fbpx

G. TAMULEVIČIUS: „VISADA BŪSIU MAKSIMALISTAS“

Gilbertas Tamulevičius 2017-aisiais tapo Lietuvos jaunimo absoliučiu jėgos trikovės čempionu, 2019-aisiais tapo Europos Jaunimo galiūnų iki 105kg čempionu bei Lietuvos WRPF trikovės absoliučiu vyrų čempionu. Tad ką valgo, kaip treniruojasi galiūnų sporto bei jėgos trikovės čempionas? Visi atsakymai iš pirmų lūpų šiame interviu.

Visai neseniai tapai Europos jaunimo galiūnų čempionu. Ar tikėjaisi šios pergalės?

gilbertas tamulevicius
Pergalės džiaugsmas Europos jaunimo galiūnų čempionate

Sudėtingas klausimas sau pačiam. Psichologinis spaudimas visada yra be galo didelis. Kuo aukštesnio rango varžybos – tuo didesnis. Artėjant varžybų dienai stresas ir nerimas vis didėja. Tas stipriai paveikia net ir įprastą kasdienybę. Suprastėja apetitas, miegas, savijauta. Pradedu mąstyti, ar aš pajėgus varžytis su geriausiais Europoje, ar nesu nusilpęs, ar nepadarysiu gėdos sau ir savo šaliai – juk tai didžiulė atsakomybė. Tačiau viskas pasikeičia prasidėjus apšilimui. Nerimas dingsta, atsiranda neabejotinas pasitikėjimas savimi, kūną užplūsta adrenalinas. Vienintelis klausimas galvoje lieka – kas bus antras po manęs. Aš atvažiavau čia laimėti, aš galiu, AŠ TAI PADARYSIU.

Pasiruošimas sąlyginai nebuvo ilgas, pasipraktikavau tik kelias rungtis, kurios buvo varžybose. Skamba tikriausiai juokingai – laimėjo nesiruošęs… Šios varžybos buvo tik dalis vasaros galiūnų sezono – kada varžybų ir pasirodymų turime labai daug ir vasarą iš dalies tik palaikome formą, kurią ugdome visus metus ir ypač pavasarį prieš sezoną.

Laimėjau vos taško persvara prieš jau galima sakyti draugą/kolegą – lenkų galiūną Adam Ostrowskį. Connan Wheel rungtyje atidaviau jam 2 taškus, nes nešant įrankis buvo užspaudęs man skrandi ir paprasčiausiai netvėriau skausmo. Todėl reikėjo įjungti aukštesnę pavarą ir laimėti paskutinę 150 kg kardo atkėlimo ir nešimo rungtį.

Įspūdžiai žodžiais nelabai ir nusakomi. Išgirdus “and the European Junior Champion is….Gilbertas Tamulevičius” pajutau begalinę euforiją. Didžiulę garbę nešti LIETUVIO VARDĄ.

Anksčiau tave matėme jėgos trikovės rungtyse, o dabar vis dažniau sukiesi tarp galiūnių. Kokie ateities tikslai? 

Planuoju dalyvauti ir vienoje, ir kitoje sporto šakoje. Trikovę sudaro 3 veiksmai: pritūpimai, štangos spaudimas ir mirties trauka. Tai labai persiriša ir galiūnų sporte. Esminiai yra baziniai jėgos veiksmai, todėl manau, kad tai yra pilnai suderinami sportai.

Planų daug – visada buvau ir būsiu maksimalistas. Sekanti rimtesnė stotelė pasaulio jėgos trikovės čempionatas Maskvoje, pasaulio vyrų galiūnų (iki 105 kg) čempionatas Indijoje. Iki tol bus ir keletas kitų varžybų.

Ar jėgos sportas – brangus sportas?

gilbertas tamulevicius
Bazinių judesių praktinis seminaras Kings Lynn’e, Anglija

Iš dalies, sakyčiau, kad vienas pigesnių. Pagrindiniai, ypač naujokams brangesni dalykai, yra įranga. Avalynė, diržai, antkeliai, bintai, riešų apsaugos, alkūnių apsaugos, traukos dirželiai, triko… na, susideda viskas. Gal atrodo daugoka, bet tai pakankamai ilgametė investicija. Kadangi esu sunkiasvoris – maistui, tikriausiai, išleidžiu daugiausiai. Kasdien tenka pirkti nemažus kiekius mėsos, daržovių, kitų produktų. Papildams neskiriu tokių didelių resursų. Tikrai dažnas tipinis naujokas salėje būna nusipirkęs didesnį jų asortimentą. Aš visada maistui skiriu pirmą vietą – papildai tik maža dalis visko.

Masažai nėra dažni, bet jie tikrai man yra būtini. Kuo aukštesnis atleto lygis – tuo jie yra reikalingesni. Tai sąlyginai nėra dideles sumos, bet nesigaili nė vieno išleisto cento. Labai džiaugiuosi atradęs tikrai gerą specialistą puikiai išmanantį savo darbą.

