G. Tamulevičius: „Visada būsiu maksimalistas“

gilbertas tamulevicius

Gilbertas Tamulevičius 2017-aisiais tapo Lietuvos jaunimo absoliučiu jėgos trikovės čempionu. 2019-aisiais G. Tamulevičius tapo Europos Jaunimo galiūnų iki 105 kg čempionu bei Lietuvos WRPF trikovės absoliučiu vyrų čempionu. Tad ką valgo, kaip treniruojasi galiūnų sporto bei jėgos trikovės čempionas Gilbertas Tamulevičius? Taigi jūsų dėmesiui – Gilbertas Tamulevičius ir jo pilnas interviu.

Interviu: Gilbertas Tamulevičius

Visai neseniai tapai Europos jaunimo galiūnų čempionu. Ar tikėjaisi šios pergalės?

gilbertas tamulevicius
Pergalės džiaugsmas Europos jaunimo galiūnų čempionate

Sudėtingas klausimas sau pačiam. Psichologinis spaudimas visada yra be galo didelis. Kuo aukštesnio rango varžybos – tuo didesnis psichologinis spaudimas. Artėjant varžybų dienai, stresas ir nerimas vis didėja. Tas stipriai paveikia net ir įprastą kasdienybę. Suprastėja apetitas, miegas, savijauta. Pradedu mąstyti, ar aš pajėgus varžytis su geriausiais Europoje, ar nesu nusilpęs, ar nepadarysiu gėdos sau ir savo šaliai – juk tai didžiulė atsakomybė. Tačiau viskas pasikeičia prasidėjus apšilimui. Nerimas dingsta, atsiranda neabejotinas pasitikėjimas savimi, kūną užplūsta adrenalinas. Vienintelis klausimas galvoje lieka – kas bus antras po manęs. Aš atvažiavau čia laimėti, aš galiu, aš tai padarysiu!

Pasiruošimas sąlyginai nebuvo ilgas. Pasipraktikavau tik kelias rungtis, kurios buvo varžybose. Skamba tikriausiai juokingai – laimėjo nesiruošęs… Šios varžybos buvo tik dalis vasaros galiūnų sezono. Tokiu metu varžybų ir pasirodymų turime labai daug ir vasarą iš dalies tik palaikome formą, kurią ugdome visus metus ir ypač pavasarį, prieš sezoną.

Laimėjau vos taško persvara, prieš jau galima sakyti draugą/kolegą – lenkų galiūną Adam Ostrowskį. Connan Wheel rungtyje, atidaviau jam 2 taškus, nes nešant įrankis buvo užspaudęs man skrandį ir paprasčiausiai netvėriau skausmo. Todėl reikėjo įjungti aukštesnę pavarą ir laimėti paskutinę 150 kg kardo atkėlimo ir nešimo rungtį.

Įspūdžiai žodžiais nelabai ir nusakomi. Išgirdus and the European Junior Champion is… Gilbertas Tamulevičius pajutau begalinę euforiją. Didžiulę garbę nešti lietuvio vardą.

👉Gilbertas Tamulevičius Facebooke

Anksčiau tave matėme jėgos trikovės rungtyse, o dabar vis dažniau sukiesi tarp galiūnių. Kokie ateities tikslai? 

Planuoju dalyvauti ir vienoje, ir kitoje sporto šakoje. Trikovę sudaro 3 veiksmai: pritūpimai, štangos spaudimas ir mirties trauka. Tai labai persiriša ir galiūnų sporte. Esminiai yra baziniai jėgos veiksmai, todėl manau, kad tai yra pilnai suderinami sportai.

Planų daug – visada buvau ir būsiu maksimalistas. Kita, rimtesnė stotelė – pasaulio jėgos trikovės čempionatas Maskvoje, pasaulio vyrų galiūnų (iki 105 kg) čempionatas Indijoje. Iki tol bus ir keletas kitų varžybų.

Ar jėgos sportas – brangus sportas?

gilbertas tamulevicius
Bazinių judesių praktinis seminaras Kings Lynn (Anglija)

Iš dalies, sakyčiau, kad vienas pigesnių. Pagrindiniai, ypač naujokams brangesni dalykai, yra įranga. Avalynė, diržai, antkeliai, bintai, riešų apsaugos, alkūnių apsaugos, traukos dirželiai, triko… Na, susideda viskas. Gal atrodo daugoka, bet tai pakankamai ilgametė investicija. Kadangi esu sunkiasvoris – maistui, tikriausiai, išleidžiu daugiausiai. Kasdien tenka pirkti nemažus kiekius mėsos, daržovių, kitų produktų. Papildams neskiriu tokių didelių resursų. Dažnas tipinis naujokas salėje būna nusipirkęs didesnį jų asortimentą. Aš visada maistui skiriu pirmą vietą. Papildai – tai tik maža dalis visko.

Masažai nėra dažni, bet jie man būtini. Kuo aukštesnis atleto lygis – tuo reikalingesni yra masažai. Tai sąlyginai nėra dideles sumos, bet nesigaili nė vieno tam išleisto cento. Labai džiaugiuosi atradęs tikrai gerą specialistą, puikiai išmanantį savo darbą.

Trumpai papasakok apie savo treniruotes, kaip jos atrodo, kiek trunka?

