Proteinas ar gaineris – ką pasirinkti?

proteinas ar geineris-

Dažnai gauname sekėjų klausimų. Vienas iš jų pasikartoja gan dažnai: proteinas ar gaineris – ką pasirinkti? Nors ir proteinas, ir masės didinimo papildas – gaineris, yra populiarūs sporto papildai, padedantys paprasčiau pasiekti savo kūno rengybos tikslus, tačiau verta žinoti apie jų poveikį, vartojimą, naudą ir kt.

Žinoma, turime suvokti, jog vien papildais savo tikslų nepasieksime ir pirmiausia turime susikoncentruoti į savo mitybos planą, sporto rutiną, poilsio rėžimą… Na, bet šį kartą ne apie tai. Palyginkime proteino ir gainerio papildų panašumus ir skirtumus.

Proteino savybės

proteinas ar geinerisIšrūgų proteinas laikomas gryniausiu baltymų tipu. Jis lengvai virškinamas ir greitai patenka į kraują. Išrūgų proteinas gaunamas kaip šalutinis produktas sūrio gamybos ar pieno perdirbimo pramonėje. Paprastai išrūgų proteino papildą sudaro keli gramai riebalų ir angliavandenių.

Pagal baltymų kiekį išrūgų proteinai skirstomi į 3 pagrindines kategorijas – išrūgų proteiną, išrūgų proteino koncentratą ir išrūgų proteino izoliatą.

Proteino papildų nauda

Proteino papildų vartojimas

Proteino papildus turėtumėte vartoti iškart po fizinio krūvio treniruotės. Kadangi būtent tada jūsų raumenys pradeda atsipalaiduoti ir pradeda po treniruotės atsiradusių raumeninio audinio pažeidimų atstatymo procedūrą.

Gali praeiti 10–20 minučių, kol jūsų skrandis pasisavins baltymus, todėl kai kurie sportininkai proteino kokteilį išgeria iškart po savo treniruotės, dar prieš persirengiant ir vykstant namo.

Kam reikia proteino papildų?

Siekdami geresnių rezultatų, proteino papildus į savo racioną dažniausiai įtraukia šios žmonių kategorijos:

  • Įvairių sporto šakų atletai;
  • Sporto salės lankytojai;
  • Fitneso ir kultūrizmo varžyboms besiruošiantys sportininkai;
  • Žmonės, siekiantys pagerinti raumenų atsistatymą po treniruotės;
  • Žmonės, patiriantys baltymų trūkumą;
  • Žmonės, kurie siekia priaugti raumeninės masės, bet neturi galimybių tinkamai maitintis;
  • Žmonės, norintys numesti svorio.

Gainerio savybės

Papildai masei (gaineriai) yra produktai, kuriuose yra didelis kalorijų kiekis, angliavandenių, baltymų ir riebalų pavidalu. Paprastai šį papildą sudaro baltymai ir angliavandeniai santykiu 3:1 arba 2:1, o tai reiškia, kad kiekvienoje masės didinimo porcijoje yra apie 30 g baltymų ir apie 60 g angliavandenių.

geinerio nauda

Gainerio papildų nauda

  • Padeda atsigauti po sunkių treniruočių;
  • Padeda padidinti treniruočių našumą;
  • Padeda greičiau surinkti dienos kalorijų normą;
  • Sudėtyje dažniausiai turi daug skaidulų ir vitaminų.

Gainerio papildų vartojimas

Gainerio papildus turėtumėte vartoti iškart po fizinio krūvio treniruotės, kai kūnui labiausiai reikia maistinių medžiagų gauti kuo greičiau.

Kam reikia gainerio papildų?

Siekdami geresnių rezultatų, gainerio papildus masei į savo racioną dažniausiai įtraukia šios žmonių kategorijos:

  • Kultūrizmo varžyboms besiruošiantys sportininkai;
  • Sporto salės lankytojai;
  • Žmonės, siekiantys pagerinti raumenų atsistatymą po treniruotės;
  • Žmonės, kurių medžiagų apykaita yra ypač greita, kurie siekia priaugti raumeninės masės, bet neturi galimybių tinkamai maitintis.

Proteinas vs gaineris : papildų palyginimas pagal tikslus

Priėjome prie svarbiausios straipsnio dalies, nes palyginsime proteiną ir gainerį įvairių kūno rengybos tikslų kontekste:

1. Masės auginimas

Tiems, kurie itin sunkiai priauga svorio, masės auginimas yra tarsi galvos skausmas. Tokiais atvejais gali padėti būtent gaineris, kadangi gainerio kokteilyje yra didelis kalorijų kiekis, kurį sudaro aukštos kokybės baltymai, angliavandeniai ir riebalai, taip pat produktai praturtinti įvairiomis papildomomis maistinėmis medžiagomis.

Tačiau siekiant priaugti masės, reikėtų nepaslysti ir gainerį vartoti ne per ilgai, nes tuomet rizikuosite priaugti kūno riebalinio sluoksnio.

2. Lieknas arba atletiškas kūno sudėjimas

Jei lankotės sporto salėje tik tam, kad gerai atrodytumėte, jums nereikėtų vartoti gainerio. Vietoj to galite pasirinkti proteiną su minimaliu angliavandenių ir riebalų kiekius, kuris padės pasiekti lieknesnį ar atletiškesnį kūną.

papildai

3. Liesos raumeninės masės auginimas

Gaineriai, kurių sudėtyje yra didelis kiekis angliavandenių, pagreitins insulino gamybą ir todėl gali sukelti nepageidaujamą riebalų kaupimąsi kūne. Palyginimui, proteinas maitina jūsų raumenis tiesiog grynais baltymais.

Taigi, jei siekiate auginti tik liesą raumeninę masę, rekomenduotume rinktis proteiną, o ne gainerį.

4. Gera sveikata

Proteinas yra naudingas ne tik liesos raumeninės masės auginimui, bet ir gali subalansuoti kraujospūdį, palaikyti širdies sveikatą ir net užkirsti kelią vėžiui.

PROTEINAS

Proteinas vs gaineris papildai masei – kas nugalėjo?

Savaime suprantama, kad tikrasis nugalėtojas visuomet yra subalansuota mityba. Na bet grįžtant prie straipsnio temos, nugalėtoju skelbiame proteiną, kuris yra daugeliu mūsų analizuotų atvejų pranašesnis prieš gainerį.

O jeigu reikia pagalbos susibalansuojant mitybą, keliauk žemiau!

Mitybos planas

Mitybos planas

❗ ĮSPĖJIMAS - rezultatai ir įgūdžiai išliks ilgam! ✅ Planas sudaromas pagal jūsų tikslą: svorio auginimas, metimas, savijautos gerinimas...…