Trumpai papasakok apie savo treniruotes, kaip jos atrodo, kiek trunka?

Treniruotė labai paprasto principo. 1-2 baziniai pratimai, 3-4 pagalbiniai pratimai asistuojančioms raumenų grupėms. Baziniai judesiai skiriami jėgai – 2-8 pakartojimai, pagalbiniai – daugiau hipertrofijai – 8-15 pakartojimų. Viskas priklauso nuo pasiruošimo periodo, atsiliekančių raumenų grupių. Įprasta treniruotė vyksta apie 2-2.5 valandas.

Kuo skiriasi mityba prieš varžybas ir tarpvaržybiniu periodu? 

Mityba tarp šių dviejų periodų skiriasi nedaug. Dideli mėsos kiekiai (daugiausia jautiena), įvairios daržovės, kažkokie angliavandeniai, kurių tą diena norisi. Pakankamai paprasta.

Jei reikia tilpti į svorio kategoriją – tada yra apkarpomi angliavandeniai savaitę/dvi prieš varžybas. Priklauso viskas nuo to, kiek reikia mesti svorio. Prieš svėrimus beveik nevalgoma, negeriama. Po svėrimų daroma didžiule greitų angliavandenių, elektrolitų užkrova tam, kad bent dalinai atstatyčiau tai, ko rezervai kūne yra išsekinti. Jei mesti svorio nereikia, kompleksinių angliavandenių užkrova yra daroma jau diena/dvi prieš. Pradedama ne valgyti – o ėsti…

Kiek kalorijų suvartoji bei kokie maisto produktai vyrauja tavo maisto racione? Ar skaičiuoji makroelementus?

Seniau skaičiuodavau – dabar nebe. Esu pripratęs valgyti panašų maisto racioną, apetitas irgi prisitaikęs reikiamiems kiekiams. Įprasta asmeninė formulė yra 2.2g/kg baltymų, apie 1.5g/kg riebalų ir apie 6g/kg angliavandenių – būtent nuo jų kiekio atitaikau, kada man reikia mesti, auginti ar palaikyti svorį.

Gal ne super patiekalas, bet tikrai skanus ir kiekvienam labai praktiškas: 700g maltos jautienos, ~300g makaronų, 250g įvairių daržovių, naminis teriyaki padažas. Mėsa kepama atskirai, makaronai su daržovėmis dedami į tą patį puodą (arba kam patinka galima kartu su mėsa patroškinti). Išvirus makaronams viskas sumaišoma, įmaišomas padažas. Volia. Greita, skanu, maistinga.

gilbertas tamulevicius

Kokius papildus naudoji? 

Papildai – minimalu. Geriu tai, ko man reikia, kada reikia. Pagrindas – kreatinas, multivitaminai, elektrolitai treniruočių metu, prieštreniruotinis gėrimas tik varžybų metu (treniruotėms labai retai naudoju).

Kokios pagrindinės tavo taisyklės traumų prevencijai?

Tinkama atlikimo technika. Tinkamai pasirinkti svoriai. Nepersitreniravimas. Tempimai po treniruočių. Tinkamas apšilimas (svarbiausia taisyklė, kurios visi labai vengia). Kūno klausymas – skauda, prastai jautiesi geriau pailsėk. Nieko neprarasi. Deja, bet visų šių taisyklių teko per daugelį metų sporto išmokti skaudžiuoju keliu.

Pagrindinė vaikinų problema yra nesugebėjimas priaugti svorio, kokie pagrindiniai patarimai būtų tokiems vaikinams?

Maistas, maistas, maistas. Maistas yra pagrindas norint priaugti svorio – tai esminės žaliavos kūnui, svorio prieaugiui, atsistatymui ar bet kokiam progresui. Nevalgai – neaugi. Didelė problema, kad tipinis naujokas išleidžia daugiau pinigų maisto papildams, nei maistui.

galiunai
Europos komandinis galiūnų čempionatas. Azovo jūra, Ukraina

Artimiausias sportinis tikslas bei svajonė.

Yra maži ir dideli siekiai. Kaip amerikiečiai sako – one step at a time. Netapsi pasaulio čempionu, jei negali laimėti net mikrorajono pirmenybių… Sakau su humoro gaidele, bet tai paprasta tiesa. Artimiausias tikslas būtų tapti WRPF Pasaulio jaunimo jėgos trikovės čempionu. O svajone… na, kaip ir kiekvieno tikriausiai galiūno. Stipriausio planetos žmogaus titulas.

Ar turi sportinį idealą? Jeigu taip, kas jis toks?

Niekada neturėjau idealų. Pasekdavau tai vieną, tai kitą sportininką. Mokindavausi iš jų dar nuo „jauniklio“ dienų. Mano idealas – aš pats, ne narcizistine prasme, žinoma. Niekada nenorėjau būti kažkuo kitu. Visada turėjau savo pakankamai sunkų, ilgą, bet laikui bėgant vis sėkmingesnį kelią. Per kančias į žvaigždes.

Sek Gilbertą      

***

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)