fbpx

VISA TIESA: BALTYMŲ PASISAVINIMAS

Kai kurie teigia, kad organizmas geba pasisavinti tik tam tikrą skaičių baltymų vieno valgymo metu. Kiti teigia priešingai, o kur dar kitokios nuomonės šia tema… Šiame straipsnyje apžvelgsime šviežią ir tikslią informaciją apie tai, kas kiek laiko ir kiek valgyti baltymų, kad pasiektumėte maksimalių rezultatų.

Ką sako mokslas: baltymų pasisavinimas

BALTYMŲ PASISAVINIMASKai suvalgome baltyminio maisto, skrandis naudoja rūgštį ir fermentus, kad baltymus suskaidytų į aminorūgštis. Šios molekulės patenka į kraujotaką, plonąją žarną. Plonoji žarna turi ribotą skaičių ląstelių, kurios gali pernešti aminorūgštis į kūno audinius. Tai ir yra baltymų pasisavinimo pagrindas.

Kaip greitai plonoji žarna absorbuoja aminorūgštis į kraują?

Tai vyksta skirtingai – skirtingiems baltymų šaltiniams. Pateikiame pavyzdžius skirtingoms maisto medžiagoms:
*Išrūgos – 8-10 g. per val.
*Kazeinas – 6.1 g. per val.
*Sojos baltymai – 3.9 g. per val.
*Virto kiaušinio baltymas – 2.9 g. per val.
Taigi, galite paskaičiuoti, per kokį laiką bus pasisavinti jūsų baltyminis maistas. Tačiau organizmas gali ir atsargoje laikyti aminorūgštis, kad ateičiai būtų galima šias atsargas panaudoti tuomet, kada to reikės.

Ar egzistuoja baltymų pasisavinimo lubos?

Visų pirma, kol maistas patenka į plonąją žarną (kur vyksta didysis pasisavinimas), praeitna kelios valandos, visų antra, jūsų organizmas pats reguliuoja, kaip greitai maistas judės visu virškinimo traktu. Atliktas tyrimas parodė, kas žmonės laikęsi IF dietos (nevalgius 16-20 val ir po to valgant 4-8 val.) neturėjo neigiamo poveikio raumenynui, nors didelį kiekį baltymų suvartojo būtent per kelias valandas.

Apie kitus tyrimus

BALTYMŲ PASISAVINIMASVienas tyrimas parodė, kad idealiausias kiekis baltymų po treniruotės vyrui yra 20 g. Bet esmė, kad pats baltymų poreikis kiekvienam žmogui skiriasi ir tai priklauso nuo:

*Kokio dydžio raumenynas. Kuo daugiau raumenų, tuo daugiau aminorūgščių jums reikia bei tuo didesnė jų “saugykla” yra pas jus.
*Koks yra aktyvumas. Kuo didesnis aktyvumas, tuo daugiau baltymų organizmui reikia.
*Koks amžius. Kuo esate vyresnis, tuo daugiau baltymų orgaznimui reikia, kad išlaikytų raumenyną.
*Hormonai organizme. Jeigu jūsų organizme yra didesnis anabolinių hormonų kiekis, jis panaudos baltymus efektyviau, todėl jums jų reiks daug daugiau.

Taigi, ką daryti?

Negalime tiesiog griežtai apibrėžti, jog reikia valgyti kas 3 valandas po 20 g., kad išvengtumėme raumenų irimo, nes tai nėra tiesa. Žinoma, gerai yra valgyti prieš ir po treniruotės atitinkamą kokybiškų baltymų skaičių, tačiau daug svarbiau yra visos dienos kalorijų ir pačių baltymų skaičius bei jų šaltiniai. Baltymų pasisavinimas sudėtinga tema, tikimės, kad papildėte savo žinias. 😉

raumenų atsigavimas

***

Šaltinis

NEMOKAMAI konsultuojame mitybos, sporto, papildų klausimais! Rašyk     mityba    mityba

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)