fbpx

BANANŲ NAUDA IR ŽALA

Seniai žinoma, kad bananas – puikus energijos šaltinis. Mokslininkų teigimu, maždaug 90-ies minučių trukmės treniruotei užteks vos dviejų vidutinio dydžio bananų suteiktos energijos, todėl sportininkai dažnai vartoja bananus prieš treniruotę.

Tačiau bananai naudingi ne tik tuo. Juose yra 4 kartus daugiau baltymų, 2 kartus – angliavandenių, 3 kartus – fosforo, 5 kartus – vitamino A bei geležies ir 2 kartus – kitų vitaminų bei mineralinių medžiagų, nei, pavyzdžiui, obuoliuose, o turbūt pats vertingiausias elementas, dėl kurio rekomenduojama valgyti bananus, yra kalis.

Šie vaisiai taip pat gali ženkliai palengvinti kai kurių ligų simptomus ir yra nepaprastai naudingi mūsų organizmui.

Pateikiame 12 naudingų bananų savybių:

bananasLengvina PMS. Banane esantis vitaminas B6 reguliuoja gliukozės kiekį kraujyje, o tai turi teigiamą įtaką Jūsų nuotaikai.

Atkuria įprastą žarnyno veiklą. Visa tai dėl bananuose esančių skaidulų.

Kovoja su anemija. Kadangi bananuose gausu geležies, šie vaisiai skatina hemoglobino gamybą kraujyje ir taip padeda kovoti su anemija.

Kovoja su aukštu kraujo spaudimu. Bananuose gausu kalio, tačiau druskos jame yra labai nedaug. Toks derinys padeda kovojant su aukštu kraujo spaudimu.

Didinama smegenų galia. Bananuose esantis kalis padeda mokytis – užvalgę bananų studentai (eksperimento metu) tapo atidesni.

Padeda išlaikyti organizmui reikalingą cukraus kiekį kraujyje.

Mažina odos patinimą ir sudirgimą. Patrinkite vabzdžio įkandimo vietą vidine banano žievės puse, tuomet žaizdos patinimas atslūgs, o žaizdos srityje kamuojantis niežulys nuslops.bananas

Ramina nervų sistemą. Visa tai dėl banane esančio vitamino B.

Mažina sudirgimus. Bananų tekstūra itin švelni, dėl to jie laikomi puikiu dietiniu maisto produktu, padedančiu kovoti su žarnyno veiklos sutrikimais. Be to, bananai yra vieninteliai žali vaisiai, kuriuos galite valgyti be jokios baimės, jei Jus vargina įsisenėjusios opos.

Kontroliuoja kūno temperatūrą. Daugelyje kultūrų bananai laikomi vaisiais, padedančiais „atvėsinti“ nėščiųjų kūno temperatūrą ir stabilizuojančiais jų emocinę būklę. Pavyzdžiui, Tailande besilaukiančios moterys valgo bananus, kad gimusio kūdikio kūno temperatūra nebūtų aukšta.

Mažina rūgštingumą.

Padeda išvengti depresijos. Tai susiję su bananuose esančiu triptofanu – tam tikros rūšies baltymu, kurį mūsų organizmas paverčia į serotoniną, padedantį atsipalaiduoti, pakeliantį nuotaiką ir skatinantį laimės pojūtį.

bananasTačiau ir čia galioja auksinė taisyklė – kas per daug, tas nesveika! Tad kas gali nutikti, jeigu be saiko valgysime bananus?

Gali sukelti migreną (dėl esančio tiramino); jūs galite būti alergiški bananams (itin tikėtina alergija yra, jeigu taipogi turite alergiją avokadams, kiviams); gali sukelti nemigą, jeigu suvalgysite prieš miegą; gali sukelti hiperkalemiją (per didelis kalio kiekis organizme); gali sutrikdyti virškinimą ir sukelti vidurių užkietėjimą, viduriavimą ar pilvo pūtimą; gali susilpninti kai kurių vartojamų vaistų poveikį; bananas taipogi yra itin kaloringas vaisius.

Tad saikingai mėgaukitės bananais ir nuostabiu jų teigiamu poveikiu. Nepamirškite subalansuotos bei įvairiapusiškos mitybos ir būsite sveiki bei energingi.

Reikalinga pagalba?

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)