fbpx

KAIP IŠLAIKYTI GRAŽŲ KŪNĄ PER ŠVENTES?

Turbūt kiekvienais metais daugeliui galvoje kirba klausimas – kaip išlaikyti gražų kūną per šventes? Šiemet, kaip ir kiekvienais metais, sulaukę šventinio laikotarpio, šiek tiek stabtelėsime ir apmąstysime, kur šiuo metu esame. Tai tarsi pauzės rėžimas mūsų įtemptame ir greitame gyvenime. Švenčių metu dažniausiai susitinkame su savo šeimos nariais ir artimiausiais draugais, kalbamės įvairiomis temomis ir dalinamės įspūdžiais. O kokie gi susitikimai su brangiausiais žmonėmis be didelio ir nukrauto įvairiais patiekalais šventinio stalo? Tad kaip saikingai mėgautis maistu ir kuo mažiau pakenkti savo kūno formoms?

10 paprastų žingsnių, kaip išlaikyti gražų kūną per šventes

KAIP IŠLAIKYTI GRAŽŲ KŪNĄ PER ŠVENTES1. Prieš šventes sugriežtinkite rėžimą.

Likus savaitei iki švenčių maratono – sumažinkite valgomų angliavandenių skaičių bei padidinkite treniruočių trukmę ar jų skaičių. Įtraukite kardio po treniruotės, taipogi keletui dienų atsisakykite savo įprastai valgomų cheat mealų. Tokiu būdu jūs atsidursite kalorijų deficite, organizmas sudegins vieną kitą gramą riebalų, o jūs su mažesne sąžinės graužatimi galėsite mėgautis maistu. Ir tas mėgavimasis juo tikrai bus didesnis, nes susilaikėte nuo skanėstų jau keletą dienų.

2. Venkite streso.

Stresas atsakingas dėl padažnėjusio širdies plakimas ir kvėpavimo, padidėjusio kraujospūdžio, prakaitavimo, padidėjusio cukraus kiekio kraujyje ir kt. Stresas tai ne tik nemalonus jausmas, taip pat tai ir  procesas, kurio metu išsiskiria kortizolis, kuris dar dažnai vadinamas streso hormonu. Kortizolio dėka naikinami mūsų kūno raumenys, suprastėja miego kokybė, taip pat skatinamas emocinis valgymas, kai beprotiškai norime prisikimšti į save saldumynų ar kito nesveiko maisto. Keista, bet švenčių laikotarpis yra kupinas streso – ar spėsime nupirkti kolegoms ir draugams dovanas, ką gaminti švenčių stalui, ką apsirengti? Nusiraminkite!

👉Stresas ir tavo progresas

3. Pasirinkite tinkamą porcijos dydį.

KAIP IŠLAIKYTI GRAŽŲ KŪNĄ PER ŠVENTESŠventės mūsų visuomenėje asocijuojasi ne tiek su tradicijomis ar įvykiais, dėl kurių tos šventės apskritai yra švenčiamos, o su šventiniu maisto stalu. Kiekvienas renkasi  savo prioritetus ir šiuo atveju nėra nei teisingo, nei klaidingo pasirinkimo varianto, tačiau šventinis stalas neturėtų priversti mūsų elgtis taip, lyg gyvename tik kartą

Prisėdus prie šventinio stalo tikrai nereikia savęs kankinti badu ar atsidaryti dėžutę su virta krūtinėle bei ryžiais ir nustebinti močiutes bei tėvus dėl tokio savo elgesio. Tačiau nereikėtų prisikirsti šventinių pyragų bei silkučių be jokių ribų. 

Tam, kad psichologiškai save apgautumėte, galite pasiimti mažesnę valgymo lėkštę. Taip būsite tikri, kad į lėkštę įsidedate adekvatų kiekį maisto, neprimaišote sunkiai suderinamų produktų ir mėgausitės kiekviena įsidėta porcija, o ne prisigrūsite pilną skrandį. Patikėkite, rytojaus dieną skrandis Jums tikrai padėkos, o ir to pačio maisto dar tikrai bus likę, jei norėsite pakartoti.

4. Valgykite pakankamai maistinių skaidulų.

Tęsiant temą apie valgymo nuotykius prie šventinio stalo, verta paminėti, kad su valgomu maistu taip pat vertėtų suvalgyti ir pakankamai maistinių skaidulų, kurios itin pasitarnaus Jums virškinimo procese. 

Maistinės skaidulos – tai nevirškinamos struktūrinės augalų dalys, atsparios virškinimo fermentams. Maistinių skaidulų galima rasti daržovėse, vaisiuose ir pilnagrūdėje duonoje (ar grūduose). Tad ant šventinio stalo ieškokite tokių produktų ir juos drąsiai įtraukite į šventinę mitybą tam, kad būtų geresnis virškinimas.

5. Išsirinkite užkandžius.

Po pagrindinių patiekalų, kuriais būna nukrauta didžioji dalis šventinio stalo, ateina eilė ir užkandžių stalui arba vadinamam saldžiam stalui. Tam, kad nesupykdyti močiutės ar kitų artimųjų, privalome ir tikriausiai pageidaujate patys save palepinti užkandžių stalo gėrybėmis ir pratęsti šventinio valgymo maratoną. Tačiau turime jausti saiką ir nukrypti bent iš pažiūros sveikesnių užkandžių variantų link, kuriuose yra mažiau cukraus arba vietoj užkandžių pasirinkti vaisius (tiek šviežius, tiek džiovintus).

