Sporto papildai ar sveika mityba – kas svarbiau?

sveika mityba ar papildai (4)

Pastarąjį dešimtmetį sporto papildai ir vitaminai sportuojantiems vartojami daug dažniau nei bet kada prieš tai.

sveika mityba ar papildai (3)Remiantis įvairiomis apklausomis, buvo nustatyta, kad 87 procentai pasitiki sporto papildų saugumu, kokybe ir veiksmingumu.

Tačiau iki šiol mokslininkai nebuvo tikri, kokią naudą sveikatai teikia dauguma papildų sportuojantiems.

Dabar nauji tyrimai rodo, kad maistinės medžiagos iš papildų bei vitaminų sportuojantiems, nedaug sumažina mirties riziką.

Kita vertus, maistinės medžiagos, gaunamos iš maisto produktų, žymiai sumažina mirties riziką, rodo atliktas tyrimas.

Pagrindinė šio ir panašių tyrimų išvada yra ta, kad visavertė ir sveika mityba visada turėtų būti pirmoje vietoje, jeigu siekiate gauti subalansuotą maistinių medžiagų kiekį. Bet tai nereiškia, kad vitaminai ir papildai sportuojantiems yra kenksmingi.

Tai rodo, kad žmonės turėtų atidžiai apsvarstyti, ar jiems reikia maisto papildų sportui, prieš įtraukdami juos į savo racioną.

👉  Ką valgyti pusryčių, pietų ir vakarienės metu?

Sveika mityba, o ne sporto papildai, sumažina mirties riziką

sveika mityba ar papildai (3)Siekdami įvertinti maisto papildų naudą ir žalą, mokslininkai ištyrė daugiau nei 27 000 suaugusiųjų, vyresnių nei 20 metų, mitybą.

Mitybos duomenys buvo paimti iš šešių tyrimų, kurie truko 2 metus, ciklo, kuris apskaičiavo dalyvių dienos sporto papildų dozes kartu su jų maistinių medžiagų suvartojimu iš sveikų maisto produktų.

Tada tyrimo grupė išnagrinėjo kiekvieno dalyvio mirties pasekmes.

Tyrimo grupė nustatė, kad pakankamas vitamino K ir magnio suvartojimas iš maisto šaltinių, o ne papildų sportuojantiems, buvo susijęs su mažesne mirties rizika.

👉  Kūno masės indekso nustatymas

Jie taip pat išsiaiškino, kad tie, kurie suvartoja daugiau vitamino K, magnio ir cinko – vėlgi iš maisto medžiagų, o ne papildų – turėjo mažesnę mirties nuo širdies ir kraujagyslių ligų riziką.

Be to, per didelis kalcio suvartojimas buvo susijęs su didesne mirties nuo vėžio rizika tiems dalyviams, kurie vartojo papildomas mažiausiai 1000 mg kalcio dozes per dieną su maisto papildais. Nebuvo jokio ryšio tarp vėžio ir kalcio suvartojimo iš sveiko maisto.

Sporto papildai neturėtų pakeisti sveikos ir subalansuotos mitybos

sveika mityba ar papildai (3)Ekspertai mano, jog mityba turėtų būti pagrindinis vitaminų, mineralų ir antioksidantų šaltinis. Papildai sportuojantiems negali kompensuoti netinkamos mitybos. Maisto papildai turėtų būti vartojami tik esant netinkamai mitybai, kai dėl įvairių aplinkybių (pvz. darbas, mokslai ir pan.) neturime galimybių laiku pavalgyti ar iš sveikos mitybos surinkti pakankamai maistinių medžiagų.

👉  Kokia mano dienos kalorijų norma?

Mūsų kūnai yra sukurti taip, kad įsisavintų ir naudotų maistines medžiagas, kurios natūraliai būna maiste. Kai gauname daug maistinių medžiagų iš sporto papildų, mūsų gauti vitaminai ir mineralai pradeda konkuruoti dėl įsisavinimo, o tai galiausiai gali sukelti maistinių medžiagų disbalansą.

Užuot vartoję tik maisto papildus sportui, galime papildyti savo mitybos racioną daržovėmis, vaisiais, ankštiniais augalais ir grūdais.

Jei ketinate vartoti papildus, pasitarkite su gydytoju, treneriu ar mitybos specialistu, kad išsiaiškintumėte, ar papildas būtų saugus ir naudingas būtent jums.

Papildai sportuojantiems ar sveika mityba – apibendrinimas

Kaip jau minėjome, tyrimas parodė, kad maistinės medžiagos iš maisto, lyginant su papildais sportui, susijusios su mažesne mirties rizika.

Ypač didelis kalcio suvartojimas iš maisto papildų padidino žmonių mirties nuo vėžio riziką. Nors sporto papildai taip pat gali padėti surinkti organizmui reikalingas medžiagas, tačiau subalansuota ir sveika mityba vis tiek yra geriausias būdas gauti maistinių medžiagų.

👉  Mitybos planas sportuojantiems