Treniruotė labai paprasto principo. 1-2 baziniai pratimai, 3-4 pagalbiniai pratimai asistuojančioms raumenų grupėms. Baziniai judesiai skiriami jėgai – 2-8 pakartojimai. Pagalbiniai – daugiau hipertrofijai, atliekama 8-15 pakartojimų. Viskas priklauso nuo pasiruošimo periodo, atsiliekančių raumenų grupių. Įprasta treniruotė vyksta apie 2-2,5 val.

Kuo skiriasi mityba prieš varžybas ir tarpvaržybiniu periodu? 

Mityba tarp šių dviejų periodų skiriasi nedaug. Dideli mėsos kiekiai (daugiausia jautiena), įvairios daržovės, kažkokie angliavandeniai, kurių tą dieną norisi. Pakankamai paprasta. Jei reikia tilpti į svorio kategoriją – tada yra apkarpomi angliavandeniai savaitę/dvi prieš varžybas. Viskas priklauso nuo to, kiek reikia numesti svorio. Prieš svėrimus beveik nevalgoma, negeriama. Po svėrimų daroma didžiulė greitų angliavandenių, elektrolitų užkrova tam, kad bent dalinai atstatyčiau tai, kokie rezervai kūne yra išsekinti. Jei mesti svorio nereikia, kompleksinių angliavandenių užkrova daroma jau diena/dvi prieš. Pradedama ne valgyti – o ėsti 🙂

👉Gilbertas Tamulevičius Instagrame

Kiek kalorijų suvartoji bei kokie maisto produktai vyrauja tavo maisto racione? Ar skaičiuoji makroelementus?

Seniau skaičiuodavau – dabar nebe. Esu pripratęs valgyti panašų maisto racioną, apetitas irgi prisitaikęs reikiamiems kiekiams. Įprasta asmeninė formulė yra 2,2 g/kg baltymų, apie 1,5 g/kg riebalų ir apie 6 g/kg angliavandenių. Būtent nuo jų kiekio atitaikau, kada man reikia mesti, auginti ar palaikyti svorį.

Gal ne superinis patiekalas, bet tikrai skanus ir kiekvienam labai praktiškas, pateiksiu receptą. Jį sudaro 700 g maltos jautienos, apie 300 g makaronų, 250 g įvairių daržovių, naminis teriyaki padažas. Mėsa kepama atskirai, makaronai su daržovėmis dedami į tą patį puodą (arba kam patinka, galima kartu su mėsa patroškinti). Išvirus makaronams, viskas sumaišoma, įmaišomas padažas. Štai ir viskas! Greita, skanu, maistinga.

gilbertas tamulevicius

Kokius maisto papildus naudoji? 

Papildai – minimalu. Geriu tai, ko man reikia, kada reikia. Pagrindas – kreatinas, multivitaminai, elektrolitai treniruočių metu, prieštreniruotinis gėrimas, bet jį vartoju tik varžybų metu, treniruotėms beveik nenaudoju.

Kokios pagrindinės tavo taisyklės traumų prevencijai?

Tinkama atlikimo technika. Tinkamai pasirinkti svoriai. Nepersitreniravimas. Tempimai po treniruočių. Tinkamas apšilimas (svarbiausia taisyklė, kurios visi labai vengia). Kūno klausymas: skauda ar prastai jautiesi – geriau pailsėk, nieko neprarasi. Deja, bet visų šių taisyklių teko išmokti per daugelį metų sporto, skaudžiuoju keliu.

👉Apšilimo pratimai – kodėl jie būtini?

Pagrindinė vaikinų problema yra nesugebėjimas priaugti svorio, kokie pagrindiniai patarimai būtų tokiems vaikinams?

Maistas, maistas, maistas. Maistas yra pagrindas, norint priaugti svorio. Tai esminės žaliavos kūnui, svorio prieaugiui, atsistatymui ar bet kokiam progresui. Nevalgai – neaugi. Didelė problema, kad tipinis naujokas išleidžia daugiau pinigų maisto papildams, nei maistui.

gilbertas tamulevicius
Europos komandinis galiūnų čempionatas. Azovo jūra (Ukraina)

Artimiausias sportinis tikslas bei svajonė?

Yra maži ir dideli siekiai. Kaip amerikiečiai sako – one step at a time. Netapsi pasaulio čempionu, jei negali laimėti net mikrorajono pirmenybių. Sakau su humoro gaidele, bet tai paprasta tiesa. Artimiausias tikslas būtų tapti WRPF Pasaulio jaunimo jėgos trikovės čempionu. O svajonė… Na, tikriausiai ta pati, kaip ir kiekvieno galiūno tai stipriausio planetos žmogaus titulas.

Ar turi sportinį idealą? Jeigu taip, kas jis toks?

Niekada neturėjau idealų. Pasekdavau tai vieną, tai kitą sportininką. Mokydavausi iš jų dar nuo jauniklio dienų. Mano idealas – aš pats, ne narcisistine prasme, žinoma. Niekada nenorėjau būti kažkuo kitu. Visada turėjau savo pakankamai sunkų, ilgą, bet laikui bėgant, vis sėkmingesnį kelią. Kaip sakoma, per kančias – į žvaigždes.

Ačiū už įdomų interviu. Su jumis buvo Gilbertas Tamulevičius.

Nori gražesnio kūno greitai?