Proteino Batonėliai – Ar Verta Juos Rinktis?

proteininiai batoneliai

Turinys

Proteino batonėliai yra tarp sportuojančių populiarus užkandis.

Tai greitas būdas įtraukti baltymų ir kitų maistinių medžiagų į savo mitybos racioną.

Atsižvelgiant į didelę baltyminių šokoladukų įvairovę rinkoje, svarbu žinoti, kad ne visi baltymų batonėliai yra vienodi.

Šiame straipsnyje apžvelgiama, ar baltymų batonėliai yra sveiki, kokia jų nauda ir kada juos geriausia vartoti.

Proteino batonėlių sudėtis

Proteininių batonėlių maistinė sudėtis gali labai skirtis tarp skirtingų prekių ženklų ir net skonių.

Taip yra dėl skirtingų jų sudedamųjų dalių. 

Daugelis baltyminių šokoladukų gali būti pagaminti iš datulių ir džiovintų vaisių, riešutų bei nesmulkintų grūdų, pavyzdžiui, avižų.

batonelio sudetis

Vidutiniame proteino batonėlyje yra 5–10 gramų riebalų, 25–35 gramų angliavandenių ir 5–10 gramų skaidulų.

Be baltymų ir angliavandenių, daugelis baltymų batonėlių yra geras mikroelementų, tokių kaip kalcis, B grupės vitaminai, kalis ir geležis, šaltinis.

Nagrinėdami ingredientų etiketes, atminkite, kad kai kuriuose proteininiuose batonėliuose naudojamas patentuotas ingredientų mišinys ir ant pakuotės neatskleidžiama jokia informacija.

Kai kuriuose baltyminiuose batonėliuose yra pridėtinio cukraus ir naudojami saldikliai, pavyzdžiui, kukurūzų sirupas su dideliu fruktozės kiekiu.

Paprastai daugumoje baltymų batonėlių yra 150–400 kalorijų ir 10–20 gramų baltymų.

Baltymų šaltiniai taip pat skiriasi. 

Kai kurių batonėlių sudėtyje yra pieno baltymų, tokių kaip kazeinas ir išrūgos, o kituose naudojami augaliniai šaltiniai, tokie kaip soja, žirniai ar rudieji ryžiai

Kai kuriuose yra kiaušinių baltymų, o kituose – riešutai ir sėklos būna kaip pagrindinis baltymų šaltinis.

SANTRAUKA

Proteino batonėlių maistinės savybės gali labai skirtis priklausomai nuo prekės ženklų ir skonių, priklausomai nuo naudojamų ingredientų. Tai turi įtakos kalorijų, baltymų, riebalų ir skaidulų kiekiui, taip pat vitaminų ir mineralų kiekiui baltyminiame batonėlyje.

Proteino batonėlių nauda

Baltyminį batonėlį lengva ir patogu vartoti, tačiau dar išsiaiškinime, kokia nauda jie pasižymi.

batoneliu nauda

1. Patogus maistinių medžiagų šaltinis

Proteininiai batonėliai gali būti paprastas, bet maistingas užkandis. Jie būna įvairių skonių.

Proteino batonėliuose esantis baltymų ir angliavandenių kiekis taip pat gali būti optimalus pasirinkimas, kuris gali suteikti energijos treniruotei arba padėti atkurti raumenis po treniruotės (1).

Be to, kai kurie baltyminiai batonėliai yra geras maistinių skaidulų šaltinis, kuris yra svarbus virškinimo sistemos sveikatai ir gali padėti išvengti persivalgymo tarp valgių (2).

Galiausiai, daugelis baltymų batonėlių yra geras svarbių vitaminų ir mineralų, tokių kaip kalcio, geležies, magnio, kalio, fosforo, vitamino E ir B grupės vitaminų, šaltinis, padedantis patenkinti kasdienius šių mikroelementų poreikius.

2. Svorio metimas

Daugelis tikisi, kad proteininiai batonėliai padės numesti kūno svorio.

Kai kurie tyrimai rodo, kad mitybos planai, kuriuose vartojama daugiau baltymų, padeda numesti svorį labiau nei mityba, kurioje yra standartinis baltymų kiekis. 

Tikėtina, kad taip yra dėl sočiųjų baltymų poveikio, kuris gali sumažinti apetitą ir padėti išvengti persivalgymo (3).

Atkreipkite dėmesį, kad jei pasirinksite šiam tikslui naudoti baltymų batonėlius, sveikam svorio metimui taip pat reikia bendros subalansuotos mitybos ir reguliarių mankštų.

3. Svorio auginimas

Norėdami priaugti kūno svorio, turite suvartoti daugiau kalorijų nei sudeginate per dieną

Jei jūsų tikslas būtent toks, tuomet proteino batonėliai gali būti naudingas mitybos raciono papildymas.

Daugelis baltyminių batonėlių yra kaloringi, todėl suvartojamų kalorijų kiekį galima lengvai padidinti, nevalgant daug papildomo maisto.

