fbpx

6 BŪDAI: KAIP ĮVEIKTI NORĄ UŽKANDŽIAUTI?

Kodėl užkandžiaujame nesveiku maistu? Taip nutinka dėl to, nes:

neturime, ką veikti
patiriame stresą
laikomės prasto mitybos plano
organizme yra tam tikrų vitaminų/mineralų trūkumas
tai tapo įpročiu…

Tad pateikiame keletą būdų, kurie padės suvaldyti savo potraukį užkandžiauti.

1.Skaičiuokite

Kognityvinės elgesio terapijos metodas. Ant lapo popieriaus pasižymėkite skaičių seką nuo 1 iki 20. Kaskart, kai pajusite nenumaldomą norą užkandžiauti, bet jam atsispirsite, perbraukite pirmąjį skaičių. Jei užkandžiavimui neatsispirsite, turite vėl pradėti nuo vieneto. Kaip tai veikia? Kas kartą išbraukus skaičių, sau duodamas tam tikras valios pastangų įvertinimas, kuris skatina nesustoti ir motyvuoja įveikti užkandžiavimus ir ateityje.

kaip įveikti norą užkandžiauti (1)2.Valgkite tik tai, kas trašku ir sveika

Mūsų smegenys ne tik fiksuoja maisto skonį, bet ir maisto tekstūrą, pojūtį jį kramtant. Liežuvis ir dantys „fiksuoja“ malonų pojūtį kramtant traškiuosius užkandžius, smegenims siunčiami dar didesni malonumo signalai. Rinkitės sveiką – traškią alternatyvą: obuoliai, morkos, riešutai. Taipogi nepamirškite išbandyti sveikų desertų, kuriuos galite pasigaminti patys.

3.Neatsisakykite visko

Kaskart, kai norėsite ko nors saldaus, stverkitės ne pyragėlio, bet vaisiaus. Taip ne tik pajusite saldumą, gausite angliavandenių, bet kartu aprūpinsite organizmą vitaminais ir mineralais. Tam taip pat puikiai tiktų gero juodojo šokolado plytelė. Nereikia visiškai atsisakyti cukraus ar malonumo, kurį gauname su maistu. Svarbiausia – saikas.

4.Nusiraminkite kitais būdais

Užkandžiavimai dažnai mus apima esant tam tikroms gyvenimiškoms situacijomis. Kokioms? Pavyzdžiui, streso metu. Tokiu atveju organizmą nuraminti siūloma kitais būdais. Įrodyta, jog tam pasitarnauja meditacinė arba klasikinė muzika, pasivaikščiojimas gryname ore ar sportas, skambutis draugui arba minčių išdėstymas lape.

kaip įveikti norą užkandžiauti (1)5.Keiskite įpročius

Moksliškai įrodyta, kad dažniau užkandžiaujame ir kai jaučiame miego trūkumą ir kai smegenys pripranta prie „mitybinės rutinos“ )arba kai mityba dienos eigoje yra nepilnavertė).

Tad miegui teikite didelę svarbą, o jei dieną pajusite mieguistumą ar jėgų trūkumą, įveikite tai saikingu kiekiu kofeino, trumpa mankšta.

Jei kalbėtume apie rutiną, smegenys mėgsta pasikartojančius veiksmus, įpročius. Pavyzdžiui, spragėsių dubenį žiūrint televizorių ar pyragėlį susitikus su bičiuliu. Keiskite šiuos įpročius – nežiūrėkite televizoriaus, o su draugais susitikę išeikite pasivaikščioti ar žaiskite stalo žaidimus.

6.Tiesiog skaičiuokite kalorijas

Norite valgyti viską, bet nepriaugti svorio? Skaičiuokite kalorijas. Įspėjame, savijauta bei pati kūno kompozicija ideali nebus.

Jau sužinojote, kaip įveikti norą užkandžiauti. Dabar atraskite balansą, išsiugdykite gerus įpročius. Sunku bus tik pradžioje, tačiau jūsų kūnas jums padėkos!

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)