fbpx

KAS YRA ANGLIAVANDENIŲ CIKLAVIMAS?

Angliavandenių vartojimas visuomet kelia daug diskusijų, yra netgi dietų, kuriose visai nėra angliavandenių. Šį kartą aptarsime, kas yra angliavandenių ciklavimas ir kaip tai veikia jūsų organizmą.

raumenų atsigavimas

Kas yra angliavandenių ciklavimas?

Tai toks maitinimosi būdas kai kasdien, kas savaitę ar kas mėnesį yra keičiamas suvartojamų angliavandenių kiekis (didinamas arba mažinimas). Dažnai šis būdas naudojamas norint numesti svorio, bet išlaikyti maksimalų fizinį aktyvumą.

Į ką atkreipti dėmesį, cikluojant angliavandenius?

Cikluojame angliavandenius pagal tam tikrą grafiką. Yra keli klasikiniai variantai, kaip pavyzdžiui, didelio aktyvumo dienomis suvartojamas didesnis angliavandenių kiekis (high-carb), o poilsio dienomis yra sumažinami angliavandeniai (low-carb). Taip pat galima cikluoti neatsižvelgiant į aktyvumą.

Tipinis variantas yra 2 dienos su aukštu angliavandenių kiekiu, 2 dienos su vidutiniu, o likusios 3 dienos savaitėje – su minimaliu jų kiekiu. Baltymų vartojimas visomis dienomis yra bene vienodas, tačiau riebalų suvartojimas padidėja, kai angliavandenių yra mažai mityboje.

Angliavandenių ciklavimas reikalauja didelės strategijos ir savęs stebėjimo negu įprasta dieta.

ANGLIAVANDENIŲ CIKLAVIMASKą sako mokslas apie ciklavimą?

Tai ganėtinai naujas mitybos metodas, pagrįstas biologiniais mechanizmais manipuliuojant angliavandeniais. Gerai suderintas angliavandenių ciklavimas padeda numesti nereikalingus riebalus nejaučiant alkio bei leidžiant atsigauti raumenims, taip pat sureguliuoja tokių hormonų veiklą kaip leptinas ir grelinas.
Low-carb (mažai angliavandenių) dienomis kūnas persijungia į rėžimą, kai energijai naudojami kūno riebalai, pagreitėja medžiagų apykaita, pagerėja jautrumas insulinui, o high-carb dienomis angliavandeniai panaudojami maksimaliai naudai jūsų atsigavimui ir raumenynui.

Kokia angliavandenių ciklavimo nauda?

*Puikus mitybos būdas metant svorį, nes išvengiama alkio (svoris kris tol, kol išlaikysite kalorijų deficitą).
*Reguliarus angliavandenių ciklavimas gali pagerinti jėgą, atsigavimą po treniruotės, maksimaliai išsaugoma raumeninė masė.
*Gerėja medžiagų apykaita bei jautrumas insulinui.
*Nenukenčia testosterono ir leptino hormonai, jeigu mitybos planas yra griežtesnis.

Geriausi angliavandeniai

Tai, jog cikluojate angliavandenius, nereiškia, kad maisto kokybė yra nesvarbi, turite valgyti kokybišką ir gerą maistą. Kokie angliavandeniai yra geriausi laikantis šio mitybos būdo?

*Pilni grūdai (rudieji ryžiai, avižos)
*Daržovės
*Vaisiai (ypač uogos)
*Ankštinės daržovės
*Bulvės

Ciklavimo pavyzdžiai

Kaip ir minėjome, yra labai daug variacijų. Pateikiame pora pavyzdžių.
Pirmasis – kassavaitinis, atsižvelgiant į jūsų fizinį aktyvumą. Angliavandenių kiekis yra orientacinis. Jeigu tą dieną turite treniruotę, jūsų angliavandenių suvartojimas yra didesnis, jeigu ilsitės – mažesnis. Ir itin svarbu įsidėmėti, kad kai angliavandenių valgote mažiau, jūsų suvartojamų riebalų kiekis turi būti didesnis (high-fat) ir atvirkščiai.

angliavandenių ciklavimas

Antrasis – kiek kitoks, su ilgesnėmis užkrovomis bei ilgesniu periodu, kai būnama low-carb.

angliavandenių ciklavimas

Rekomenduojame išbandyti angliavandenių ciklavimą tiems, kam įdomu, kaip tai veikia bei tiems, kas nori numesti svorio kiek kitokiu būdu. Geriausia, kad tokią dietą/mitybos planą jums sudarytų patikimas mitybos specialistas, kad pajustumėte maksimalią naudą.

***

NEMOKAMAI konsultuojame mitybos, sporto, papildų klausimais! Rašyk     mityba    mityba

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)