Pavyzdžiui, viename baltymų batonėlyje gali būti daugiau nei 350 kalorijų

Juos galima lengvai suvartoti tarp valgių, kad surinktumėte papildomų kalorijų, reikalingų masės auginimui.

Vis dėlto, net jei norite priaugti svorio, rinkitės baltymų batonėlius, kuriuose yra naudingų ingredientų, pvz. vitaminų ir mineralų, o ne tuos, kuriuose yra daug pridėtinio cukraus ir priedų.

4. Raumenų auginimas

Jei esate labai aktyvus žmogus ir siekiate priaugti raumeninės masės arba ją išlaikyti, pabandykite į savo mitybos racioną įtraukti didesnį kiekį baltymų.

Tam tikslui gali tikti ir proteininiai šokoladukai.

Yra rekomendacijos ištvermės ir jėgos treniruojantiems sportininkams suvartoti 1,2–1,7 gramo baltymų vienam kilogramui kūno svorio (4).

Tyrimai rodo, kad baltymų kiekio padidinimas mityboje gali padidinti raumenų masę ir našumą, kai bendras fizinis aktyvumas ir mityba yra tinkami (5).

SANTRAUKA

Proteino batonėliai gali būti patogus būdas papildyti savo mitybą angliavandeniais, baltymais, vitaminais ir mineralais. Be to, jie gali pažaboti apetitą arba padėti atkurti raumenis po treniruotės. Vis dėlto jie negali visiškai pakeisti įprasto maisto.

Baltyminių šokoladukų trūkumai

batoneliu trukumai

Jei valgote proteino batonėlius tik dėl baltymų, atminkite, kad dauguma žmonių suvartoja daugiau baltymų nei reikia, todėl sveikas maistas gali būti pakankamas šios maistinės medžiagos šaltinis.

Baltymų perteklius nėra naudingas įprasto žmogaus sveikatai.

Nepaisant to, kai kuriems žmonėms, įskaitant sportininkus, nėščias ir krūtimi maitinančias moteris bei sergančius tam tikromis lėtinėmis ligomis, baltymų kasdien reikia suvartoti daugiau nei kitiems žmonėms.

Taip pat verta atkreipti dėmesi, kad baltymų batonėlių kaina gali labai skirtis ir kai kurie iš jų gali būti neverti savo kainos. 

Todėl prieš perkant, rekomenduojama pasilyginti keletos produktų maistines deklaracijas ir taip išsiaiškinti, kurie prekės ženklai siūlo geriausios kainos – kokybės santykio produktus.

Pasirinkite tuos proteino batonėlius, kurių sudedamųjų dalių sąrašas yra trumpas ir kuriuose yra kuo mažiau pridėtinio cukraus arba jo nėra.

SANTRAUKA

Proteino batonėliai skiriasi ne tik maistinėmis medžiagomis, bet ir sudedamosiomis dalimis. Kai kuriuose yra daug pridėtinio cukraus ir jie gali būti nereikalingas baltymų pertekliaus šaltinis.

Kiti baltymų turintys maisto produktai

baltymai maiste

Jei ieškote kitų būdų, kaip į savo mitybą įtraukti daugiau baltymų turinčio maisto, pateikiame keletą idėjų:

  • riešutai ir sėklos;
  • sūris;
  • kiaušiniai;
  • riešutų sviestas
  • nesaldintas jogurtas;
  • varškė;
  • pupelės ir lęšiai;
  • liesa mėsa ir žuvis.

Su tinkamai subalansuota mityba nesunku patenkinti baltymų poreikį. 

Į kiekvieną valgį ir užkandį įtraukite sveikų baltymų turinčių maisto produktų, kad ilgiau jaustumėtės sotesni, pagyvintumėte treniruotes ir palaikytumėte sveiką gyvenimo būdą.

SANTRAUKA

Baltyminiai šokoladukai nėra vienintelis būdas surinkti daugiau baltymų savo mityboje. Baltymų turinčio visaverčio maisto įtraukimas į savo racioną yra vienas iš būdų palaikyti sveiką gyvenseną.

Mitybos Planas

Mitybos Planas

❗ ĮSPĖJIMAS - rezultatai ir įgūdžiai išliks ilgam! ✅ Planas sudaromas pagal jūsų tikslą: svorio auginimas, metimas, savijautos gerinimas...…

Apibendrinimas

proteininiai batoneliai batonelis

Proteino batonėliai yra patogus būdas į savo mitybą įtraukti daugiau baltymų ir kitų maistinių medžiagų. 

Tačiau ne visi produktai yra vienodi.

Kai kuriuose yra daug kalorijų ir pridėtinio cukraus. 

O kai kurie batonėliai gali būti tinkamas pasirinkimas norint paskatinti treniruotę, stabilizuoti cukraus kiekį kraujyje per dieną ar net pradėti rytą kelyje.

Yra daugybė kitų būdų, kaip surinkti daugiau baltymų savo mityboje.

Bet jei nuspręsite valgyti proteininius šokoladukus, prieš perkant, pasitikrinkite prekės maistingumo deklaraciją.

Taip išsiaiškinsite, ar konkretus batonėlis yra tinkamas būtent jums.