Prieštreniruotiniai papildai – gerai ar blogai?

energetikai

Prieštreniruotiniai papildai tampa vis populiaresni. Juos išbandžiusieji tvirtina, kad šie maisto papildai sportui gali pagerinti treniruotės efektyvumą ir suteikti energijos, kad turėtumėte pakankamai jėgų sudėtingiausių treniruočių metu. Tačiau, daugelis ekspertų teigia, kad prieštreniruotiniai papildai yra galimai pavojingi ir apskritai nereikalingi.

Šiame straipsnyje paaiškinta viskas, ką reikia žinoti apie prieštreniruotinius papildus, įskaitant jų naudą bei galimą pavojų sveikatai. Beje, savo asortimente taipogi turime energetikų, tad galite paanalizuoti, kuo skiriasi jų sudėtys ir galbūt išsirinkti sau labiausiai tinkamą!

Kas yra prieštreniruotiniai papildai?

papildai

Prieštreniruotiniai papildai – kartais vadinami energetikais – tai daugybę ingredientų turintis maisto papildas, skirtas suteikti daugiau energijos ir pagerinti treniruotės efektyvumą. Dažniausiai tai yra miltelių pavidalo medžiaga, kurią reikia sumaišyti su vandeniu ir išgerti prieš treniruotę.

Nors tokių mišinių egzistuoja nesuskaičiuojama galybė, vis dėlto, juose trūksta sudėtinių dalių nuoseklumo. Daugumos prieštreniruotinių papildų sudėtyje galima rasti aminorūgščių, B grupės vitaminų, kofeino, kreatino ir saldiklių, tačiau, priklausomai nuo prekės ženklo, medžiagų kiekiai gali labai skirtis.

SANTRAUKA

Prieštreniruotiniai papildai – tai maisto papildai, pagerinantys sportinę veiklą ir suteikiantys energijos prieš treniruotę. Tačiau, jie neturi nustatyto ingredientų sąrašo.

Ingredientai, galintys pagerinti treniruotės efektyvumą

Prieštreniruotinių papildų efektyvumo tyrimų skaičius yra labai ribotas. Nepaisant to, kai kurie tyrimai visgi rodo, kad tam tikri ingredientai gali būti naudingi fizinio krūvio efektyvumui. (1).

Azoto oksido pirmtakai

Azoto oksidas yra natūrali jūsų organizme gaminama medžiaga, kuri atpalaiduoja kraujagysles ir pagerina kraujotaką.

Kai kurios įprastos jūsų organizmo naudojamos medžiagos azoto oksidui gaminti yra ir energetikų sudėtyje. Tai L-argininas, L-citrulinas ir maistinių nitratų šaltiniai, tokie kaip burokėlių sultys (2).

Keli nedidelio masto tyrimai rodo, kad organizmo papildymas šiomis medžiagomis padidina deguonies bei maistinių medžiagų pernešimą į raumenis ir taip galimai pagerina sportinę veiklą. (2).

Kadangi dauguma turimų tyrimų buvo atlikti tik su jaunais vyrais, nėra aišku ar šie rezultatai gali būti taikomi ir kitoms žmonių grupėms. Reikėtų atlikti daugiau tyrimų.


Kofeinas

Kofeinas yra dažnai naudojama prieštreniruotinių papildų sudėtinė dalis, siekiant padidinti energiją ir koncentraciją.

Vienas iš populiariausių stimuliatorių – kofeinas – gali pagerinti protinį budrumą, atmintį, treniruočių efektyvumą ir padidinti sudeginamų riebalų kiekį (34).


Kreatinas

Kreatinas yra cheminis junginys, natūraliai gaminamas jūsų organizme. Pirmiausia jis kaupiasi griaučių raumenyse ir atlieka labai svarbų vaidmenį gaminant energiją bei raumenų jėgą (5).

Jis dažnai įtraukiamas į energetikų sudėtį, bet taip pat yra vartojamas ir kaip atskiras papildas. Kreatinas yra ypač populiarus tarp sunkiaatlečių, kultūristų ir kitų jėgos sportininkų.

Tyrimai rodo, kad vartojant kreatino papildą jūsų organizme gali padidėti šios medžiagos atsargos, o tai gali padėti pagreitinti jėgų atstatymą, padidinti raumenų masę, jėgą ir treniruočių našumą (5).

👉Kreatino papildus rasi čia

SANTRAUKA

Įrodyta, kad prieštreniruotinių papildų ingredientai, tokie kaip kreatinas, kofeinas ir azoto oksido pirmtakai, užtikrina treniruotės efektyvumą ir našumą.

Galima neigiama prieštreniruotinių papildų pusė

energetikai
Nors prieštreniruotiniai papildai paprastai yra saugūs, tačiau jie nėra visiškai nepavojingi (1).

Jei galvojate apie šių papildų vartojimo įtraukimą į savo treniruočių režimą, pirmiausia apsvarstykite jų galimus trūkumus.

Dirbtiniai saldikliai ir cukraus alkoholis

saldikliai
Energetikų sudėtyje dažnai yra dirbtinių saldiklių ar cukraus alkoholio.

