fbpx

KAIP PAGREITINTI MEDŽIAGŲ APYKAITĄ?

Dauguma svajojame apie greitą medžiagų apykaitą, nes tai reiškia gražesnes kūno linijas, galimo daugiau suvalgyti maisto bei geresnį medžiagų pasisavinimą. Medžiagų apykaitos greitis yra individualus ir jam įtaką gali daryti net ir mažos kasdieninės smulkmenos.

Štai ir patarimai kaip pagreitinti medžiagų apykaitą.

1.Valgymas mažesnėmis porcijomis, bet dažniau. 

Tokiu būdu ne tik palaikysite savo apytaką, bet ir neišalksite, o tai apsaugos nuo persivalgymo, kuris lėtina jūsų apytaką! Žinoma, tai nėra taisyklė, kuri tinka visiems. Tačiau tiems, kas neturi jokio rėžimo, dažnai persivalgo – valgymas mažesnėmis porcijomis ir dažnai yra visuomet pasiteisinantis variantas.

2.Aitrūs prieskoniai.

Aitriosiose paprikose yra tam tikrų medžiagų, kurios spartina medžiagų apykaitą… nors ir neilgam. Tad dažniau naudokite jas savo patiekaluose ir turėsite greitesnę medžiagų apykaitą. Visgi nepiktnaudžiaukite aitriaisiais prieskoniais, jeigu jaučiate skrandžio dirginimą ar yra nemalonu valgyti aštriai.

medžiagų apykaita

3.Juoda kava, žalioji/juodoji arbata.

Kofeinas trumpam paskatina medžiagų apykaitą. Taipogi kofeinas padidina ištvermę ir dėl to galime sunkiau ir ilgiau treniruotis, tad kava gali būti ir puikiu energetiku prieš treniruotę. Tuo tarpu žaliojoje arbatoje yra antioksidantų, kurie jūsų metabolizmą paspartina net iki 24 valandų, tad ryte yra itin naudinga pasimėgauti žaliosios arbatos puodeliu.

Tačiau, jeigu turite problemų su nemiga ar prasta miego kokybe, stimuliuojančių gėrimų reiktų nevartoti jau po 16 val. Geras miegas yra daug svarbiau už laikiną žvalumą ar kiek paspartėjusią apytaką.

4.Vanduo.

Organizmas privalo būti drėkinamas vandeniu nuolatos, o kai to nebūna – apytaka ima lėtėti. Ir nebūtinai turite pajusti troškulį, kad suprastumėte, jog organizmui trūksta vandens. Kai jaučiate troškulį, jūs jau esate netekę 1% vandens! 

Visada išgerkite stiklinę vandens 30 min. prieš valgį, iškart pabudę bei radę laisvą minutę. Vanduo taipogi padeda įsisavinti kai kuriuos vitaminus bei mineralus. Kiek vandens jums reikia išgerti, galite sužinoti šioje skaičiuoklėje.

5.Raumenų auginimas.

Kuo daugiau raumenų turite, tuo greitesnė medžiagų apykaita, kadangi išlaikyti ir pamaitinti raumenyną reikalingas didesnis kiekis energijos.

6.Aktyvus fizinis užsiėmimas.hiit

Po aktyvios veiklos kelias valandas medžiagų apykaita lieka spartesnė, tad nepraleiskite progų pajudėti. Jeigu norite maksimalaus efekto – atlikite intervalines treniruotes, kuriose širdies pulsas pakeliamas itin aukštai. Po tokių treniruočių net 48 val.jūsų medžiagų apykaita bus greitesnė. O jeigu visgi esate geležies mylėtojas – įtraukite daugiau sunkių bazinių pratimų savo treniruotėse. Pastarieji taipogi daro stebuklingą efektą jūsų apytakai.

7.Jokių griežtų dietų!

Laikantis griežtų dietų medžiagų apykaita lėtėja, nes organizmas įjungia į bado rėžimą. Juk jis supranta, kad kažkas netaip! Reikia lėtinti visus procesus, kad kuo ilgiau išliktumėme gyvi!

Tad laikykitės optimalaus mitybos plano bei fizinio aktyvumo ir taip neišbalansuosite savo apytakos. Neturite jausti alkio ar silpnumo!

8.Daugiau daržovių ir gerųjų riebalų.

Neapdorotos daržovės yra iššūkis jūsų organizmui. Jos ne tik užpildo jūsų skrandį bei bus naudingos dėl savo mineralų, bet ir privers organizmą padirbėti, kad jos būtų suvirškintos. O gerieji riebalai yra būtini ne tik jūsų sklandžiai endokrininei veiklai, bet jie padeda deginti riebalus, palaiko medžiagų apykaitos greitį.

O kas dėl angliavandenių bei baltymų? Jų kiekis taipogi turi būti optimalus. Nereikia nieko atsisakyti, tereikia valgyti tiek, kiek jums reikia ir būtent sveiko, natūralaus maisto! Kiek kalorijų jums reikia, kviečiame lengvai susiskaičiuoti čia.

magnis9.Magnis. 

Taip, šis svarbus elementas padeda išlaikyti greitą metabolizmą, taipogi pakankamas kiekis magnio kasdien padeda susidoroti su saldumynų portraukiu, mažina stresą bei gerina miego kokybę.

10.Geras miegas.

Gera miego kokybė jums garantuos, kad sekančią dieną jūsų kūnas bus itin darbingas, o medžiagų apykaita nė kiek nesutrikusi. Tad stenkitės miegoti užtektinai valandų kasnakt ir kokybiškai! Geriausia eiti miegoti dar iki vidurnakčio, o miegoti 7-9 val. 

Sužinojote, kokius patarimus siūlome, kaip pagreitinti medžiagų apykaitą, tad belieka tik viską vykdyti ir kasdien džiaugsitės energijos antplūdžiu, gera išvaizda ir sveikata.

 

Reikalinga pagalba?

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)