fbpx

KAIP STRESAS DARO ĮTAKĄ TAVO PROGRESUI?

Sakai, kad nebeprogresuoji? Galbūt persitreniravai? Apie tai jau kalbėjome anksčiau, vertėtų prisiminti overtraining simptomus. O gal daugiau dėmesio vertėtų skirti atsistatymui po treniruočių bei sumažinti savo gyvenime streso? Nes būtent patiriamas stresas gali daryti neigiamą įtaką tavo progresui! Plačiau apie tai straipsnyje.

Kas yra stresas ir kodėl jis žalingas?

Stresas tai ne tik nemalonus jausmas, kuomet daužosi širdis, suka vidurius ar jaučiame kaip svaigsta galva… tai procesas, kurio metu išsiskiria kortizolis. Šis hormonas dažnai vadinamas streso hormonu ir jis retkarčiais mums būna naudingas, nes jis padidina energiją, pagerina atmintį, sumažina jautrumą skausmui. Didžiausią problemą sukelia lėtinis ir nuolatinis stresas, kurio metu išsiskiria per daug kortizolio ir tuomet atsiranda jo perteklius. Kas atsitinka tada? Mūsų atmintis suprastėja, susilpnėja imunitetas, jaučiame pyktį, prastai miegame, priaugame nereikalingų riebalų ir prarandame raumenų.

Kortizolis ir kūno kompozicija

Pirmiausia, apžvelkime, kaip kortizolis veikia jūsų raumenis ir jų vystymąsi. Dar 1964 m. mokslininkai teigė, kad streso hormonas trukdo baltymų sintezei, kas turi be galo didelę įtaką raumenų augimui. Sekantys tyrimai tik patvirtino, kad kortizolis ir fizinis neaktyvumas yra pagrindiniai veiksniai, kurie skatina raumenų nykimą.
Negana to, vėlesni tyrimai parodė, kad kortizolis trukdo ir raumenų atsigavimui po treniruotės bei mažina raumens fukcionalumą.

Na, o dabar, kaip stresas veikia kūno riebalus? Atliekant tyrimus paaiškėjo, kad nuolatinį stresą patiriantys žmonės – turi daugiau kūno riebalų. Negana to, jeigu neišsivaduojate iš lėtinio streso gniaužtų, jums kūno riebalus mesti yra daug sunkiau, net jei laikotės griežto mitybos plano.

Stresas veikia mitybą ir miegą

stresasSveikas kūnas tai ne tik normalus riebalų ir raumenų santykis, tai ir pilnavertė mityba, geras miegas…
2016 m. atlikti tyrimai parodė, kad lėtinis stresas itin dažnai veda prie emocinio valgymo. Emocinis valgymas tai itin didelis saldžių arba riebių produktų vartojimas dideliais kiekiais. Tokiu būdu žmogus bando susidoroti su stresu, žinoma, tai visai nepadeda, nes atsipalaidavimas ir laimė yra trumpalaikė, problema nuo to neišsisprendžia, o po to seka ne tik savęs graužimas, sunkumas visame kūne, bet ir riebalų padidėjimas.
Lėtinis stresas taipogi apsunkina galimybę užmigti ir normaliai miegoti visą naktį, dėl to dažnas iš mūsų neišmiega taip reikalingų 6-8 valandų kas naktį. Miego trūkumas taipogi didina kortizolio gamybą (net iki 37-45%), taigi, gaunasi užburtas ratas. Neužmiegate dėl streso, o prasta miego kokybė dar skatina didesnį stresą… Miego trūkumas stipriai veikia testosterono gamybą, o kur dar tas svarbus faktorius, kad raumuo auga tuomet kai ilsimės ir miegame… Miego kokybei gerinti rekomenduojame melatonino arba ZMA papildus (mūsų partneriai: MAISTO PAPILDAI PIGIAU), tačiau, visų pirma suvaldykite stresą…

Kaip suvaldyti stresą?

*Pašalinkite streso priežastį.
*Užsiimkite meditacija ir joga.
*Nuvykite į gamtą, pasimėgaukite tyla.
*Susitvarkykite su savo mintimis. 99% dalykų, dėl kurių bijome niekada nenutinka. O kiekviename iš mūsų slypi labai daug potencialo bei stiprybės.
*Atpažinkite stresą, supraskite savo kūno siunčiamus signalus ir tiesiog nusiraminkite!

Mes aptarėme tik dalį neigiamų streso padarinių, kurie susiję su jūsų kūno sandara, tačiau jų yra daug daugiau įvairiose srityse. Tad mielieji, linkime nestresuoti, mokėti atsipalaiduoti bei siekti savo tikslų kūno rengyboje ir visur kitur lengvai ir be streso!

raumenų atsigavimas

***

NEMOKAMAI konsultuojame mitybos, sporto, papildų klausimais! Rašyk     mityba    mityba

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)