Nors jie pagerina skonį be papildomų kalorijų, tam tikri saldikliai kai kuriems žmonėms gali sukelti žarnyno veiklos sutrikimus ir diskomfortą.

Ypač didelis suvartoto cukraus alkoholio kiekis gali sukelti nemalonius simptomus, tokius kaip dujų kaupimasis, pilvo pūtimas ir viduriavimas. Visa tai gali sutrikdyti jūsų treniruotę (6).

Kai kuriems žmonėms, vartojusiems dirbtinius saldiklius, tokius kaip sukralozė, pasireiškė panašūs virškinimo sutrikimai. Tačiau, šie simptomai nebuvo moksliškai įrodyti (7).

Būtų geriau vengti energetikų, kurių sudėtyje yra didelis kiekis panašių saldiklių. Priešingu atveju, pirmiausia pabandykite vartoti nedidelį kiekį, kad pamatytumėte jūsų organizmo reakciją.

Kofeino perteklius

Pagrindinis energijos suteikiantis daugumos prieštreniruotinių papildų sudėties elementas yra kofeinas.

Per didelis šio stimuliatoriaus vartojimas gali sukelti tam tikrus neigiamus šalutinius poveikius, tokius kaip padidėjęs kraujo spaudimas, sutrikęs miegas ir nerimas (8).

Daugumos prieštreniruotinių papildų sudėtyje kofeino kiekis yra maždaug toks pats, kaip ir 1-2 puodeliuose (240-475 ml) kavos, tačiau, jei per dieną šios medžiagos dar papildomai gaunate iš kitų šaltinių, gali būti nesunku suvartoti per daug.

SANTRAUKA

Tam tikros prieštreniruotinių papildų sudėtinės dalys gali sukelti neigiamus šalutinius poveikius. Prieš perkant papildus, visada patikrinkite produktų aprašymus.

Ar turėtumėte vartoti prieštreniruotinius papildus?

papildai energetikaiPrieštreniruotiniai papildai yra geras pasirinkimas tiems, kuriems treniruotės metu trūksta energijos, motyvacijos ir nepavyksta išsitaškyti bei maksimaliai apkrauti daromą raumenų grupę.

Nepaisant to, jei jums trūksta energijos ar turite sunkumų atlikti visą treniruotę, galbūt neturėtumėte automatiškai griebtis papildų vartojimo.

Pakankamas skysčių suvartojimas, miegas ir mityba yra būtini bet kuriai treniruotei, siekiant optimizuoti jėgos lygį ir padėti atkurti raumenis.

Be to, dėl skirtingos ir nenuoseklios energetikų sudėties tampa sunku nustatyti jų efektyvumą.

Tyrimai nepatvirtino, kad šie papildai gali būti veiksmingesni nei sveiki maisto produktai, kuriuose yra tų pačių maistinių medžiagų. Pavyzdžiui, bananas ir puodelis kavos yra tinkama, pigi ir prieinama energetiko alternatyva.

Vis dėlto, jei pastebėsite, kad tam tikras prieštreniruotinis papildas jums tinka, nėra jokios priežasties nustoti jį vartoti. Tiesiog atkreipkite dėmesį į jo sudėtį ir bendrą suvartojamą kiekį.

SANTRAUKA

Prieštreniruotiniai papildai gali padėti lengviau atlikti sunkesnę treniruotę, tačiau negali atstoti subalansuotos mitybos, kokybiško miego ir tinkamo suvartojamų skysčių kiekio. Jei vartosite šį maisto papidlą, atkreipkite dėmesį į jo sudėtį ir stebėkite bendrą suvartojimo kiekį.

Išvada

Prieštreniruotiniai papildai, pirmiausia, yra vartojami, kad pagerinti sportinę veiklą ir padidinti energiją treniruotės metu ir pačios treniruotės efektyvumą.

Jeigu prieštreniruotinių papildų nevartojate, tuomet norėdami pagyvinti savo treniruotę, vietoj šio papildo rinkitės maistingus, energijos teikiančius maisto produktus, tokius kaip bananai ir kava.

Tačiau, jei norite vartoti energetiką, įsiskaitykite į jo aprašymą ir šį maisto papildą vartokite taip, kaip nurodyta, neviršydami rekomenduojamos normos. Tuomet savo treniruotę galėsite atlikti daug stipriau ir lengviau. 

Asmeniškai mes nusipirkę naują, nebandytą energetiką, bandome jo vos trečdalį ar pusę porcijos tam, kad pajaustumėme jo poveikį. Taipogi, atsižvelgiame, kad nebūtų itin didelis kiekis kofeino, nes mėgstame kavos išgerti dar dienos eigoje. Taip apsaugome save nuo kofeino pertekliau organizme. Žinoma, nenaudojame prieštreniruotinio papildo prieš kiekvieną treniruotę, o tik prieš sunkesnes treniruotes. Patys esame pamėgę  C4 firmos energetikus. Beje, jeigu reikia pagalbos renkantis, galite kreiptis, mielai padėsime!