fbpx

MOTERŲ FIGŪRŲ TIPAI

Figūros tipas yra nulemtas mūsų genų. Moterų figūrų tipai taip pat gali būti skirstomi į tokius pačius kaip ir vyrų: endomorfas, mezomorfas ir ektomorfas. Tai priklauso nuo to, ar moteriai yra sunku priaugti raumeninės masės, ar ji yra linkusi pilnėti. Tačiau populiaresnis ir aiškesnis moterų figūrų tipų klasifikavimas yra kiek kitoks, paremtas lyginimu su vaisiais. Grožio etalonu laikomas 90-60-90, nusako ne idealias apimtis, o tobulą talijos ir klubų santykį (60/90=0,67), kuris turi būti apie 0,7. Moterų kūno tipai dažnai yra maišyti, t. y. kelių skirtingų figūros tipų mišinys. Tad pasiaiškinkime konkrečiau apie kiekvieną tipą.

Moterų figūrų tipai

moteru figuru tipai

  • Bananas – talijos apimtis yra tik apie 20 % mažesnė, nei krūtinės ir klubų apimtis, vyrauja maži kūno linkiai.
  • Obuolys – platūs pečiai, siauri klubai, plonos kojos, riebalinis sluoksnis kaupiasi ant pilvo, krūtinės bei veido.
  • Kriaušė – klubai didesni už krūtinę, lieknesnė viršutinė dalis, nedidelė krūtinė, apvalūs klubai.
  • Smėlio laikrodis (arba X forma) – krūtinės ir klubų apimtis panaši, riebalinis sluoksnis kaupiasi visur tolygiai.
    👉5 privalumai moterims sportuoti

 

Kriaušė

  • Kriaušės figūros tipą turi apie 20 % moterų.
  • Išoriniai požymiai: klubų apimtis didesnė nei krūtinės, nes riebalinis sluoksnis yra linkęs kauptis ant klubų, sėdmenų ir šlaunų. Viršutinė figūros dalis liekna, krūtinė nedidelė.
  • Kiti ypatumai: ganėtinai lėta medžiagų apykaita. Organizmas linkęs užlaikyti vandenį, todėl atrodo, kad tokia moteris turi daug riebalų. Tai taip pat kriaušės kūno tipas lemia didesnę celiulito tikimybę. Dėl skysčių kaupimosi sunku įžiūrėti kaulų struktūrą, todėl, pavyzdžiui, kojos gali atrodyti stambios, nors taip nėra.
  • Mityba: reikėtų vengti pieno produktų, t. y. įvairių sūrelių, varškyčių, kuriose daug konservantų, daug druskos. nes tai užlaiko skysčius ir po to kriaušės figūros tipą turinčio moterys atrodo ištinę ir putlios. Rekomenduojama valgyti sveiką, švarų, pačių pasigamintą maistą. Vengti greito maisto, saldumynų, valgyti dažnai ir mažomis porcijomis.
  • Treniruotės: kardio ir viso kūno treniruotės. Kriaušės figūros tipą turinčio moterys gali drąsiai kelti didelius svorius, nes jos neturi daug galimybių priaugti raumeninės masės. Jeigu tingisi eiti į sporto klubą, šio kūno tipo atstovėms naudingi ilgi pasivaikščiojimai bei važinėjimas dviračiu. Sporto treniruotės akcentuojant nugaros ir pečių pratimus, yra galimybės sumažinti klubų ir viršutinės kūno dalies disproporciją.
  • Žymios moterys: Rihanna, Beyonce, Alicia Keys, Jennifer Lopez.
    👉Pratimai pečiams

moteru figuru tipai

Smėlio laikrodis

  • Smėlio laikrodžio figūros tipą turi tik apie 8 %  moterų.
  • Išoriniai požymiai: dažniausiai neaukštos arba vidutinio ūgio ir smulkių kaulų. Krūtinės ir klubų apimtis – labai panaši. Riebalinis sluoksnis tolygiai pasiskirsto ant viršutinės ir apatinės kūno dalį. Nepaisant to, riebalinis sluoksnis pirmiausiai kaupiasi ant klubų, rankų, krūtinės ir tik po to ant liemens. Šio tipo moterys dažnai pasižymi 90-60-90 arba panašiomis apimtimis. Visa tai sukuria itin moteriškos figūros įspūdį.
  • Kiti ypatumai: dažnai tokios moterys kenčia nuo celiulito kaupimosi ant galinės šlaunų dalies ir sėdmenų.
  • Mityba: reikėtų vengti transriebalų turinčio maisto (pvz. greitas maistas) ir saldaus maisto. Toks maistas labai tinkamas celiulito susidarymui.
  • Treniruotės: smėlio laikrodžio figūros tipą turinčio moterys turi labai gražius kūno linkius ir geras proporcijas. Dėl to, figūros joms kurti jau nebereikia, o reikia ją tik patobulinti. Jos turėtų tolygiai treniruoti visą kūną ir nuspręsti, ką labiausiai nori tobulinti. Greičiausiai, tai bus sėdmenys. Gera genetika šio kūno tipo atstovėms patobulinti sėdmenis užtruks daug trumpiau nei kitų figūrų tipų atstovėms. Smėlio laikrodžio figūros moterys turi pasvirusį dubenį, kuris ir taip lemia sėdmenų riestumą ir ryškesnį stuburo dalies linkį. Deja, kartais tai sukelia nugaros juosmens dalies skausmus, ypač avint aukštakulnius. Norint to išvengti, daugiau dėmesio reikėtų skirti nugaros apatinės dalies ir kojų galinės dalies bei sėdmenų treniruotėms bei didinti jų lankstumą.
  • Žymios moterys: Kim Kardashian, Jessica Alba.
    👉Pratimų skiltis

