums. O jeigu pageidaujate, sudarysim jums mitybos planą ir gausite visą reikalingiausią informaciją, tarsi ant lėkštutės!

Nori gražesnio kūno greitai?