fbpx

BANANŲ NAUDA IR ŽALA

Seniai žinoma, kad bananas – puikus energijos šaltinis. Bananų nauda yra neabejotina. Mokslininkų teigimu, maždaug 90 min. trukmės treniruotei užteks vos dviejų vidutinio dydžio bananų suteiktos energijos. Tad sportininkai žino, kad prieš treniruotę visuomet verta valgyti bananus.

👉Sužinok, ką dar valgyti prieš treniruotę


Tačiau bananai naudingi ne tik tuo. Juose yra 4 kartus daugiau baltymų, 2 kartus daugiau angliavandenių, 3 kartus daugiau fosforo, 5 kartus daugiau vitamino A ir geležies bei 2 kartus daugiau kitų vitaminų bei mineralinių medžiagų, nei, pavyzdžiui, obuoliuose. Turbūt pats vertingiausias elementas, dėl kurio rekomenduojama valgyti bananus, yra kalis.

Šie vaisiai taip pat gali ženkliai palengvinti kai kurių ligų simptomus ir yra itin naudingi mūsų organizmui.

Bananų nauda

bananu nauda

  • Lengvina PMS. Banane esantis vitaminas B6 reguliuoja gliukozės kiekį kraujyje, o tai turi teigiamą įtaką jūsų nuotaikai.
  • Atkuria įprastą žarnyno veiklą. Visa tai dėl bananuose esančių skaidulų.
  • Kovoja su mažakraujyste. Kadangi bananuose gausu geležies, šie vaisiai skatina hemoglobino gamybą kraujyje ir taip padeda kovoti su mažakraujyste.
  • Kovoja su aukštu kraujo spaudimu. Bananuose gausu kalio, tačiau druskos jame yra labai nedaug. Toks derinys padeda kovojant su aukštu kraujo spaudimu.
  • Didinama smegenų galia. Bananuose esantis kalis padeda mokytis. Ekspertmento metu, suvalgę bananų studentai tapo atidesni.
  • Organizmui padeda palaikyti normalų cukraus kiekį kraujyje.
  • Mažina odos patinimą ir sudirgimą. Tereikia patrinti vabzdžio įkandimo vietą vidine banano žievės puse, tuomet žaizdos patinimas atslūgs, o žaizdos srityje kamuojantis niežulys nuslops.
  • Ramina nervų sistemą. Visa tai dėl banane esančio vitamino B.bananu nauda
  • Mažina sudirgimus. Bananų tekstūra itin švelni, dėl to jie laikomi puikiu dietiniu maisto produktu, padedančiu kovoti su žarnyno veiklos sutrikimais. Be to, bananai yra vieninteliai žali vaisiai, kuriuos galite valgyti be jokios baimės, jei jus vargina įsisenėjusios opos.
  • Kontroliuoja kūno temperatūrą. Daugelyje kultūrų bananai laikomi vaisiais, padedančiais atvėsinti nėščiųjų kūno temperatūrą ir stabilizuojančiais jų emocinę būklę. Pavyzdžiui, Tailande besilaukiančios moterys valgo bananus, kad gimusio kūdikio kūno temperatūra nebūtų aukšta.
  • Mažina rūgštingumą.
  • Padeda išvengti depresijos. Tai susiję su bananuose esančiu triptofanu – tam tikros rūšies baltymu, kurį mūsų organizmas paverčia į serotoniną. Kaip žinome, serotoninas padeda atsipalaiduoti, pakelia nuotaiką ir skatina laimės pojūtį.

bananu zala

Galima bananų žala

Su bananais taip pat galioja auksinė taisyklė – kas per daug – tas nesveika! Tad kas gali nutikti, jeigu be saiko valgysime bananus?

  • Dėl sudėtyje esančio tiramino, bananai gali sukelti migreną.
  • Taip pat jums gali pasireikšti alergija bananams (itin tikėtina alergija yra, jeigu taipogi turite alergiją avokadams, kiviams) gali sukelti nemigą, jeigu suvalgysite prieš miegą.
  • Bananai gali sukelti hiperkalemiją (per didelis kalio kiekis organizme).
  • Šie vaisiai gali sutrikdyti virškinimą ir sukelti vidurių užkietėjimą, viduriavimą ar pilvo pūtimą.
  • Bananai gali susilpninti kai kurių vartojamų vaistų poveikį.
  • Bananai taipogi yra itin kaloringi vaisiai.

 

Tad saikingai mėgaukitės bananais ir nuostabiu jų teigiamu poveikiu. Nepamirškite subalansuotos bei įvairiapusiškos mitybos ir būsite sveiki bei energingi.

Daugiau naudingos ir įdomios informacijos rasite mūsų el. knygoje 28 dienų pokyčiai.

👉El. knyga 28 dienų pokyčiai

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)