fbpx

STRESAS IR TAVO PROGRESAS

Nebeprogresuoji? Galbūt persitreniravai? O gal čia kaltas stresas, kuris sutrikdo visą atsistatymo ciklą? Stresas ir tavo progresas yra glaudžiai susiję. Būtent patiriamas stresas gali daryti neigiamą įtaką tavo progresui. Bet apie tai pakalbėkime išsamiau.

👉Persitreniravimas ir jo atpažinimas

Kas yra stresas? Kodėl jis žalingas?

stresas Stresas tai ne tik nemalonus jausmas, kuomet daužosi širdis, suka vidurius ar jaučiame kaip svaigsta galva. Tai procesas, kurio metu išsiskiria kortizolis. Šis hormonas dažnai vadinamas streso hormonu. Kortizolis retkarčiais mums būna naudingas, nes padidina energiją, pagerina atmintį, sumažina jautrumą skausmui. Didžiausią problemą sukelia lėtinis ir nuolatinis stresas, kurio metu išsiskiria kortizolio perteklius. Tuomet mūsų atmintis suprastėja, susilpnėja imunitetas, jaučiame pyktį, prastai miegame, priaugame nereikalingų riebalų ir prarandame raumenų.

Kortizolis ir kūno progresas

Pirmiausia, apžvelkime, kaip kortizolis veikia jūsų raumenis ir jų vystymąsi.

Dar 1964 m. mokslininkai teigė, kad streso hormonas trukdo baltymų sintezei, kuri turi be galo didelę įtaką raumenų augimui. Kiti tyrimai tik patvirtino, kad kortizolis ir fizinis neaktyvumas yra pagrindiniai veiksniai, kurie skatina raumenų nykimą ir stabdo tavo kūno progresą. Negana to, vėlesni tyrimai parodė, kad kortizolis trukdo ir raumenų atsistatymui po treniruotės bei mažina raumens funkcionalumą.

👉Geresnis raumenų atsistatymas po treniruotės

Kaip stresas veikia kūno riebalus? Atliekant tyrimus paaiškėjo, kad nuolatinį stresą patiriantys žmonės turi daugiau kūno riebalų. Negana to, jeigu neišsivaduojate iš lėtinio streso gniaužtų, jums kūno riebalus mesti yra daug sunkiau, net jei laikotės griežto mitybos plano.

Stresas ir jo pasekmės paveikia mitybą ir miegą

stresas

2016 m. atlikti tyrimai parodė, kad lėtinis stresas itin dažnai veda prie emocinio valgymo. Emocinis valgymas – tai saldžių arba riebių produktų vartojimas dideliais kiekiais. Tokiu būdu žmogus bando susidoroti su stresu. Žinoma, tai visai nepadeda, nes atsipalaidavimas ir laimė yra trumpalaikė, problema nuo to neišsisprendžia. Po viso to seka ne tik savęs graužimas, sunkumas visame kūne, bet ir riebalų padidėjimas kūne.

Lėtinis stresas apsunkina galimybę užmigti ir kokybiškai miegoti visą naktį. Miego trūkumas taipogi didina kortizolio gamybą (net iki 37-45%). Taigi, tai tampa tarsi užburtas ratas. Neužmiegate dėl streso, o prasta miego kokybė dar skatina didesnį stresą. Miego trūkumas taip pat stipriai veikia testosterono gamybą, o kur dar tas svarbus faktorius, kad raumuo auga tuomet kai ilsimės ir miegame.

👉Kaip padidinti testosterono gamybą?

Miego kokybei pagerinti rekomenduojame visų pirma suvaldyti savo stresą. Tuomet derėtų keltis ir eiti miegoti tuo pačiu laiku, kad sukurtumėte normalų miego ciklą. Taip pat rekomenduojame vartoti maisto papildus atsipalaidavimui. Prie šių maisto papildų nėra priprantama ir jie yra natūralios kilmės.

👉Maisto papildas atsipalaidavimui

Kaip sumažinti stresą?

  • Pašalinkite streso priežastį.
  • Medituokite ir užsiimkite joga.
  • Dažniau pabūkite gamtoje ir pasimėgaukite tyla.
  • Susidėliokite mintis. 99% dalykų, kurių bijome, niekada nenutinka. Kiekviename iš mūsų slypi daug potencialo bei stiprybės.
  • Atpažinkite stresą, supraskite savo kūno siunčiamus signalus ir tiesiog nusiraminkite!

 

Taigi, išsiaiškinome, kad stresas yra dažniausiai itin pavojingas reiškinys mūsų kūnui. Lėtinis stresas sukelia ilgalaikius padarinius. Stresas ir progresas yra vienas kitam prieštaraujantys procesai. Norėdami džiaugtis geresniu progresu, pirmiausiai susitvarkykime su patiriamu stresu. Išmokėti atrasti balansą ir tapkite #sportuojantysGyvenimui, kuomet laisvai renkatės tarp reikia ir noriu.

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)