Sportas Per Mėnesines – Ką Reikia Žinoti?

sportas mėnesinės

Turinys

Daugeliui moterų sportas per mėnesines (menstruacijas) yra gana nelengva užduotis.

Galbūt kartais pagalvojate, kaip mėnesinės paveiks jūsų kūno rengybos rezultatus ir ar apskritai verta sportuoti tokiu metu.

Nereta moteris nusprendžia praleisti savo fizinio aktyvumo treniruotę dėl to, nes jai būna mėnesinės.

Tačiau nėra jokios priežasties praleisti savo treniruotę vien dėl to, kad prasideda menstruacijos, nors jaučiatės puikiai.

Bet prieš tai, moterims, kurios dar apskritai nėra atradusios fizinio krūvio treniruočių, norime išdėstyti 5 privalumus, kodėl joms verta sportuoti. 

Kodėl moterims verta sportuoti – 5 priežastys

1. Galimybė suvartoti daugiau kalorijų ir nepriaugti svorio

Sportuojant, dalis suvartotų kalorijų bus naudojamos raumenų atstatymui.

Žinoma, tai nereiškia, kad bus galima suvalgyti du šokoladus po treniruotės ir nejausti padarinių.

Tačiau sportuojant, suprasite, kad galite sau leisti ir netgi turite valgyti daugiau sveiko ir gero maisto.

Taip patenkinsite organizmo poreikius po fizinio krūvio treniruotės.

2. Nauda sveikataisportas moterims

Sporto dėka, moterys taps fiziškai stipresnės, kaulai taps stipresni, sustiprės širdis, sumažės osteoporozės rizika.

Dažniausiai pradėjusios sportuoti moterys labiau susirūpina sveikesniu maistu.

Tai veda prie dar geresnės savijautos, daugiau energijos kasdien ir gražesnio kūno.

Visi mitai, kad sportuojanti moteris praras visą moteriškumą ar net pakenks savo vaisingumui yra visiška nesąmonė. 

3. Atletiška ir moteriška figūra

Dauguma moterų bijo tapti panašiomis į vyrus, jei pradės sportuoti sporto salėje.

Bet tai neįmanoma, kadangi moteris turi 10 kartų žemesnį hormono testosterono lygį organizme negu statistinis vyras. O kas gali atsitikti jūsų kūnui?

Tapsite atletiškesnės, atsiras moteriški linkiai – riestas užpakaliukas, kojos ir pečiai įgaus formą, kas vizualiai pavers jūsų figūrą proporcingesne. Kitaip tariant, turėsite išraiškingą kūną.

4. Daugiau pasitikėjimo savimi

Jūs ne tik turėsite geresnę imuninę sistemą bei miego kokybę bet ir būsite stipresnės – žinojimas, kad esate fiziškai stipri ir ištverminga, suteikia pasitikėjimo savimi bet kurioje kitoje gyvenimo situacijoje.

5. Naudingas laisvalaikio užsiėmimas

Sportas didina laimės hormono išsiskyrimą bei leidžia pamiršti visus dienos rūpesčius.

Be to, būsite apsuptos tokį pat tikslą turinčių žmonių ir gal net susirasite naujų draugų. Taip sportas taps jūsų mėgstamu hobiu.

Deja, kai ateina menstruacijų laikas, sportas moterims dažniausiai nėra pati aktualiausia tema… Be reikalo!

Nes atėjo laikas aptarti, sporto per mėnesines privalumus.

Sportas per mėnesines (menstruacijas)- 4 privalumai

Fizinė ir psichinė sporto nauda nesibaigia vien dėl to, kad prasideda mėnesinės.

Tiesą sakant, sporto rutinos laikymasis gali padėti palengvinti kai kuriuos mėnesinių simptomus.

Mėnesinių laikotarpis hormoniniu požiūriu yra sudėtingas laikotarpis. 

Tiek progesterono, tiek estrogeno kiekis yra žemiausias per visą mėnesinių ciklo laikotarpį, todėl moterys gali jaustis pavargę ir ne tokios energingos.

Nepaisant to, vengimas sportuoti nesutaupys energijos ir nepagerins savijautos. 

