fbpx

MOTERŲ KŪNO TIPAI

Moterų kūno tipai taip pat skirstomi į tokius pačius kaip ir vyrų: endomorfas, mezomorfas ir ektomorfas, priklausomai nuo to, ar moteriai yra sunku priaugti raumeninės masės, ar yra linkusi pilnėti. Tačiau populiaresnis ir aiškesnis moterų figūrų klasifikavimas yra kiek kitoks, paremtas lyginimu su vaisiais. Na o štai etalonu laikomas 90-60-90 nusako, ne idealias apimtis, o tobulą talijos ir klubų santykį (60/90=0,67), kuris turi būti 0,7. Beje, dažnai moterų kūno tipai yra maišyti.

kūno tipai

Moterų figūrų tipai:

BANANAS (arba liniuotė) – talijos apimtis yra tik apie 20 proc. mažesnė nei krūtinės ir klubų apimtis; maži kūno linkiai.
OBUOLYS – platūs pečiai, siauri klubai, plonos kojos, riebalinis sluoksnis kaupiasi ant pilvo, krūtinės, veido.
KRIAUŠĖ (arba varpas) – klubai didesni už krūtinę, lieknesnė viršutinė dalis, nedidelė krūtinė, apvalūs klubai.
SMĖLIO LAIKTODIS (arba X forma) – krūtinės ir klubų apimtis panaši, riebalinis sluoksnis kaupiasi visur tolygiai.

KRIAUŠĖ

  • Šį kūno tipą turi 20 proc.moterų.
  • Išoriniai požymiai: klubų apimtis didesnė nei krūtinės, nes riebalinis sluoksnis yra linkęs kauptis ant klubų, sėdmenų ir šlaunų. Višutinė dalis liekna, nedidelė krūtinė.
  • Kiti ypatumai: ganėtinai lėta medžiagų apykaita. Orgnizmas linkęs užlaikyti vandenį, todėl atrodo, kad tokia moteris turi daug riebalų. Tai taip pat lemia didesnę celiulito tikimybę. Dėl skysčių kaupimosi, sunku įžiūrėti kaulų struktūrą, todėl, pavyzdžiui, kojos gali atrodyti stambios, nors taip nėra.
  • Mityba: vengti pieno produktų: įvairių sūrelių, varškyčių, kuriose daug konservantų, daug druskos. nes tai užlaiko skysčius ir po to kriaušės atrodo ištinę ir putlios. Rekomenduojama valgyti sveiką, švarų, pačioms pasigamintą maistą maistą, vengti greito maisto, saldumynų, valgyti dažnai ir mažomis porcijomis.
  • Treniruotės: kardiokrūvis ir viso kūno treniruotės. Kriaušės drąsiai gali kelti didelius svorius, nes jos neturi daug galimybių priaugti raumeninės masės. Jeigu tingisi eiti į sporto klubą, kriaušėms į naudą yra ilgi pasivaikščiojimai ir važinėjimasis dviračiu. Pamažinti klubų ir viršutinės dalies disproporciją galima treniruotėse akcentuojant nugaros, pečių pratimus.
  • Žymios moterys: Rihanna, Beyonce, Alicia Keys, Jennifer Lopez.

kūno tipai

SMĖLIO LAIKRODIS

  • Šį kūno tipą turi 8 proc.moterų.
  • Išoriniai požymiai: dažniausiai neaukštos arba vidutinio ūgio ir smulkių kaulų. Krūtinės ir klubų apimtis – labai panaši. Riebalinis sluoknis tolygiai pasiskirsto per viršutinę ir apatinę kūno dalį, bet pirmiau kaupiasi ant klubų, rankų, krūtinės ir tik po to ant liemens. Šio tipo moterys dažnai pasižymi 90-60-90 arba panašiomis apimtimis ir tai kuria itin moteriškos figūros įspūdį.
  • Kiti ypatumai: dažnokai tokios moterys kenčia nuo celiulito kaupimosi anr galinės šlaunų dalies ir sėdmenų.
  • Mityba: vengti transriebalų turinčio ir saldaus maisto, nes jie – geriausi celiulito draugai.
  • Treniruotės: smėlio laikrodukės turi labai gražius kūno linkius ir geras proporcijas, todėl joms figūros kurti nereikia, ją reikia tik patobulinti. Tolygiai treniruokite visą kūną ir nuspręskite, ką labiausiai norite tobulinti. Greičiausiai, tai bus sėdmenys. Gera genetika jums tai leis padaryti ganėtinai greitai. Smėlio laikrodžio figūros moterys turi pasvirusį dubenį, kuris ir taip lemia sėdmenų riestumą ir ryškenį stuburo dalies linkį. Kartais tai sukelia juosmeninės nugaros dalies skausmus, ypač avint aukštakulnius. Norint to išvengti – daugiau dėmesio skirkite apatinės nugaros dalies ir galinės kojų dalies bei sėdmenų treniruotėms – didinti jų lankstumą.
  • Žymios moterys: Kim Kardashian, Jessica Alba.

