fbpx

KĄ DARYTI, KAI NORISI SALDŽIAI, RIEBIAI AR PER DAUG?

Šiuolaikinė mityba turi labai daug problemų. Valgome per riebiai, per sūriai, per saldžiai, dažnai persivalgome, vartojame daug stimuliantų, mūsų mityba yra nereguliari ir nesubalansuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl norisi daug saldumynų, sūraus ar riebaus maisto bei ką daryti su šia problema.

Jeigu norisi saldumynų…

Jums trūksta chromo, sieros, anglies ir triptofano. Vietoje saldumynų į savo racioną įtraukite vynuogių, saldžių bulvių, kalakutienos, vištienos, vaisių ir riešutų.

Prieš 100 metų žmogus suvartodavo 5 kg cukraus per metus, šiandien žmogus suvartoja 40-60 kg cukraus per metus. Cukrus daro įtaką ne tik jūsų išvaizdai, bet ir energijai. Nuolatinis cukraus vartojimas yra kaltas dėl jūsų mieguistumo, galvos skausmų, irzlumo ir dirglumo, jei tą dieną nesuvartojote saldumynų ar kavos. Kaip sumažinti cukraus kiekį savo mityboje? Cukrų įvairiuose kepiniuose, kavoje galite pakeisti natūraliais saldikliais (pvz. stevia), pyragėlių ir saldainių troškimą suvaldyti vaisiais ar aukšto glikeminio indekso angliavandeniais, venkite paslėpto cukraus duonoje, jogurtuose, javainiuose ir pan. Jeigu 100 g. produkto turi 5 ir mažiau gramų cukraus, jis šiuo atžvilgiu yra laikomas sveiku.

ką darytiJeigu norisi miltinių patiekalų…

Jūsų organizme yra azoto trūkumas. Vietoje bandelių ir kitų miltinių patiekalų valgykite lašišos, ankštinių daržovių ir riešutų.

Įprastų miltų patiekalai neturi daug vitaminų ir mineralų, tad negausite naudingų medžiagų, negana to, tokie produktai apsunkins jūsų žarnyną ir suteiks tik labai greitos energijos, kuri greitai baigsis. Tad būkite išmintingi ir tokiu maistu lepinkitės tik retkarčiais.

Jeigu norisi sūraus…

Jūsų organizme trūksta silicio ir druskos. Valgykite žuvies, riešutų, ožkos pieno.

Dienos norma yra iki 6 g. druskos. Per daug druskos organizme didina arterinės hipertenzijos riziką. Žmonėms su aukštu kraujospūdžiu maksimalus druskos suvartojimas per dieną yra tik iki 2 g.

Tačiau druskos trūkumas taipogi yra žalingas. Didžiąją dalį dienos druskos normos žmogus gauna su įprastu maistu (sūris, dešra, duona), tačiau, jei maitinatės natūralesniu maistu – druskos turite patys įsidėti. Trūkstant druskos gali prasidėti mėšlungis, sąnarių problemos, suprastėti nuotaika.

Jeigu norisi kavos ar kitų stimuliantų…

Jums trūksta geležies, sieros, fosforo. Į mitybą įtraukite raudonųjų pipirų, kiaušinių, trešnių, svogūnų, česnakų, žalumynų.

Ribokite stimulaintų vartojimą ir kontroliuokite kiek jų suvartojate, nes besaikis energetinių gėrimų ir kofeino vartojimas veda į priklausomybę. Laikui bėgant neturėsite energijos net ir menkiausiems darbams atlikti neišgėrus kavos ar energetinių gėrimų.

Jeigu norisi alkoholio…

Jums trūksta baltymų ir kalio. Į mitybą įtraukite steiką, juodąsias alyvuoges, avižas, bananus.

Jeigu norisi riebiai…

Jums trūksta kalcio. Valgykite daugiau sūrio, jogurto, žuvies, salotų, brokolių, apelsinų, pilno grūdo košių.

Valgant labai riebų, nesveiką maistą didėja „blogasis cholesterolis“, kuris skatina širdies ir kraujagyslių ligas (nepamirškite, kad labai aukštoje temperatūroje kepamas net ir sveikas maistas, pavyzdžiui, liesa vištiena, taip pat tampa blogojo cholesterolio šaltiniu.) Riebus maistas taip pat turi daug kalorijų, apsunkina jūsų skrandį, jo suvalgę jaučiatės mažiau energingas ir žvalus.

ką daryti
Blogasis cholesterolis kaupiasi arterijų sienelėse

Jeigu norisi visko ir daug…

Jums trūksta tirozino, triptofano, silicio. Į mitybą įtraukite ėrienos, sėklų, raudonų uogų. Didelis alkis maistui taipogi gali būti dėl angliavandenių trūkumo organizme, tad įtraukite į racioną žemo glikeminio indekso angliavandenių, valgykite daugiau daržovių bei gerųjų riebalų sotumui užtikrinti.

Visas šias problemas – nepaaiškinamą kažkokio maisto troškimą gali sukelti ir nesubalansuota mityba, angliavandenių, baltymų, riebalų ar kitų medžiagų trūkumas organizme, hormonų svyravimai, miego trūkumas ar stresas. Sužinok daugiau apie mitybą ir susidaryk pats sau mitybos planą arba kreipkis pas mus!

***

Pagal A. Kožajeva

NEMOKAMAI konsultuojame mitybos, sporto, papildų klausimais! Rašyk     mityba    mityba

 

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)