Užuot nutraukę bet kokią aktyvesnę fizinę veiklą menstruacijų metu, išnaudokite šią savaitę kaip galimybę išbandyti naujas fizinio aktyvumo rūšis. 

sportas moterims

Pateikiame 4 priežastis, kodėl verta sportuoti per mėnesines:

1. Pagerėja nuotaika

Kaip daugelis tikriausiai žinote, sporto dėka, po treniruotės padidėja laimės hormonų kiekis organizme ir dėl to pagerėja kraujospūdis ir nuotaika.

Fizinis aktyvumas taip pat mažina mėšlungį, galvos bei nugaros skausmą, kuris susijęs su mėnesinėmis.

2. Sumažėja PMS simptomus

Jei likus kelioms dienoms iki mėnesinių ir ciklo metu jaučiate nuovargį ir nuotaikos svyravimus, reguliarūs kardio pratimai gali sumažinti šiuos simptomus.

3. Dėl endorfinų sumažėja skausmas mėnesinių metu

Kaip jau minėjome, sporto dėka organizme išsiskiria laimės hormonų, tarp kurių yra ir endorfinai, kurie gali pagerinti nuotaiką bei bendrą savijautą.

Endorfinai natūraliai malšina organizme esančius skausmus, stresą, todėl galite pajusti palengvėjimą nuo nemalonių mėnesinių.

4. Didesnė jėga sporto metu

Atliktas tyrimas parodė, kad per pirmąsias dvi menstruacinio ciklo savaites (pirmoji diena yra pirmoji mėnesinių diena) dėl žemo moteriškų hormonų kiekio galite turėti daugiau jėgų ir galios. Tad kodėl nepanaudojus šio privalumo sporto salėje?!

Žinoma, pačiomis pirmosiomis dienomis reiktų save pasaugoti, atsižvelgiant į savijautą. Todėl pasirinkite lengvesnę sporto rūšį, apie kurias rašome kiek žemiau.

Sporto Planas

Sporto Planas

❗ ĮSPĖJIMAS - rezultatai ir įgūdžiai išliks ilgam! ✅ Planas sudaromas pagal jūsų tikslą: svorio auginimas, metimas, savijautos gerinimas...…

Sporto pratimai per mėnesines

Pirmosios mėnesinių dienos gali būti pačios nemaloniausios, ypač jei tuo metu kraujuojate intensyviau.

Todėl šiuo mėnesinių metu reikėtų atlikti paprastesnius, lengvesnius, mažesnio intensyvumo sporto pratimus, o pirmenybę teikti tiems pratimams, kuriuos jūs pati norite atlikti.

sportas per menesinesSporto pratimų per menstruacijas, pavyzdžiai:

1. Pasivaikščiojimas arba lengva kardio treniruotė

Vienas iš pratimų variantų per mėnesines – tai pasivaikščiojimas arba mažesnio intensyvumo kardio treniruotė.

Atlikto tyrimo metu buvo nustatyta, kad jūsų plaučiai geriau funkcionuoja vėlesnio mėnesiniu ciklo metu, todėl apsvarstykite galimybę kardio tipo treniruotes atlikti menstruacijų ciklo pabaigoje.

2. Mažos apimties jėgos treniruotės

Kadangi, kaip jau minėjome, mėnesinių metu gali padidėti jėga, mažos apimties jėgos treniruotės gali būti protingas žingsnis.

3. Joga ir pilatesas

Dvi ar trys dienos iki mėnesinių yra puikus laikas užsiimti tokia veikla, kaip joga, kuri gali padėti atpalaiduoti kūną ir sumažinti simptomus, tokius kaip mėšlungis, krūtų jautrumas, raumenų nuovargis ir skausmas.

Jei dėl mėnesinių nejaučiate jokio diskomforto, tuomet tęskite įprastą fizinį aktyvumą. 

Tiesiog atkreipkite dėmesį į savo kūno pakitimus per šį laiką. 

Jei pastebėsite, kažkokius neįprastus kūno signalus, tuomet pailsėkite ir sumažinkite intensyvumą.

Sportas menstruacijų metu – apibendrinimas

Reguliarus sportas ar kitoks fizinis aktyvumas yra naudingas jūsų kūnui ir protui.

Nėra jokios mokslinės priežasties, kodėl mėnesinių metu turėtumėte praleisti treniruotes, jeigu jaučiatės normaliai.

Yra mokslinių tyrimų, kad sportas gali būti netgi naudingas šiuo laikotarpiu.

Visgi svarbiausia – šiuo laikotarpiu įsiklausyti į savo kūną.

Apačioje rasite keletą pagalbininkų sau!