KAIP IŠLAIKYTI GRAŽŲ KŪNĄ PER ŠVENTES

👉Kodėl norisi nesveiko maisto?
6. Nepersivalgykite.

Nepersivalgymo tema tiek tiesiogiai, tiek netiesiogiai krypome jau nuo pat straipsnio pradžios. Tad dar kartą – prisiminkime, kad pirminis šventinio stalo tikslas – paragauti po mažą porciją įvairių patiekalų, o ne suvalgyti 10 kartų daugiau maisto negu suvalgome įprastai. 

Taip pat prisiminkime faktą, kad sotumas ateina ne iškart, o praėjus tam tikram laiko tarpui. Tad sėdėdami prie šventinio stalo, saikingai ir lėtai pasivaišinkime, o ne prisivalgykime, taip išliksime žvalesni, energingesni ir linksmesni, o ne apsunkę ir apsnūdę. Mama ar močiutė nuolat kartoja, kad mažai valgote? Patikėkite, net jeigu suvalgytumėte visą puodą baltos mišrainės, jums jos atneštų dar, nes valgėte per mažai.

👉Gudrybės, kaip nepersivalgyti

7. Nepamirškite gerti vandens.

vanduo

Patarimas šventinio stalo nuotykiams palengvinti – išgerti stiklinę vandens likus maždaug pusvalandžiui iki didžiojo valgymo. Taip paruošime savo skrandį būsimam maisto virškinimui. Valgio metu vandens gerkime minimaliai, ypač jei valgome mėsą ar kitą baltyminį maistą. 

O jeigu skrandis neatlaikė šventinio stalo iššūkio ir itin apsunko ar net sustojo, neskubėkime griebti saujos vaistų, o pirmiausia pabandykime apsunkimą pašalinti vandens pagalba. Esant sustojusiam skrandžiui, pamėginkite dažnai, tačiau mažais kiekiais gurkšnoti kambario temperatūros vandenį ar karštą arbatą ir šiek tiek pajudėkite. 

👉Vandens skaičiuoklė

8. Gerai išsimiegokite.

Per šventes praleisto laiko su šeima neskaičiuojame, juk šventės būna vos keletą kartų per metus. Tačiau vakariniai pasisėdėjimai trunka būtent mūsų miego sąskaita. O miego trūkumas kenkia mūsų širdžiai ir sukelia kitas sveikatos problemas. Paankstinkite savo vakarinius pasisėdėjimus, taip anksčiau eisite miegoti, geriau pailsėsite, o laiko su artimaisiais praleisite tiek pat.

👉Miego kokybė ar kiekybė?

9. Šventes praleiskite aktyviai.

Švenčių laikotarpis – tai ne tik sėdėjimas prie vaišių stalo arba televizoriaus žiūrėjimas, kur šventinė programa mums siūlo dvidešimtą kartą pažiūrėti filmą Vienas namuose. Šventes galime praleisti aktyviau ir nebūtinai turime nuvykti pasportuoti į sporto klubą. Fizinės treniruotės sporto salėje – tai tik viena iš alternatyvų aktyviam šventinio laikotarpiu praleidimui. 

Beje, pagalvokite, galbūt šventinis laikotarpis yra puikus metas paskatinti artimuosius apsilankyti sporto salėje kartu su jumis? 

Fiziniam aktyvumui palaikyti galime tiesiog išeiti į lauką pasivaikščioti. Galime ar netgi privalome išsitempti ir artimuosius. Juk pokalbiai vaikščiojant lauke būna įdomesni. Negana to, judėjimas padės paspartinti organizmo virškinimo procesus ir kraujotaką. Taip pat pasivaikščiojimas lauke gali padidinti laimės hormono (serotonino) lygį organizme, nes šio hormono lygis susijęs su tuo, kiek deguonies gauna organizmas. Tad aktyvios šventės ne tik padės Jūsų organizmo veiklai, bet ir neleis aptingti šventiniu laikotarpiu, todėl grįžti į įprastą ritmą bus paprasčiau.

10. Nepadauginkite alkoholio.

per šventesPer šventes stalas dažniausiai būna nukrautas ne tik maistu, bet ir alkoholiu. Apskritai, alkoholis neturiu jokių teigiamų savybių mūsų organizmui ir be jo mes puikiai nugyventumėme visą savo gyvenimą. Kad ir kokios būtų alkoholio vartojimo priežastys, prižiūrint savo kūno formą ir sveikatą, derėtų atsisakyti bent jau stipriųjų alkoholinių gėrimų. 

Aktyvų gyvenimo būdą propaguojantiems žmonėms geriausias variantas iš blogiausių yra vynas. Apskritai, alkoholis organizmui sukelia neigiamus padarinius, tokius kaip dehidratacija, riebalinio sluoksnio didėjimas, sumažėja testosterono lygis ir padidėjo estrogeno lygis organizme, taip pat suprastėja miego kokybė ir t.t. Todėl alkoholiu mėgaukitės saikingai.

Taigi, apžvelgėme 10 žingsnių, kaip išlaikyti gražų kūną per šventes. Juk šventės – tai ne tik maistas ir alkoholis, tai buvimas ir bendravimas su mylimiausiais mūsų žmonėmis ir šventinės nuotaikos puoselėjimas. Gražių švenčių Jums link Sportuojantys.lt kolektyvas!

Dalis straipsnio informacijos buvo paimta iš el. knygos 28 dienų pokyčiai.

👉El. knyga 28 dienų pokyčiai

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)