fbpx

VYRŲ KŪNO TIPAI

Figūros tipas yra tai, ką gavome genetiškai ir ko pakeisti, deja, negalėsime. Labai svarbu atpažinti savo kūno tipą, pamilti save tokį, koks esate ir pritaikyti mitybą bei sportą specialiai sau. Galbūt jūs manote, kad tai nėra būtina, tačiau skaitydami straipsnį toliau – pakeisite savo nuomonę.

Vyrų figūros tipai yra trys:

kūno tipai
1. Ektomorfas
2. Mezomorfas
3. Endomorfas

Visi šie kūno tipai skiriasi pagal kaulų ir raumenų struktūrą, riebalinį sluoksnį ir medžiagų apykaitos greitį. Tad plačiau apie kiekvieną iš jų:

Ektomorfas 

  • Kūno bruožai: siauri pečiai ir nugara, plokščia krūtinė, ilgi kaulai, raumeninės masės mažai, raumenys pailgi, medžiagų apykaita labai greita, riebalinis sluoksnis mažas.
  • Tikslas: kūno masės padidinimas.
  • Mityba: didelis kiekis kalorijų.
  • Treniruotės: trunka apie valandą. Treniruotis tikslinga 3 kartus per savaitę, kadangi raumenims atsigauti reikia daugiau laiko.
  • Pratimų specifika: visą treniruotę turi sudaryti tik baziniai pratimai (pvz.: pritūpimai su štanga, štangos traukimas prie pilvo), su dideliais svoriais, vyraujantis pakartojimų skaičius pratimuose turi būti 6-8 kartai.
  • Tikriausiai visi ektomorfai nori priaugti masės, kad neatrodytų perkarę. Tad svarbiausia jiems atsiminti, kad reikia daug ir dažnai maitintis, rinkti daug kalorijų iš sveikų produktų. Svarbiausia – pasiryžimas ir veiksmų planas – tik tokiu atveju ektomorfai taps masyvesniais.

    kūno tipai

Mezomorfas 

  • Kūno bruožai: platūs pečiai ir nugara, masyvūs raumenys, iškili krūtinė.
  • Tikslas: išgauti raumeninės masės reljefiškumą (išsiskaidymą).
  • Mityba: vidutinis kiekis kalorijų, nepadauginti angliavandenių, kadangi šiam tipui gresia sparti kūno riebalinio sluoksnio didėjimo rizika.
  • Treniruotės: trunka 1 – 1,5 val. Treniruotis tikslinga 4-5 kartus per savaitę, kadangi raumenys spėja atsigauti greičiau.
  • Pratimų specifika: visą treniruotę turi sudaryti ir baziniai pratimai (pvz.: pritūpimai su štanga, štangos traukimas prie pilvo) ir izoliaciniai pratimai („peteliškė“, traukimas su plačia rankena už galvos (nugarai)), pertraukos tarp pakartojimų iki 60-90 sek., kadangi mezomorfų raumenys atsigauna greičiau. Vyraujantis pakartojimų skaičius pratimuose turi būti 8-12 kartų.
  • Tai yra sportiškiausiai atrodantis kūno tipas iš kurių ir yra išaugusi didžioji dalis kultūristų. Vyrui, turinčiam šį kūno tipą, yra lengviausia priaugti raumenų, tačiau apsileidus mitybą, galima greitai tapti „riebiu“.
  • Šį kūno tipą turintiems vyrams svarbu į savo treniruotę pridėti izoliacinių pratimų, kadangi turint masyvius raumenis, tampa tikslinga juos „detalizuoti“, t. y. išskaidyti, tada jie atrodo dar įspūdingiau. Svarbiausia – nevalgyti šlamšto bei reguliariai treniruotis ir mezomorfai bus nepralenkiami.

Endomorfas

kūno tipai

  • Kūno bruožai: minkšti raumenys, didelis riebalinis sluoksnis, lėta medžiagų apykaita.
  • Tikslas: sumažinti riebalinį sluoksnį, padidinti raumeninę masę.
  • Mityba: mažesnis kiekis kalorijų, daug daržovių, kuo mažiau nesveiko ar perdirbto maisto.
  • Treniruotės: trunka 1-2 val. Treniruotis tikslinga 4-5 kartus per savaitę. Po treniruotės atlikti cardio pratimus.
  • Pratimų specifika: visą treniruotę turi sudaryti ir baziniai pratimai (pvz.: pritūpimai su štanga, štangos traukimas prie pilvo) ir šiek tiek daugiau izoliacinių pratimų („peteliškė“, traukimas su plačia rankena už galvos (nugarai)), kadangi reikalinga apibrėžti kol kas ne itin išraiškingų raumenų formą. Pertraukos tarp pakartojimų iki 60 sek. Vyraujantis pakartojimų skaičius turi būti 10-20 kartų.
  • Šiam kūno tipui reikia įdėti daug darbo ir pastangų, kad jis taptų panašus į mezomorfą, tačiau viskas yra įmanoma. Jie gali tapti dideli ir galingi.

Žinoma, kūno tipai gali būti ir maišyti, o sporto bei mitybos specifika gali veikti ir kitokia nei numatyta. Vyrų figūros tipai turi savo specifinius niuansus. Bet kuriuo atveju, pamilkite savo kūną, jo trūkumus ir privalumus bei nepamirškite, kad su dideliu darbu po tam tikro laiko vaizdas veidrodyje tikrai keisis į gerąją pusę. TOBULĖKIME KARTU!

raumenų atsigavimas

***

NEMOKAMAI konsultuojame mitybos, sporto, papildų klausimais! Rašyk     mityba    mityba

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)