fbpx

SPORTAS NAMUOSE: UŽ AR PRIEŠ?

Sportuoti sporto klube gali sau leisti toli gražu ne kiekvienas. Tai gali būti susiję su įvairiomis priežastimis: užimtumas (pvz. įtemptas darbo grafikas, vaiko auginimas ir pan.), pinigų trukumas, sporto klubas yra labai toli nuo namų arba jo kokybė tragiška. O gal yra ekstremali situacija šalyje ir paskelbtas karantinas… Tuomet kai kurie priima sprendimą sportuoti namuose. Tad aptarkime pagrindinius šio pasirinkimo privalumus ir trūkumus.

Sportas namuose: privalumai

  • sutaupai laiko, nes nereikia vykti į sporto klubą.
  • sutaupai pinigų, nes nereikia pirkti sporto klubo abonemento ir nėra transporto išlaidų.
  • gali sportuoti bet kuriuo paros metu.sportas namuose

Sporto namuose trūkumai

  • galimas įgūdžių ir žinių trūkumas, dėl to galite patriti traumų. Kita vertus, ir sporto salėje dirbant neatsargiai galima traumuotis.
  • reikalinga tvirta disciplina prisiversti sportuoti būnant savo komforto zonoje.
  • gali atsirasti trikdžių, pavyzdžiui, telefono skambutis ar skambutis į duris.
  • galimi nemaži finansiniai kaštai, jeigu įsigijimas treniruoklis ar kitas sporto salei būdingas inventorius.
  • sportas namuose pilnai neatstos sporto klubo, kuriame yra didžiulis sportinio inventoriaus pasirinkimas.

Sporto namuose inventorius

Sportuojant namuose, nėra būtinas didelis sportinis inventorius. Štai kokie atributai galimi, jeigu norime pilnavertiškai sportuoti namuose:sportas namuose

  • hanteliai – geriau su nuimamais svoriais, kad būtų galima pritaikyti svorį pagal savo galimybės.
  • suolelis – ant jo patogu daryti pratimus su hanteliais ir ne tik.
  • TRX diržai – su jais galime atlikti pratimus su savo kūno svoriu ir treniruoti praktiškai kiekvieną raumenų grupę. Tiems, kas galvoja, kad su TRX diržais neįmanoma ištreniruoti kojų, įsikibus į kabančius diržus, pabandykite padaryti pritūpimus po vieną koją. Tikimės, kad maloniai nustebsite 😊
  • minkštas kilimėlis – ant jo patogu daryti įvairius preso pratimus (atsilenkimai, kojų kilnojimas į viršų gulint, „lenta“ ir pan.).
  • gumos – su jomis galima atlikti pratimus, išlaikant raumens įtempimą. Dažniausiai gumas naudoja moterys, treniruodamos kojas ir sėdmenis.
  • išmani sportinė apyrankė – ji pasitarnaus tuomet, kai reikės sužinoti savo širdies pulsą ir nuspręsti, ar metas baigti pertraukėlę ir sportuoti toliau. Taip pat svarbu, kiek kalorijų sudeginame treniruotės metu, kiek žingsnių nueiname. Taip galime tiksliai žinoti, ar padirbėjome iš peties, ar tik tinginiavome ir imitavome sportą.

 

Inventorius namų sąlygomis:

  • Kuprinė, kurioje įdėsite sunkų daiktų, pavyzdžiui, keletą kg. ryžių. Su kuprine ant pečių galėsite atlikti įtupstus ar paėmę kuprinę (vieną ar dvi) į rankas – atlikti nusilenkimus.

pratimai namuose pratimai namuose

  • Partnerio pagalba. Partneris jums gali sukelti pasipriešinimą, pavyzdžiui, imituojant pečių spaudimą į viršų ar į šonus. Šiuos pratimų pavyzdžius jau greitai rasite mūsų Instagrame!
  • Vandens buteliukai. Žinoma, tai per lengvi „svareliai“ rimtesniems sportininkams, tačiau merginoms tai gali būti gera išeitis didesniam pasipriešinimui. 
  • Vietoje specialaus kilimėlio galite pasitiesti rankšluostį ar kitą jums patogų audeklą.
  • Reikalingą pakylą palipimui ar kitiems judesiams pakeiskite stalu, taburete. Tik būkite tikri, kad baldas stovi stabiliai ir nepaslysite.
  • Tiesiog lėtesni judesiai! Susikoncentruokite į judesį, rauemens sutraukimą ir jei gerai visa tai įvaldysite nereikės nė svorių!

 

sportas namuose

Sportas be inventoriaus

Jeigu yra didelis noras, tačiau nėra galimybių, visuomet galime pasidaryti fizinį krūvį savo kūnui be jokio inventoriaus. Galime pabėgioti, pasivaikščioti sparčiu žingsniu, padaryti pratimus su savo kūno svoriu, pvz.: atsispaudimai įvairiomis pozicijomis, pritūpimai, atsispaudimai nuo paaukštinimo tricepsui, laipiojimas ar bėgiojimas laiptais į viršų ir pan., pansinaudoti lauke esančiu specialiu sportiniu inventoriumi.

namu salygomis

Daug pratimų namuose be jokio inventoriaus galite rasti čia.

Kas dar svarbu?

  • Gerai apšilkite ir nepamirškite teisingos mitybos.
  • Pratimus atlikite basomis arba su sportiniais bateliais. Būnant su kojinėmis atsiranda didelė galimybė paslysti.
  • Atsikratykite pašalinių dalykų, kurie gali trukdyti sportui: išjunkite telefoną, augintinį uždarykite į kitą kambarį.
  • Pasirinkite reikiamą muziką.

 

Tad atsakant į pagrindinį straipsnio klausimą, norime sušukti, kad visomis keturiomis esame UŽ sportą namuose. Judėjimas ir fizinė veikla visuomet aplenkia neveiklumą ir pasyvumą. Sportas namuose padės palaikyti fizinį aktyvumą, gerą nuotaiką, energingumą ir pridės sveikatos. Jeigu manote, kad savo namuose jūs neturite galimybės sportuoti, perskaitykite straipsnį dar kartą ir manykite iš naujo! Juk jeigu yra noras, bus ir galimybės!

Reikalinga pagalba?

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)