BANANAS

  • Šį kūno tipą turi 50 proc.moterų
    kūno tipaiIšoriniai požymiai: tai daugelio manekenių ir šokėjų tipas. Jos aukštos, jų talijos apimtis yra tik apie 20 cm arba dar mažiau mažesnė nei krūtinės ir klubų apimtis. Bananės turi mažus kūno linkius. Riebalinis sluoksnis pasiskirsto tolygiai per visą kūną ir kuria lygios figūros vaizdą.
  • Kiti ypatumai: jos pasižymi greita medžiagų apykaita ir retai kankinasi dėl celiulito.
  • Mityba: bananės mėgsta papiktaudžiauti kofeinu, nikotinu ir kitais stimuliatoriais. Turi potraukį saldumynams ir nereguliariai maitinasi. Tokia mityba lemia cukraus lygio kraujyje kritimą. Dažniausiai, tokios moterys problemos dėl figūros neturi. Vienintelis jų tikslas – išraiškingesnis kūnas.
  • Treniruotės: bananės turi ilgas gražias kojas, tačiau plokščius sėdmenis, taigi norint juos patobulinti, tikslinga atlikti pritūpimus, įtupstus, legpresą. Įvairias traukas kojoms tikslinga atlikti tik tada, kai jau yra sukurtas šioks toks sėdmens raumuo Taip pat norint sukurti talijos iliuziją, tikslinga treniruoti nugarą ir pečius. Bananės paprastai mėgsta treniruotis, jos fiziškai aktyvios ir dažnai pasiekia gerų rezultatų.
  • Žymios moterys: Keira Knightley, Cameron Diaz.

OBUOLYS

  • Šį kūno tipą turi 14 proc.moterų.
  • Išoriniai požymiai: jos fiziškai stiprios, turi plačius pečius, siaurus klubus, plokščius sėdmenis, plonas kojas. Riebalinis sluoksnis kaupiasi ant pilvo, pečių, veido ir krūtinės. Todėl jos pasižymi didele krūtine. Net jei riebalinis sluoksnis nedidelis, obuoliukės turi gan plačią taliją.
  • Kiti ypatumai: celiulitas kaupiasi pilvo srityje, riebalų kaupimasis kūno viršutinėje dalyje yra pats pavojingiausias, kadangi tai stipriai padidina aukšto kraujospūdžio, diabeto ir aukšto cholesterolio tikimybę.
  • Mityba: riebalų kaupimąsi lemia cukrus, saldumynai ir kulinariniai gaminiai, kurie turi daug transreibalų – arba kitaip tariant tai, kas turi daug kalorijų. Obuoliukės turi potraukį sūriam ir daug cholesterolio turinčiam maistui. Deja, reikia riboti gyvūninės kilmės riebalų vartojimą, atsisakyti riebios mėsos, riebių pieno produktų. Geriausi riebalų šaltiniai – alyvuogių, sėmenų aliejai, avokadai, riešutai, lašiša. Racioną turi sudaryti liesa mėsa, žuvis, liesi pieno produktai, daug daržovių, kompleksiniai angliavandeniai.
  • Treniruotės: jos lengvai ir greitai priauga raumenininės masės viršutinėje kūno dalyje. Tad krūvis pečių juostai turėtų būti nedidelis, kad kūnas išliktų proporcingas. Pagrindiniai pratimai jums – kojoms ir sėdmenis: pritūpimai, įtupstai, legpresas. Taip pat reikalingas cardiokrūvis, nes jis ne tik padeda deginti kalorijas, bet ir stiprina širdies ir kraujagyslių sistemą.
  • Žymios moterys: Angelina Jolie, Catherine Zeta-Jones

Moterų figūrų tipai turi savo niunsų. Nepamirškite, kad kūno tipai gali būti maišyti, ir nors kriaušės nelabai gali užsiaugti daug raumenų, jos gali būti mezomorfo kūno sudėjimo ir puikiai auginti raumenyną. Tad pažinkite save.

Nepaisant visų niuansų, savo kūną galime susikurti kokį tik norime! Stebuklus daro svorių kilnojimas, sveika mityba nes taip galime pataisyti savo proporcijas ir pagerinti sveikatą. Patikėkite – visi kūno tipai yra nuostabūs!

raumenų atsigavimas

***

NEMOKAMAI konsultuojame mitybos, sporto, papildų klausimais! Rašyk     mityba    mityba

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)