 

Bananas

  • Banano figūros tipą turi net apie 50 % moterų.
    moteru figuru tipai
  • Išoriniai požymiai: tai yra daugumos manekenių ir šokėjų tipas. Šio kūno tipo atstovės yra aukštos. Jų talijos apimtis yra tik apie 20 cm (arba mažiau) mažesnė nei krūtinės ir klubų apimtis. Banano figūros tipą turinčio moterys turi mažus kūno linkius. Riebalinis sluoksnis pasiskirsto tolygiai per visą kūną ir sukuria lygios figūros vaizdą.
  • Kiti ypatumai: dažnai tokios moterys pasižymi greita medžiagų apykaita ir retai kankinasi dėl celiulito.
  • Mityba: banano kūno tipo atstovės mėgsta piktnaudžiauti kofeinu, nikotinu ir kitais stimuliatoriais. Jos turi potraukį saldumynams ir nereguliariai maitinasi. Tokia mityba lemia cukraus lygio kraujyje kritimą. Dažniausiai, tokios moterys problemos dėl figūros neturi. Vienintelis jų tikslas – tai išraiškingesnis kūnas.
  • Treniruotės: šio figūros tipo atstovės turi ilgas gražias kojas, tačiau plokščius sėdmenis. Norint juos patobulinti, tikslinga atlikti pritūpimus, įtūpstus, stūmimą kojoms treniruoklyje. Įvairias traukas kojoms tikslinga atlikti tik tada, kai jau yra bent minimaliai užauginti sėdmenų raumenys. Norint sukurti talijos iliuziją, tikslinga treniruoti nugarą ir pečius. Banano figūros tipo moterys paprastai mėgsta treniruotis, jos fiziškai aktyvios ir dažnai pasiekia gerų rezultatų.
  • Žymios moterys: Keira Knightley, Cameron Diaz.
    👉Pratimai nugarai

 

Obuolys

  • Obuolio figūros tipą turi apie 14 % moterų.
  • Išoriniai požymiai: šio kūno tipo atstovės yra fiziškai stiprios, turi plačius pečius, siaurus klubus, plokščius sėdmenis, plonas kojas. Riebalinis sluoksnis kaupiasi ant pilvo, pečių, veido ir krūtinės. Todėl obuolio figūros tipą turinčio moterys pasižymi didele krūtine. Net jei riebalinis sluoksnis nedidelis, šios moterys turi gan plačią taliją.
  • Kiti ypatumai: celiulitas kaupiasi pilvo srityje, o riebalų kaupimasis viršutinėje kūno dalyje yra pats pavojingiausias. Tai stipriai padidina aukšto kraujospūdžio, diabeto ir aukšto cholesterolio tikimybę.
  • Mityba: riebalų kaupimąsi lemia cukrus, saldumynai ir kulinariniai gaminiai, kurie turi daug transriebalų ir kalorijų. Šio figūros tipo atstovės turi potraukį sūriam ir daug cholesterolio turinčiam maistui. Deja, reikėtų riboti gyvūninės kilmės riebalų vartojimą, atsisakyti riebios mėsos, riebių pieno produktų. Geriausi riebalų šaltiniai – alyvuogių, sėmenų aliejai, avokadai, riešutai, lašiša. Racioną turi sudaryti liesa mėsa, žuvis, liesi pieno produktai, daug daržovių, kompleksiniai angliavandeniai.
  • Treniruotės: obuolio figūros tipo atstovės lengvai ir greitai priauga raumeninės masės viršutinėje kūno dalyje. Tad krūvis pečių juostai turėtų būti nedidelis, kad kūnas išliktų proporcingas. Pagrindiniai pratimai joms turėtų būti kojoms ir sėdmenis. Tikslinga atlikti pritūpimus, įtūpstai, kojų stūmimą treniruoklyje. Taip pat reikalingos kardio treniruotės, kad būtų deginamos kalorijos ir stiprinama širdies ir kraujagyslių sistema.
  • Žymios moterys: Angelina Jolie, Catherine Zeta-Jones
    👉Pratimai kojoms

 

Moterų figūrų tipai turi savo niuansų. Nepamirškite, kad kūno tipai gali būti maišyti ir būti tarsi dviejų kūno tipų junginys, pasižyminti įvairiomis savybėmis. Svarbiausia, kad pradėtumėte pažinti save geriau. Nepaisant to, kokie yra moterų figūrų tipai, savo kūną kiekviena moteris gali susikurti pagal savo asmeninius norus! Mityba ir sportas daro stebuklus ir padeda pataisyti savo kūno proporcijas ir pagerinti bendrą savijautą. Visi kūno tipai yra unikalūs ir nuostabūs ir tuo reikėtų pasidžiaugti.

Tavo kelionei svajonių kūno link, itin padės (pagal ją parengtas šis straipsnis) mūsų elektroninė knyga 28 dienų pokyčiai👈

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)