Vandens suvartojimo skaičiuoklė

vandens skaiciuokle

Vandens suvartojimo skaičiuoklė – kas tai?

Vandens suvartojimo skaičiuoklė – tai įrankis, skirtas pagal formulę nustatyti, kiek vandens reikia išgerti per dieną, atsižvelgiant į lytį ir kūno svorį.

Niekas nepasiginčys, kad būtina gerti pakankamą kiekį vandens. Juk tai yra mūsų kūno gyvybės bei sveikatos šaltinis. 

Kiek vandens reikia išgerti per dieną?


Geriausias vandens trūkumo indikatorius – šlapimo spalva

Visgi ne formulės idealiausiai pasako, kiek vandens tau reikia išgerti. Šlapimo spalva – tai bene geriausias indikatorius greitai ir paprastai nusakantis, ar organizmas šiuo metu patiria dehidrataciją ar ne.  Todėl užmesk akį į paveikslėlį apačioje.

slapimo spalva


Kada geriausia išgerti vandens?

1. Ką tik prabudus

Naktį organizmas ne miega, o atlieka daug sudėtingų funkcijų. Taip pat naktį prakaituojame. Todėl labai svarbu atgaivinti kūną ir išgerti vandens, po 7-9 val. trukusio sudėtingo organizmo darbo naktį. Be to, su rytine stikline vandens, padėsite kepenims atlikti šalinimo funkciją, suaktyvinsite fermentų išsiskyrimą.

2. Po treniruotės

Stiklinė vandens po treniruotės padės normalizuoti širdies ritmą. Taip pat treniruotės metu daug prakaituojama, tad būtina į organizmą sugrąžinti prarastus skysčius. Jeigu tikrai daug prakaituojate – pasisverkite prieš ir po treniruotės. Taip suprasite, kiek vandens netekote sportuodami.

3. Pusvalandis prieš valgymą

Tai padės jūsų virškinimui ir galbūt suvalgysite mažiau maisto (aktualu, norintiems numesti svorio ar turintiems didelį apetitą), nes skrandis bus kiek pripildytas vandeniu.

4. Prieš vonią ar pirtį

Kadangi vonioje bei pirtyje gausiai prakaituojame, o širdies plakimas padažnėja – išgerkite stiklinę vandens prieš šias procedūras. Tai padės jūsų širdžiai, kraujotakai bei apsaugos nuo dehidratacijos. Žinoma, taip pat ir po vonios ar pirties, būtina išgerti vandens.

5. Prieš miegą

Tik negerkite per daug vandens, nes teks keltis iš miegų ir eiti į tualetą. Vandens išgėrimas prieš miegą sušvelnins naktinį vandens praradimą ir kūno dehidrataciją. Dėl to miego kokybė bus geresnė ir prabusite energingesni.

kiek vandens reikia isgerti per diena

6. Sergant

Sergant rekomenduojama daug nevalgyti, nes maisto virškinimas atima daug jėgų, kurių reikia sveikimui ir kovai su liga. Vandens vartojimas užtikrina, kad organizmas maksimaliai kovotų su virusais ir infekcijomis.

7. Jaučiantis pavargus

Nuovargis gali atsirasti dėl organizmo dehidratacijos. Todėl gausesnis vandens suvartojimas gali padėti pasijausti energingesniu. Vanduo padės kraujotakai bei ląstelėms sklandžiau ir greičiau atlikti savo darbą.

8. Esant apsuptam sergančių žmonių

Organizmas, kuris nepatiria dehidratacijos, lengviau kovoja su infekcijomis ir virusais. Tokių žmonių imuninė sistema būna daug stipresnė, tad rudenį ar bet kuriuo kitu metu, kai leidžiate laiką kolektyvuose, pasirūpinkite savimi ir gerkite daugiau vandens.

👉Kaip apsisaugoti nuo virusų?

Taigi, išsiaiškinome, kada geriausia gerti vandenį. Vandens suvartojimo skaičiuoklė padės nustatyti, kiek vandens per dieną reikia išgerti. Taip žinosite, kad aprūpinate savo kūną pakankamu kiekius vandens ir taip jį apsaugoti nuo dehidratacijos ir ligų bei negalavimų.

Nori gražesnio kūno greitai?