fbpx

KAIP NEPERSIVALGYTI? FAKTAI IR GUDRYBĖS.

Nesvarbu, ar norite numesti, ar priaugti svorio – persivalgymas yra tai, nuo ko darotės tingūs, mieguisti ir apkraunate savo skrandį bei visą organizmą. Persivalgyti negalima, tai jums kenkia. Tad ką daryti, kad jaustumėte saiką?

kaip nepersivalgyti

Visų pirma, pagalvokite, ar nesate emocinis valgytojas, jeigu taip, tuomet reikia spręsti psichologines priežastis. Peržiūrėkite, ar jūsų mityba subalansuota (netrūksta kalorijų, vitaminų, mineralų bei visų makroelementų), jeigu taip – tuomet reikia naujo mitybos plano. Tačiau jeigu persivalgote, nes jums tiesiog skanu, neturite, ką veikti ar tiesiog norite TO maisto ir nežinote kodėl – siūlome pasitelkti keletą gudrybių.

1.Rinkitės mažas lėkštes

kaip nepersivalgytiDabartinės lėkštės yra netgi ketvirtadaliu didesnės nei buvo 1900 metais. Didesnė lėkštė – tai papildomos 50 ar daugiau kalorijų kasdien, todėl nenuostabu, kad per tą laiką ir žmonių kūno apimtys padidėjo. Didelėje lėkštėje sukuriamas įspūdis, kad maisto yra nedaug, todėl jo prisikrauname daugiau. Žinoma, galite maistą sverti, bet akių neapgausime, atrodys, kad suvalgėme mažai, todėl galime jausti alkį. Taipogi nevalgykite tiesiai iš pakuotės, nes taip tikrai nesukontroliuosite suvalgomo kiekio.

2.Slėpkite saldumynus

Nelaikykite saldumynų atviroje vietoje, o geriausia išvis jų namuose neturėti. Nes matydami pagundą, jai atsispirti bus labai sunku, dar geriau saldainių, sausainių, traškučių ar panašių dalykų namuose visai neturėti, o užsimanius kažko skanaus nueikite ir nusipirkite nedidelį kiekį. Arba geriausia, gaminkite sveikuoliškus skanėstus, nemažai jų rasite mūsų receptų skiltyje.

persivalgymas3.Perkraustykite šaldytuvą

Tas maistas, kuris lengvai pasiekiamas, yra lengviau ir suvalgomas. Pasiruoškite iš anksto sveikų užkandžių matomoje šaldytuvo vietoje. Pavyzdžiui, lazdelėmis susipjaustykite morkas, agurkus, o turimą likusį pyrago gabalėlį ar kitą nesveiką maistą nugrūskite į šaldytuvo gilumą.

4.Neskubėkite nukraustyti stalo

Kai matome, kiek ištuštinome lėkščių – suvokėme, kiek daug suvalgėme ir nebenorėsime valgyti daugiau. Tad nenukraustykite stalo, jei dar nebaigėte valgyti.

5.Patiekite maistą gražiai ir prabangiai

Įrodyta, kad gražiau, prabangiau pateiktu maistu mėgaujamės labiau ir jį valgome lėčiau. Taip greičiau pajuntame sotumą ir nepersivalgome.

Keletas kitokių gudrybių:

1.Jeigu norite suvalgyti daugiau salotų – valgykite iš žalios lėkštės. Nustatyta, kad kai valgome iš tokios spalvos lėkštės, kokios yra pats maistas – mes jo suvalgome daug daugiau. Tas pats galioja ir tiems, kas nuolat skundžiasi prastu apetitu ir negali pagalvoti, kaip suvalgyti tą kalną ryžių. Valgykite juos iš baltos lėkštės.

sveikata2.Saldesnis maistas jums atrodys valgant iš apvalios lėkštės, o iš kvadratinės – maistas bus sūresnis ir aštresnis. Taip galite kiek apgauti savo skonio receptorius.

3.Saldesnė kava jums atrodys geriant iš didelio puodelio, o kartesnė iš mažesnio. Taip galite sumažinti cukraus kiekį kavoje – tiesiog gerkite ją iš didesnio puodelio.

Galbūt dalis pateiktų gudrybių ir atrodo juokingos, tačiau nespjaukite į jas ir išbandykite! Tobulėkime kartu!

***

Dalinai parengta pagal žurnalą “Psicgologija TAU” (2019 m. liepa-rugpjūtis)

NEMOKAMAI konsultuojame mitybos, sporto, papildų klausimais! Rašyk     mityba    mityba

 

 

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)